ПРИЯТЕЛИ НА АНТРОПОСОФИЯТА - ЕЗОТЕРИЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

Ex Deo nascimur. In Christo morimur. Per Spiritum Sanctum reviviscimus!
Дата и час: Чет Апр 26, 2018 2:35 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 
Автор Съобщение
Непрочетено мнениеПубликувано на: Чет Апр 25, 2013 7:24 am 
Offline

Регистриран на: Вто Фев 12, 2013 3:07 pm
Мнения: 102

Христос – мистерии на духа
...От една страна имаме индивидуализирането, самостоятелността на индивидуалността, от друга страна – обединяващия дух на християнството.Само когато тези две течения напълно се проявят, на Земята ще може да настъпи състояние, в което всеки е самостоятелен, но от друга страна стои във връзка с всички, понеже всеки ще е проникнат от така наречения Христов-дух. Ако се проследи развитието на Земята, се вижда, че в древните времена, преди Христовият принцип да навлезе в човешката душа, е имало мистерии на духа, които са били школи и култови места с дълбоко познание. Колкото повече Христос навлиза в света, толкова повече се разгръщат мистериите на Сина, а в бъдеще ще се разгърнат мистериите на Отец. Те ни се известяват в Апокалипсиса... СС 96 Природа и дух, действията им в нашия видим свят (1907-1908), стр. 286сл., немско издание 1974 г.

Христос
...Хармонията на сферите, това, което живее в звуковия етер може да се изживее от човека само ако той се издигне чрез инициацията, или ако едно слънчево същество слезе долу, за да я сподели с някой човек, избран да бъде инструмент на развитието заради другите хора. За такъв човек Слънцето започва да звучи и да се чуват хармониите на сферите. А над звуковия етер лежи жизненият етер. И както в основата на обикновения тон лежи словото, звукът или смисълът като по-висше съдържание, като вътрешна същност, нещо по-душевно, така със жизнения етер също е свързан смисъл, словото, същото, което в по-късна Персия се е наричало «Honover» и каквото евангелистът Йоан нарича «Логос» – изпълен със смисъл тон, присъщ на Слънчевото същество. Не е просто мит, а буквална истина, че също и Заратустра получава своето обучение чрез Слънчевото слово... СС 123 Евангелието на Матей, Берн (1910), стр. 237сл., немско издание 1959 г.

...Мойсей (прероден ученик на Заратустра) следва да оповести като прорицание по-висш бог, който се намира в бога на Абрахам, но същевременно като по-висш принцип. Какво е името му? Бог каза на Мойсей: Аз съм «Аз съм»! Логосът произнася своето име, произнася това, което човек може да разбере за него чрез разума, чрез интелекта. Нека да разгледаме външния знак, чрез който надолу прокапва Логосът за израелците, доколкото те могат да го разберат чисто понятийно, в мислите си. Този външен знак е «маната» в пустинята. Мана е същата дума като манас, Духът-себе. Така в тогавашното човечество, което постепенно си извоюва азовото съзнание се влива първият полъх от Духа-себе. Това обаче, което живее в самия Манас, идва и по друг начин. То не е това, което човек може да знае, а сила, която сам може да приеме. Когато Логосът произнася само своето име, трябва да бъде разбран, да бъде схванат с разума. Когато Логосът става плът и се проявява сред човечеството, той е силов импулс, който се внася между хората и живее не само като учение и понятия, а се съдържа в света като силов импулс, който може да се свърже с човека. Тогава той не се нарича мана, а «хляб на живота», технически израз за «будхи» или «Живот-дух»... СС 103 Евангелието на Йоан, Хамбург (1908), стр. 124сл., немско издание 1962 г.

...Христос не е нищо друго, освен въплъщението на Логоса, на шестте останали елохима, които подготвящо са предхождани от бог Яхве. И образът на Исус от Назарет, в който се инкарнира Христос или Логосът, внася в историята на човечеството това, което преди се е излъчвало от Слънцето към Земята, което се е съдържало само в слънчевата светлина. «Логосът става плът»... СС 103 Евангелието на Йоан, Хамбург (1908), стр. 62, немско издание 1962 г.

...Само защото задачата на земното битие е да се въведат хората с духовната им дейност долу до земния свят, Христос трябва да се появи в човека, в сетивно въплъщение. Затова според изказването на Платон, големият гръцки философ, мировата душа е разпъната на кръст в универсума и върху земното световно тяло. Казаното от Платон, е символ, който посветеният познава в неговото най-дълбоко значение... СС 88 За астралния свят и девахана (1903-1904), стр. 142, немско издание 1999 г.

...Христос не е оставил написани книги както други велики учители на човечеството. Неговата задача е да живее ученията, които вече са били дадени, да ги живее като пример за човечеството и така да разкрие учението на мистериите, че да доведе възможно по-голяма част от човечеството до бърза духовна еволюция. Така той принася най-голямата жертва на човечеството. Светлият му дух навлиза в най-тъмната материя... СС 88 За астралния свят и девахана (1903-1904), стр. 154, немско издание 1999 г.

...Има проникващо, тъчащо творческо слово, има отражение на проникващото тъчащо творческо слово във Ведите. – Словото е творческото в света и то се разкрива във Ведите. Това е част от учението на Кришна... СС 142 Бхагават Гита и посланията на апостол Павел, Кьолн (1912-1913, стр. 25, немско издание 1960 г.

...В друга форма това застава насреща ни по конкретен, жив начин в едно същество, което можем да си представим като странстващо над Земята, въплътяващо божественото творческо слово. Ведите са дошли абстрактно до човечеството – божественият Логос, за който се говори в Йоановото евангелие, е жив и е самото творческо слово! СС 142 Бхагават Гита и посланията на апостол Павел, Кьолн (1912-1913, стр. 26, немско издание 1960 г.

Старозаветният Христос
...Този, който води Мойсей, който се явява на Мойсей в горящия храст, който води народа през пустинята, който прави вода да избликне от скалата, е Господ, Христос! Но времето още не е било дошло, Мойсей не го познава, Мойсей го смята за някой друг... СС 155 Христос и човешката душа. За смисъла на живота. Теософски морал. Антропософия и християнство, Копенхаген, Норкьопинг (1912-1914), стр. 149, немско издание 1982 г.

...Никога древните евреи не са се досещали: Онова, което се яви в облачната колона, в огнената колона, което предизвика чудеса като разделянето на морето, се проявява в неговата най-собствена форма също и в човешката душа. Мойсей не слиза в дълбочините на своята собствена душа, не пита в самотна медитация: как Бог говори в собственото сърце? Той се изкачва на планината, чрез силата на елементите му се разкрива божествената воля. Волята е основният характер на Стария завет. Често този характер се нарича Закон... СС 155 Христос и човешката душа. За смисъла на живота. Теософски морал. Антропософия и християнство, Копенхаген, Норкьопинг (1912-1914), стр. 150, немско издание 1982 г.

Христос – аспект на Земята
...С Христос в човешки образ се появи това, което Слънчевото същество е подготвило като велик човешки земен образец. С това появяване цялата мистерийна мъдрост в известно отношение е трябвало да приеме нова форма. Преди това тя е е имала задачата да доведе човека до такова душевно състояние, в което той да може да съзерцава царството на Слънчевия дух извън земното развитие. От този момент мистерийните мъдрости получават задачата да направят хората способни да познаят въплътения, станалият човек Христос и от този момент да разбират всичката мъдрост на природния и духовния свят. В онзи момент от живота си, в който астралното тяло на Христос Исус е съдържало всичко това, което чрез луциферическото въздействие е можело да бъде скрито, започва проявяването му като учител на човечеството. От този момент в човешкото развитие се влага способността да се възприеме мъдростта, чрез която постепенно може да се осъществи земната цел... СС 13 Въведение в тайната наука (1910), стр. 291сл., немско издание 1962 г.

...Хората, които се издигнат до Христовите тайни, могат да пренесат постигнатото (което освобождава мъртвите от самотата в духовния свят) от сетивния в духовния свят. И това, което е станало от Христовия импулс в духовния свят в живота между смъртта и новото раждане отново протича оттам обратно в земно-сетивния свят, когато хората го донасят при следващото си въплътяване... СС 13 Въведение в тайната наука (1910), стр. 293, немско издание 1962 г.

...Христос затова се е появил като човек, за да може човекът да намери връзката си като член на човечеството с Христос... СС 173 Съвременно-исторически обзор. Част I - Карма на неистината, Дорнах (1916), стр. 280, немско издание 1966 г.

...Всичко, ставало в древните мистерии като вътрешен духовен процес, се разиграва като исторически факт пред очите на хората, понеже събитието, свързано с Христос Исус, издигнато до азова същност, възпроизвежда онова, което са били символичните, но също и реално-символичните действия на древното посвещение... СС 123 Евангелието на Матей, Берн (1910), стр. 169, немско издание 1959 г.

...Защо са се случили събитията в Палестина? За да може божествено-духовната същност на Христос да получи образа, от който се е нуждаела, за да може да се свърже с човешките души на Земята... СС 148 От изследването на Акаша. Петото Евангелие (1913-1914), стр. 43, немско издание 1980 г.

...При египетско-халдейските народи най-напред сетивната душа достига до известна култура, азовото съзнание се забавя, докато се развият по-късните душевни същности. В Европа азът не чака, а се развива още в сетивната душа, но пък изчаква с приемането на някои културни достижения, докато се развият по-късните душевни същности. Така имаме въплътени души в Азия и Северна Африка, които почти не са съзнателни в своя аз, а вместо това имат нещо като подтици от висши откровения в сетивната душа. В Европа имаме души, които нямат особено висока култура, но подчертан индивидуален аз, и се чувстват и приемат като човеци. Между двете крайности стоят гръцко-латинските народи, които имат за задача да развият особено способностите на разбиращата душа. Христос се появява в гръцко-латинската епоха. Тя е подходяща за това, така да се каже да приеме именно Христос. Но Христос никога не би се появил в Европа, понеже там е налице силното азово чувство. В европейските земи се развива преждевременно азово чувство, прекалено силно чувство за равностойност на хората. Там не е било възможно една личност да се издигне толкова високо над другите както Христос. Той е трябвало да се появи там, където на границата между египетско-халдейската и гръцко-латинската култура е било възможно да се изгради такова тяло, което не е носело в себе си подранилото азово чувство, но въпреки това е имало най-дълбокото разбиране за възприемането на духовния свят, което е било прието от египетско-халдейската култура. Но макар Европа да не е била способна да достави тялото за Христос, тя е имала пълното разбиране за него. Оттам именно в Европа се развива онази чудесна мистика, която е искала да приеме Христос в собствената душа: християнската мистика... СС 116 Христовият импулс и развитието на азовото съзнание, Берлин (1909-1910), стр. 133сл., немско издание 1982 г.

...Поради това, че горната част на астралното тяло е била по-мощна в тези древни времена, по-висшите божествено-духовни същества са имали по-силно влияние върху хората чрез това астрално тяло. Долната част на астралното тяло започва да става все по-голяма, а в съотношение горната все по-малка. През 333 година след Христос горната част на астралното тяло става равна на долната. Това е кризата през 333 година. Оттогава горната част на астралното тяло все повече намалява при човека. В това се състои неговото развитие. Ако това намаляване не би ставало, азът не би получил достатъчно силно влияние. Човекът никога не би могъл да стане свободен. От големината на астралното тяло в горния човек зависи силата, с която човекът може да владее физическото и етерното си тяло, като изхожда от аза и астралното си тяло. Така че на цялото човечеството наистина е предстояло, чрез смаляването на астралното му тяло постепенно да отслабне и здравето му. И края на Земята е щяла да настъпи чрез това, че човечеството напълно е щяло да пропадне... СС 227 Познание за посвещението. Духовното и физическо развитие на света и човечеството в миналото, настоящето и бъдещето от гледна точка на антропософията (1923), стр. 281сл., немско издание 1982 г.

...С факта на Христовата смърт навлизат оздравителните сили в земното развитие за това, което беше описано преди като болестотворни сили. Така Христос става космически-земния велик лечител на човечеството в правилния смисъл на думата. Така че с това, което от една страна има тенденцията да се разпада, но от друга оздравява чрез Христос, човекът може да поеме пътя си към свободата... СС 227 Познание за посвещението. Духовното и физическо развитие на света и човечеството в миналото, настоящето и бъдещето от гледна точка на антропософията (1923), стр. 284, немско издание 1982 г.

...Самотни в мрака са се чувствали душите в духовния свят преди да се случи Мистерията на Голгота. Духовният свят не е бил тогава прозрачен в своята лъчезарна яснота за онези, които са идвали в него, прекрачвайки портата на смъртта. Всеки се е чувствал сам, отблъснат назад към себе си, ограден като със стена от всички останали. И това е щяло да става все по-силно. Хората са щели все повече да се втвърдяват в своя аз. Цялото земно битие е щяло да направи хората все по-големи и егоисти. Никаква надежда е нямало, че някога по земното кълбо биха могли да се проявят братство и вътрешна хармония в душите, понеже с всяко преминаване през духовното царство са щели да навлизали все по силни влияния върху егото. Това би се случило на Земята без Христос. Че постепенно човекът отново намира пътя от душа към душа, че става възможно силата на братството да се излее върху цялото човечество, се дължи на появата на Христос... СС 107 Човекът от гледна точка на духовната наука, Берлин (1908-1909), стр. 251сл., немско издание 1973 г.

...Ако Христос наистина е бил толкова висша същност, защо е трябвало да преживее всичко това, да влезе във физическо и етерно тяло, защо подобно на човека да ги напусне и да се разшири в макрокосмоса? Не за себе си е трябвало да го направи той, а за хората! Във висшите сфери са могли да го направят със субстанциалността на висшите сфери съществата, равностойни на Христос. Божествена субстанциалност е навлязла в пространството (например в Сътворението). Но това, което живее в човека, още не е изнесено в пространството. Само Христос е можел да го вземе със себе си и да го излее навън в пространството. Това е трябвало първо да го направи един бог в човешката натура! СС 123 Евангелието на Матей, Берн (1910), стр. 144, немско издание 1959 г.

...Христовият гений не е могъл да чака до днес; (Мистерията на Голгота) е трябвало да се извърши преди момента, в който всички стари духовни наследени качества са били употребени, за да може Христовото събитие да се почувства поне със старите наследени качества. А с четвъртия културен период, в чиято първа третина се извършва това събитие, старото вече е било на изживяване... СС 217 Духовните въздействия в съвместния живот на старите и младите поколения. Младежки педагогически курс, Щутгарт (1922), стр. 34, немско издание 1988 г.

...В средата на атлантската епоха Христовият импулс е можел да бъде даден без луциферическото влияние. Но понеже луциферическото влияние е било налице, Христовият импулс е трябвало да почака дотогава, докато изминава толкова време, колкото от внасянето на Луциферическия импулс в живота на човечеството до средата на атлантската епоха. Колкото време е изминало от момента, когато Луцифер пристъпва сред човечеството преди средата на атлантската епоха, толкова време след нея навлиза Христовият импулс. Поради това, че човекът си извоюва прилика с Бог по-рано, отколкото е следвало да бъде, имаме закъсняване на Христовия импулс. Защото човекът първо е трябвало да преживее всичко, което му донася земната му карма поради злото, навлязло в него чрез луциферическото влияние. Това е трябвало, така да се каже, първо да се изтрие от човечеството. Каквито сме днес като човеци, можем не само да отсъждаме студено, трезво и сухо относно доброто и злото, а и да се въодушевяваме от благородното, доброто и мъдрото. Това произлиза оттам, че в астралното ни тяло е внесено нещо, което иначе, ако би дошло в средата на атлантската епоха, би могло да се внесе само в аза, в преценяващия аз. Всичко това го дължим на обстоятелството, че в астралното ни тяло е навлязло нещо преди в нашия аз да навлезе приликата ни с Бог. Ние сме приели Христос в нашия аз... СС 116 Христовият импулс и развитието на азовото съзнание, Берлин (1909-1910, стр. 62сл., немско издание 1982 г.

...Ако човекът нямаше свободата и оттам без своя заслуга, а само чрез духовен висш инстинкт би стигнал средата на атлантската епоха, той би имал зрелостта и Христос би се появил още тогава. Но свободата на човека е била дадена, човекът е бил изблъскан поради това под инстинктивната си нормална степен на развитието и следствието е било, че първо трябва да узрее чрез самия себе си. Поради забавянето също и хората се намират в една по-зряла форма, когато се появява Христос... СС 105, стр. 104, немско издание 1983 г.

...Ако еволюцията би продължила така, нямаше да се случи нищо в света на боговете, намеренията на боговете с хората нямаше да се изпълнят. Тогава Луцифер би кръстосал плана на боговете. Боговете е трябвало да принесат жертва – това е била тяхна работа – трябвало е да изживеят нещо, което да проникне в тяхната сфера така, както не би се случило, ако бяха останали в своята сфера. Трябвало е боговете да изпратят Христос долу на Земята, за да се победи луциферическия принцип. В течение на времето, когато настъпва моментът, боговете, стоящи зад името, употребявано събирателно за божествения свят на Отец, изпращат Христос долу, за да узнае безкрайната болка на хората, която за един бог означава още нещо друго, отколкото за човека. Един бог е трябвало да изстрада смъртта на кръста, позорната човешка смърт, както особено подчертава апостол Павел. Ние трябва да станем свидетели на земното развитие, поглеждайки като през прозорец в духовните светове към нещо, засягащо боговете... СС 143 Свръхсетивните опитности. Пътища на душата към Христос (1912), стр. 143сл., немско издание 1970 г.

...Христос променя израза на древните посветени («Аз и Отец Абрахам сме едно») като казва: Има възможност, където човекът се обръща към своята личност, не само следва физическите връзки на кръвното братство, а поглежда в своя аз и там търси и намира божественото. Оттам Христос можа да означи силата, която е искал да сподели с хората, с думите от Йоановото евангелие: «Преди да е бил Абрахам, е бил Аз съм!» И Аз съм не е никое друго име, освен това, което Христос прибавя към себе си. Ако човекът възпламени в себе си съзнанието: В мен живее нещо, което е съществувало много преди Абрахам, не е необходимо да се връщам до Абрахам, аз откривам в себе си божествения Отец-дух! – тогава може да преобрази в добро това, което донесено чрез Луцифер за формирането и култивирането на аза е довело до затруднения на човечеството. Това е делото на Христос, че превръща влиянието на Луцифер в добро... СС 112 Евангелието на Йоан, разгледано във връзка с другите три евангелия и особено с Евангелието на Марко, Касел (1909), стр. 100сл., немско издание 1959 г.

...Това е един от примерите за това, как нещо привидно зло, привидно заблуждение във взаимовръзките на света се обръща в добро. За да може Христос да навлезе в правилния момент в земното развитие, някои лунни духове е трябвало да жертват лунната си мисия и да подготвят Христос. От това виждаме, че изоставането на Луцифер на Старата Луна може да се схване също като жертва... СС 112 Евангелието на Йоан, разгледано във връзка с другите три евангелия и особено с Евангелието на Марко, Касел (1909), стр. 102, немско издание 1959 г.

...Но Христос е не само неопределен принцип в света. Той е същество, което се появява в определен исторически момент. В човешки образ чрез словото и живота си той разкрива едно състояние на съвършенство, което ще постигнат всички хора в края на времената чрез своята собствена свободна воля. Кармата и Христос са въплъщението на цялата еволюция. Кармата и законът за причината и следствието в духовния свят – това е спиралата на развитието. Христовата сила се включва в развитието на тази кармическа линия като указваща посоката ос. От появата на Христос на Земята тази сила се намира в основата на всяка човешка душа... СС 94 Космогония. Популярен окултизъм. Евангелието на Йоан. Теософията във връзка с Йоановото евангелие (1906), стр. 115сл., немско издание 1979 г.

...По-рано човекът е имал щастието да притежава една сила в съзнанието си, чрез която непосредствено е можел да изживява собствената си вечна същност, възприемайки я в предишно съществуване. Но човекът е трябвало да се развива по-нататък. Той развива ясно земно азово съзнание, което е можело да се породи и изгради само в сетивния свят. Затова е трябвало да се помрачи старото съзнание, чрез което човекът е можел да възприема собствената си вечна същност. Но съществото, което някога му е помагало да познае собствената си вечна същност от духовния свят, със своето слизане на Земята извършва Мистерията на Голгота, за да може човекът съзерцавайки и разбирайки тази Мистерия на Голгота да изживее отвън това, което преди е иживявал отвътре. Човекът е следвало да разбере от Христос на Земята това, което преди е разбирал чрез Христос от духовния свят... СС 215 Философия, космогония и религия в антропософията, Дорнах (1922), стр. 114, немско издание 1980 г.

...Мистерията на Голгота, изобщо всичко проникнато от Христос трябва да се разбере не от страна на лунната същност, а на слънчевата, от гледната точка, която се постига след раждането тук в живота. Непроникнатото от Христос се владее от мислене, което се наследява в кръвната верига. Проникнатото с Христовия импулс схващане на света се дължи на мислене, което човек трябва да постигне като личност в света, чрез изживяванията и опита в живота, като одухотвори тези опитности. Мисленето, което човек има благодарение на ембрионалното развитие, води само дотам да се разбере божествеността като Отец. Мисленето, което се постига в света чрез личния живот в следембрионалното време, води дотам да се познае също и Сина... СС 186 Основното социално изискване на нашата епоха, Берн, Дорнах (1918, стр. 28, немско издание 1979 г.

...Преди Мистерията на Голгота, се е гледало към слънчевото битие от някое древно място на посвещението, и чрез посвещението се е възприемал Христос на Слънцето. Гледало се е навън в пространството, за да може човек да се доближи до Христос. По-късно се е гледал прехода на времената, човек гледа във времето след Мистерията на Голгота за да намери Христос. Каквото преди е било пространствено съзерцание, става съзерцание във времето. Това е важното, което се е случило... СС 233a Мистерийните центрове на Средновековието. Розенкройцерството и новият принцип на посвещение. Великденът като част от мистерийната история на човечеството, Дорнах (1924), стр. 112сл., немско издание 1980 г.

...Виждаме, че великите предводители на човечеството са можели да бъдат възприемани в първите епохи така, че човек да постигне разбиране само чрез картини за тяхната свързаност с духовния свят. Цялата биография на Христос се състои от факти, които се проявяват във физическия свят, което означава, че Христовото събитие може да се разбере с интелекта, с физическия разум... СС 118 Христовото събитие в етерния свят (1910), стр. 155, немско издание 1977 г.

Христос – поява в етерния свят
…Ако това, което хаотично се разиграва в дълбочината на душите се изрази с ясни думи, ще е следното: В душите има стремеж отново да се разбере Мистерията на Голгота. Търси се ново изживяване на Христос. По необходимост ние стоим пред новото изживяване на Христовото събитие. В неговия първи образ то е изживяно с остатъците на старите наследени душевни способности и понеже от 15. столетие те вече са изчезнали, то се предава по традициия. Едва в последната третина на 19. столетие настъпва пълното затъмнение. Няма повече стари наследени качества. Необходимо е отново да се появи светлина на мястото на помрачаването на човешките души. Трябва да се изживее духовният свят... СС 217 Духовните въздействия в съвместния живот на старите и младите поколения. Младежки педагогически курс, Щутгарт (1922), стр. 38сл., немско издание 1988 г.

...Ако човекът търси Христос Исус по външно исторически начин, не може да го намери. Той трябва да го търси по пътя на духовното изследване. Там сигурно ще го намери. Ще намери историческото събитие на Голгота. Защо? Историческото събитие на Голгота е встъпило в развитието на човечеството в свобода, в свобода, разбирана в много по-висш смисъл от други исторически събития, и това породено от свободата събитие следва да пристъпи към човека в нашата епоха като той го приеме само във вътрешна свобода, така, че нищо да не го заставя да го приема. За това, за което има исторически доказателства, човек не е свободен да го приеме. За което липсва външно историческо доказателство, се приема само поради духовни основания, а на духовното равнище човек е свободен. Християнин става човек чрез свободата. И именно това е, което е необходимо да се разбере в сегашната епоха, че християнин може да се стане само, изхождайки от пълната свобода, а не заставен от исторически документи. В нашата епоха християнството трябва да спечели онази истина – това време е предопределено – чрез която то ще стане Великият импулс на човешкото разбиране за свободата. Към фундаменталните истини на нашето време принадлежи, че ще се разбере, че доказателствата за християнството трябва да се търсят в духовния свят... СС 179 Историческа необходимост и свобода. Влияние върху човешките съдби от света на мъртвите, Дорнах (1917), стр. 116сл. немско издание 1977 г.

...Но в етерно тяло Христос се намира непрекъснато в етерната атмосфера на Земята. И понеже хората ще се развият до етерното виждане, затова ще го виждат. Новопоявяването на Христос следва от това, че хората ще се издигнат до способността да виждат Христос в етерния свят. Това очакваме в нашето преломно време... СС 118 Христовото събитие в етерния свят (1910), стр. 51, немско издание 1977 г.

...Това дори е най-важното събитие, което днес (1910) се дава на ясновидски обучения човек: че той ще види Христос в духовната атмосфера на Земята. Понеже тази способност през това време ще се появи при по-голям брой хора, тези хора, които чрез естественото виждане непосредствено ще могат да съзерцават Христос, Христос в своето етерно тяло, с когото хората тогава ще могат да общуват като с физическа личност. Христос няма да слезе втори път във физическо тяло, но хората ще се издигнат чрез своите способности в етерния свят, където той днес се появява. Христос ще се появи отново в областта на тяхното разширено изживяване... СС 118 Христовото събитие в етерния свят (1910), стр. 72. немско издание 1977 г.

...Това Христово събитие няма обаче да е само събитие, което ще задоволява само трансценденталното любопитство на хората, а преди всичко ще е събитие, което ще постави пред човешките души изискването за ново разбиране, за новото разбиране на целия Христов импулс... СС 175 Градивните камъни за разбирането на Мистерията на Голгота. Космически и човешки метаморфози, Берлин (1917), стр. 123, немско издание 1982 г.

...При хората ще се развият такива способности, че те ще възприемат Христос на астралния план като етерен образ, както се случва с Павел пред Дамаск. Това събитие на възприемането на Христос чрез развиващите се постепенно при човека висши способности в продължение на следващите три хилядолетия започва през нашето 20. столетие. От тук нататък тези способности ще се проявят постепенно и през следващите три хилядолетия ще се изградят при достатъчно голям брой хора. Това означава, че достатъчно голям брой хора ще знае чрез виждане във висшите светове, че Христос е реалност, че той живее; те ще видят как той живее сега. И те ще опознаят не само как той живее сега, но както апостол Павел ще се убедят, че е умрял и възкръснал. Но основата за това не може да се положи във висшите светове, тя трябва да се положи във физическия свят... СС 132 Еволюцията от гледна точка на истината, Берлин (1911), стр. 89, немско издание 1979 г.

...Казва се, че Христос ще се появи в облаците – с това се има предвид, че той ще се появи на астралното поле в етерен образ. Трябва обаче да се подчертае, че в тази епоха той ще може да бъде виждан само в етерно тяло... СС 130 Езотеричното християнство и духовното ръководство на човечеството (1911-1912), стр. 116сл., немско издание 1962 г.

...Това единство на органите (всъщност всеки сетивен орган е дихателен орган) всъщност се постига само с разбирането на Мистерията от Голгота. Само това може да ни направи способни да чувстваме цялата природа морално. Когато тогава погледнем към облаците и виждаме да проблясва светкавицата, ще можем да виждаме в нея Христос в етерен образ. Това ясновиждане някога ще настъпи за всеки човек, било по-рано или по-късно. Само Отец знае деня и часа, както казва евангелието... СС 265 За историята и от съдържанията на познавателно култовия отдел на езотеричната школа от 1904 bis1914 (1906-1924), стр. 361, немско издание 1987 г.

...Новопоявяването на Христос означава да се види Христос свръхсетивно в етерното му тяло. Поради това всеки, който иска да следва правилния ход на развитието, трябва да постигне способността да може да вижда с духовните си очи. Не би бил никакъв напредък в развитието на човечеството, ако Христос би трябвало още веднъж да се появи във физическо тяло. Следващия път той ще се разкрие в етерно тяло... СС 130 Езотеричното християнство и духовното ръководство на човечеството (1911-1912), стр. 77, немско издание 1962 г.

Христос – етерно появяване – човешко възприемане и пречките за това
...През важното време след 1930 година, отделни хора като от своята собствена природа ще станат способни да развиват по-висши сили, чрез кото ще се вижда това, което наричаме етерно тяло. Етерно ясновидски сили ще се развият при някои хора. Тогава ще станат възможни две неща. Или материализмът на нашата епоха ще продължи и тогава, когато се проявят такива сили няма да се разбере, че те извеждат в духовните светове, ще се разбират погрешно и поради това ще бъдат подтискани. Ако това се случи, не би дало право на хората в материалистически смисъл в края на 1940 да кажат: Виждате ли какви фантастични пророци имаше в началото на 20. век! Нищо не се изпълни! – Защото ако новите способности не се появят, няма да е опровержение на това, което може да се каже още сега, а само доказателство за това, че неразбиращото човечество ще задуши тези способности в зародиша им и ще се лиши чрез това от нещо, което човечеството ще трябва да има, ако не иска да закърнее и изсъхне. Ако тези сили се подтиснат, човечеството ще продължи да навлиза в блатото на материализма... СС 116 Христовият импулс и развитието на азовото съзнание, Берлин (1909-1910), стр. 93сл., немско издание 1982 г.

... Никой няма влияние върху появата на Христос, дори най-могъщият посветен няма някакво влияние. Той ще се появи. Но могат да се предприемат мерки Христовото събитие да бъде възприето така или иначе и да действа различно. Онези братства, които искат да затворят душите на хората в материалистическата сфера, имат стремеж да попречат Христос да бъде забелязан през 20. век. Те имат стремежите да предоставят сферата на влияние, която трябва да е предоставена на Христос в 20. век на друго същество. Има западни братства, които се стремят да оспорят Христовия импулс и на негово място да поставят друга индивидуалност, която никога не е била въплътена, била е само етерна индивидуалност със строго ариманическа природа. Те искат да нарекат това друго същество с името на Христос... СС 178 Индивидуалните духовни същества и въздействията им в човешката душа (1918), стр. 182, немско издание 1980 г.

...Следващите три хилядолетия ще бъдат посветени на това, да се възприеме Христовото новопоявяване в етерния свят. То няма да е достъпно само за тези, които мислят изцяло материалистически. Човек може да мисли материалистически, когато признава само материята и отрича всичко духовно, или чрез това, че сваля духовното в материалното. Човек е материалистичен и чрез това, че иска да признае духовното само в материална обвивка. Има също и теософи (съответно антропософи!), които са материалисти. Човек не е материалист не ако е теософ или антропософ, а когато разбере, че висшите светове съществуват, дори когато не могат да бъдат възприемани в сетивен образ, но човек трябва да се развие и издигне до тях, за да може да ги възприеме... СС 130 Езотеричното християнство и духовното ръководство на човечеството (1911-1912), стр. 118, немско издание 1962 г.

...Христовото новопоявяване предпоставя човечество, което през това столетие разбира по какъв начин той ще се покаже, в каква форма ще се появи. Иначе при известни обстоятелства ще се появят ужасни, бурни движения, произлизащи от хора, които предусещат нещо за появата на Христос в дълбоко подсъзнателните области на своето същество и които ще представят този факт пред човечеството по външен тривиален и ужасен начин... СС 227 Познание за посвещението. Духовното и физическо развитие на света и човечеството в миналото, настоящето и бъдещето от гледна точка на антропософията (1923), стр. 291, немско издание 1982 г.

...Христос е винаги наоколо, но в духовния свят. И ние можем да го достигнем, ако се издигнем до него. Цялото антропософско учение би следвало да се преобрази в нас в силното желание, да не позволим това събитие да премине покрай човечеството, без да се забележи, а във времето, което на наше разположение постепенно да подготвим хора, които искат да узреят и изградат в себе си тези нови способности, като с това сами се възобновят и свържат с Христос. Защото иначе човечеството би трябвало дълго да чака, докато му се представи друга такава възможност. Дълго време би трябвало то да чака – до новото въплъщение на Земята. Ако човечеството се размине с това събитие, то ще се ограничи да бъде възприето от онези, които проявят волята да се издигнат до това изживяване чрез езотерично обучение... СС 118 Христовото събитие в етерния свят (1910), стр. 29сл., немско издание 1977 г.

Христос – етерно появяване и човешкото му възприемане

...В действителност човекът не е земно същество, той е космическо същество, което принадлежи на всемира. От една страна човекът е свързан със Земята, от друга – ще се чувства като космическо същество. И това чувство ще се наслоява в него. Когато някога това престане да е теория, а се чувства от отделните хора, надрастнали чрез съответната си карма днешното тривиално чувство, при което човечеството се чувства отвратено и поради това стига до промяна чрез чувстването на само наследените свойства, чрез чувстването на шовинизма, само тогава ще настъпи един вид реверсия. И от това очакване, от този копнеж, че наистина трябва да има нещо, което да разреши тази човешка загадка, ще се породи настроението, насреща на което ще се изправи космосът. Задоволяването на този копнеж ще подготви човека да познае как от мрачните духовни дълбини ще изплува и ще му се разкрие Христовото същество, което ще го заговори духовно. Христос няма да дойде в духовен смисъл, ако човечеството не е подготвено за това... СС 200 Новата духовност на XX век и новото изживяване на Христос, Дорнах (1920), стр. 132сл., немско издание 1970 г.

...В прехода между 20. и 21. век ще се появи ново царство от природни духове, което като духовен извор ще произлезе от природата и ще бъде видимо за хората... СС 130 Езотеричното християнство и духовното ръководство на човечеството (1911-1912), стр. 31, немско издание 1962 г.

...Това, че душата ще познае нещо ново и ще го почувства, изхождайки от природата, не означава нищо друго, освен че Христовата същност ще започне нова дейност в етерния свят... СС 130 Езотеричното християнство и духовното ръководство на човечеството (1911-1912), стр. 37, немско издание 1962 г.

...Утешителните думи на Христос ще се почувстват от хората, като идващи от собственото им сърце. Но може да изглежда също и като физическо чуване... СС 130 Езотеричното християнство и духовното ръководство на човечеството (1911-1912), стр. 102, немско издание 1962 г.

...Това Христово появяване ще бъде духовно изживяване, макар духовно-ясновидско изживяване, но наистина духовно изживяване... СС 182 Смъртта като преображение на живота (1917-1918), стр. 25, немско издание 1976 г.

...Започва по-висше развитие на общите човешки познавателни сили. Чрез това ще стане възможно в течение на следващите три столетия, също и без особена ясновидска подготовка все повече и повече хора да могат да стигнат до непосредствено съзерцание на Христос... СС 131 От Исус към Христос, Карлсруе (1911), стр. 76, немско издание 1958 г.

...Христос е тук, свързан е с етерното тяло на Земята. Това, за което става въпрос е, човешката душа да се развие така, че да го съзерцава... СС 129 За чудесата на света, изпитанията на душата и откровенията на духа, Мюнхен (1911), стр. 51, немско издание 1960 г.

...Християните ще са може би в по-трудно положение, отколкото принадлежащите към някои други религии, когато действително възприемат етерния Христос. Но те трябва да се опитат също така неутрално да приемат Христовото събитие. Това ще бъде именно задачата, особено от страна на християнството да се развие разбирането за възможността да се проникне в духовния свят, без човек да е зависим от някакво положително вероизповедание, а само чрез силата на добрата воля... СС 118 Христовото събитие в етерния свят (1910), стр. 153, немско издание 1977 г.

...Днес е възможно явяването на Христос по начина, по който той се явява на Павел. Това тогава е посвещение, което понякога може да настъпи без предварително обучение. От средата на нашето 20. столетие много хора ще имат това изживяване... СС 124 За някои проучвания из областта на Марковото Евангелие, Кобленц, Мюнхен, Хановер (1910-1911), стр. 244, немско издание 1963 г.

...Възможността ще се появи особено за хора в младежките им години... СС 130 Езотеричното християнство и духовното ръководство на човечеството (1911-1912), стр. 9, немско издание 1962 г.

...В древните времена говорът е бил тясно свързан с човешкия организъм. Днес той започва да се еманципира от него. Поради това формиращата говора сила се освобождава и ще бъде употребена за възприемането на Мировото слово, на духовния Христос... СС 150 Земна и космическа мисъл, Берлин (1914), стр. 97, немско издание 1980 г.

...Ще има известен брой личности, които ще изживеят проникването на Христос от астралния план в нашия свят в етерен образ... СС 143 Свръхсетивните опитности. Пътища на душата към Христос (1912), стр. 101, немско издание 1970 г.

...Но този новопоявил се Христос няма да пътува в кораби по морето или във влакове, а ще бъде в индивидуалността на човека – в това, което се проявява от човешка душа към човешка душа и според това как са устроени самите човешки души, ще бъде разпознат със средствата, дадени в етерния свят. Каквото можем така да кажем за явлението на появилият се отново Христос, се оказва слабо насреща на това, което ще стигне до човешките души чисто от свръхсетивния свят. Хората искат да видят със сетивни очи Великият, който ще дойде; те обичат да си представят, че той ще пътува със самолет, ще пътува през моретата, обичат да схващат сетивно този, който следва да дойде. Защо е така? Защото се страхуват да дойдат наистина в съприкосновение със свръхсетивните светове... СС 138 За същността на посвещението. За вечността и мигновението. За светлината на духа и мрака на живота, Мюнхен (1912), стр. 134, немско издание 1986 г.

... В бъдеще ще бъдат развити известни сили в човешката природа, които ще действат така, че когато човекът достигне само до известна възраст и се вгледа в себе си, ще изпитва нещо подобно: Аз чувствам в мен нещо, което е в зависимост с моя собствен аз. Забележително, но то не иска да пасне към всичко, което знам от моето сегашно раждане! – Когато направи духовната наука съдържание на живота си, човек ще може да разбере, ще знае: Това, което чувствам, ми изглежда чуждо затова, защото е азът, който идва от предишния ми живот. Потискащо, причиняващо страх и ужас ще бъде това усещане за онези хора, които няма да могат да си го обяснят от познанието за повтарящия се земен живот. Христовият импулс ще бъде това, което ще оживи погледа назад. Такава промяна на човешката духовна организация ще стане И тя ще произлезе от събитието, което започва през 20. век и което можем да наречем един вид второ Христово събитие, така че онези хора, в които се събудят по-висшите способности, ще виждат «Господаря на кармата». Хората, които ще изживеят това, няма да го изживеят само във физическия свят – все едно дали някоя душа се намира във физическо тяло или във времето между смъртта и ново раждане: Ако тя се подготви, ще изживее Христовото събитие. Съзерцанието не зависи от това, дали сме въплътени във физическо тяло, но от подготовката за това. Подготовката, за да може събитието да се възприеме с разбиране и яснота, трябва да се извърши тук, във физическия свят (понеже човек само тук е свободен да се развива, понеже животът след смъртта е детерминиран). Човекът, който съзерцава, когато са се събудили неговите способности, няма да може да разбира без да е подготвен. Тогава Господарят на кармата ще му се яви като ужасно наказание. За да разбере това събитие ясно, човекът трябва да се подготви. Следващите три хилядолетия ще предоставят възможност за подготовката на хората... СС 131 От Исус към Христос, Карлсруе (1911), стр. 220сл., немско издание 1958 г.

Христос – етерно явяване – последващи явления
...То ще се последва от други събития както други събития са се случили преди палестинското Христово събитие. Онези, които са предсказали идването на Христос, ще му станат последователи след характеризираната епоха, след като той отново е станал видим за човечеството в етерно тяло. За хората отново ще станат видими тези, които са живели на Земята като Мойсей, Авраам и пророците. Така човекът, ако не е проспал най-важното събитие на близкото бъдеще, постепенно ще се враства в една общност с всички, които са предшествали Христовото събитие като патриарси... СС 118 Христовото събитие в етерния свят (1910), стр. 30, немско издание 1977 г.

...Когато настъпят тези велики времена, хората заедно ще могат да действат по-съзнателно във физическия и в духовния свят. Днес това не е възможно, понеже липсва общ език. Така човечеството навлиза в епоха, където влиянията от духовния свят ще стават все по-големи. Великите събития на идващото време ще се проявят във всички светове. Също и хората между смъртта и новото раждане ще имат нови изживявания в другия свят в следствие на новото Христово събитие в етерния свят. Те обаче няма да могат да го разберат, ако не се подготвят за него тук на Земята... СС 118 Христовото събитие в етерния свят (1910), стр. 33, немско издание 1977 г.

Христос – етерно появяване като завръщане
...Христос, приближаващ се отдалеч и все повече свързващ се със Земята, ще бъде реалността на Земята, ще бъде Духът на Земята, когато тя достигне целта си. Той и днес е вече такъв, но тогава човешките души ще бъдат проникнати от него, хората ще образуват едно цяло с него. Физическите тела ще се разпаднат, ще станат миров прах. Етерните тела имат смисъл само докато обновяват физическите тела; също и тях няма повече да ги има. Христовият дух ще бъде единствената реалност, която ще остане от Земята... СС 143 Свръхсетивните опитности. Пътища на душата към Христос (1912, стр. 182, немско издание 1970 г.

...Вече два пъти Христос е разпъван на кръст: веднъж физически във физическия свят (Мистерията на Голгота) и втори път през 19. век. Семената на земния материализъм, които от 16. век все повече се внасят в духовния свят от минаващите през портата на смъртта души и предизвикват все по-голям мрак, образуват «черната сфера на материализма». Тя се поема от Христос в неговата същност в смисъла на манихейския принцип, за да може той да я преобрази. В ангелското същество, в което Христовата същност се разкрива от Мистерията на Голгота насам, тя предизвика «духовна задушаваща смърт». Тази жертва на Христос може да се означи като второ разпъване на кръст на етерния план. Духовната задушаваща смърт, която довежда до помрачаване на съзнанието на това ангелско същество е повторение на Мистерията на Голгота в световете, които лежат непосредствено зад нашия, за да може отново да се оживи предишното скрито Христово съзнание в душите на хората на Земята. Това отново оживяване ще стане ясновидско съзерцание на човечеството през 20. век. Би могло да се каже, че човечеството е изживяло възкресението на своето тяло в тогавашното време; то ще изживее възкресението на своето съзнание от 20. век нататък... СС 152 Въведение към Мистерията на Голгота (1913-1914), стр. 46сл., немско издание 1980 г.

...Материализмът е станал в много отношения основният импулс на последната, отминаващата епоха. Многобройни души са умрели, минали са през портата на смъртта с материалистическа нагласа. Те живеят във времето между смъртта и ново раждане в духовния свят така, че нищо не знаят за света в който живеят. Там към тях пристъпва едно същество. Те го съзират в онзи свят. Трябвало е да го съзрат, понеже това същество се е свързало със земното съществуване, макар и междувременно да витае невидимо в сетивното земно битие. И на усилията на тези, минали през портата на смъртта души се отдава – не можем да го кажем по друг начин – да изгонят Христос от духовния свят. И Христос отново е трябвало да изживее обновяване на Мистерията на Голгота, макар и не в такава величина, както предишната. Тогава той преминава през смъртта, сега е изблъскване от духовния свят. И чрез това в него се изпълнява вечният закон на духовния свят. Това, което изчезне във висшия духовен свят, възкръсва наново в по-низш свят. Че през 20. столетие е възможно душите да се развият до разбиране на Мистерията на Голгота, се дължи на това събитие. Оттам Христос е още по-тясно свързан с всичко, което представляват съдбите на хората на Земята... СС 152 Въведение към Мистерията на Голгота (1913-1914), стр. 71сл., немско издание 1980 г.

...В тридесетте години на живота си Исус от Назарет приема Христос в себе си. Настъпва скоро времето (след 1913), в което ще стават все по-многобройни хората, при които от тридесетата година на живота им в тях ще навлезе не Христос с цялата си пълнота, но Христовото познание като чрез едно просветление. При тези хора в тридесетте им години ще започне нов широкообхватен душевен живот чрез това, че ще виждат Христос в неговата етерна същност. Хората не бива да оставят незабележимо да минат покрай тях впечатленията, които най-често съвсем тихо ще се появят, защото рядко ще има силни впечатления. Чрез разпространяването на истинската антропософия човешките души ще станат такива, че няма да пропуснат незабележимо да се извърши просветлението, когато то се появи, защото иначе няма да го получат наново в течението на повече инкарнации... СС 152 Въведение към Мистерията на Голгота (1913-1914), стр. 89, немско издание 1980 г.

...Бъдещето се показва от две страни, от страната на опустяването, на свързването с материализма или от страната на раждането на нов духовен свят, не само в мислите или да речем във възгледите, а в съществуването. Защото Христос ще застане на страната на човека и ще стане негов съветник. Това не е само картина, а хората в действителност ще получават съветите, от които се нуждаят, от живия Христос, който ще бъде техен съветник и приятел, който ще говори на човешките души като човек, физически вървящ до нас... СС 152 Въведение към Мистерията на Голгота (1913-1914), стр. 91, немско издание 1980 г.

...Това може да бъде подпомогнато чрез отдаване на могъщото етерно тяло на Християн Розенкройц. То ще може да донесе новото ясновидство на хората и ще допринесе да се проявят висши духовни сили. Двадесето столетие има мисията да направи това етерно тяло толкова могъщо, че да действа и екзотерично. Повлияните от него ще могат да изживеят събитието, което апостол Павел е изживял пред Дамаск. Това новопоявяване трябва да свържем с голямото събитие и работата на дванадесетте и на тринадесеттия през 13. и 14. столетие (посвещението на Християн Розенкройц)... СС 130 Езотеричното християнство и духовното ръководство на човечеството (1911-1912), стр. 67сл., немско издание 1962 г.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Чет Апр 25, 2013 11:07 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 18, 2011 10:09 pm
Мнения: 843
Фърлете един поглед на последния цитат, качен от Зорка! Там се казва, че:

"Двадесето столетие има мисията да направи това етерно тяло толкова могъщо, че да действа и екзотерично. Повлияните от него ще могат да изживеят събитието, което апостол Павел е изживял пред Дамаск."

Моля всички да се събудят _\} и да обърнат внимание, че става въпрос за 20. столетие! То е особено важно! И от този цитат много добре се вижда за какво става въпрос. Това явяване през 20. век е ключово за събитията по-нататък, защото е явно, че ако Пришествието тогава се проспи, тогава КАТО ЦЯЛО нещата отиват на кино. Етерно явяване на тепсия като при Павел ще има чак.......на Юпитер!

Нещо подобно е загатнато и в по-горния цитат, където четем:

...Бъдещето е възможно в две посоки - от страната на опустяването, на свързването с материализма или от страната на раждането на нов духовен свят....

Т.е. "нещото" с духовния свят не е гарантирано. Ако човечеството като цяло избере да се задълбочава в материализма, тогава "нов духовен свят" ще има чак на Юпитер. Или греша в наблюденията си?...

Добро утро на поспаланковците!


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Пет Апр 26, 2013 8:19 am 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 2:27 pm
Мнения: 1225
kozirog написа:
...Бъдещето е възможно в две посоки - от страната на опустяването, на свързването с материализма или от страната на раждането на нов духовен свят....

Т.е. "нещото" с духовния свят не е гарантирано. Ако човечеството като цяло избере да се задълбочава в материализма, тогава "нов духовен свят" ще има чак на Юпитер. Или греша в наблюденията си?...


Ами то по принцип никой нищо не ни гарантира, пък и как е възможно при тоя свободен избор.
А според теб в периода от края на 20 век до Юпитер какво ще случи?

Аз смятам, че с духовните импулси, които Щайнер вля в човечеството и после знанието, разбирането, което получаваме от Духовната наука са едни свежи сили, които биха могли да помогнат във все по-задълбочаващият се материализъм. Казвам "биха могли", защото това зависи от всеки човек по отделно, защото е отговорност на всеки един човек - Щайнер е дал пътя, останалото е в наши ръце. И дори една шепа хора да вървят по тоя път, нищо не е загубено, има надежда.

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Пет Апр 26, 2013 12:46 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 18, 2011 10:09 pm
Мнения: 843
Цитат:
А според теб в периода от края на 20 век до Юпитер какво ще случи?

Eeй, Пепи, какъв хубав въпрос си ми задала! Той дава възможността за истински диалог, а не оставя нещата в бездната на монолозите, каквито често се случват.

Антропософията на Щайнер беше шанс за човечеството като цяло да продължи да се развива прогресивно в бъдеще! Това беше антропософията от типа "шир потреба"! Т.е. за всички! Тя беше дадена, за да промени земния материализъм и свързаните с него хора.

Това обаче не беше цялата антропософия! Това беше антропософията на .......една част от антропософите. Това беше антропософията на аристотелианците. Но има и друга!...... И тази другата е на неизявилата се част от антропософите, които не са се прераждали - а именно така нар. платоници и ....."българи". Тя няма да бъде насочена навън, към материализма като цяло и горделивите материалисти - наши съвременници! И СЪЩИНСКАТА КРИЗА на АО е тяхната липса! Прокофиев го е забелязал и отчел, но не може да стигне до същността на проблема. Защото не е важно само да се каже "не се преродиха", а по-скоро ЗАЩО не се преродиха! Или защо не пожелаха да се преродят в края на 20. век!

Сега след като аристотелианската антропософия не успя да убеди хората като цяло в полезността на ДУХА - това са фактите и не вярвам да имаш да кажеш нещо против - а те предпочетоха да се влачат по течението на иначе добрия, стар Яхве принцип, ще последва инкарнирането на този, който е истинският Майстор на материализма. Прасето Ариман! И когато То блесне с пълния си и неприкрит "блясък", хората САМИ ще побегнат в обратната посока. Ако искат. Това ще стане през следващите 200-300 години. Като алтернатива, както казва Щайнер, трябва обаче на Земята да има истински представители на антропософията, които...............да помогнат на "бягащите". Айде ти прецени, дали тази "алтернатива" може да дойде от Зелг, Мелг, Белг, Прокопелг, Гльоклерелг, Франгоелк, Димчелг, Ботушерелг и Зоргелк!?..... Или от някой от техните по-млади наследници, които СЪВСЕМ ги няма!

Моли се да се появят истинските антропософи! Те обичат да говорят "български"..... И на Светия Дух Луцифер се моли!


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Пет Апр 26, 2013 2:39 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1790
kozirog написа:
Айде ти прецени, дали тази "алтернатива" може да дойде от Зелг, Мелг, Белг, Прокопелг, Гльоклерелг, Франгоелк, Димчелг, Ботушерелг и Зоргелк!?.....


Тук виждам зараждащ се поетичен талант... `rq` Е... римата е още доста семпла, но вдъхновението е по-важно!!! `9l~

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Хостинг и Домейни