ПРИЯТЕЛИ НА АНТРОПОСОФИЯТА - ЕЗОТЕРИЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

Ex Deo nascimur. In Christo morimur. Per Spiritum Sanctum reviviscimus!
Дата и час: Сря Ное 21, 2018 3:36 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 
Автор Съобщение
Непрочетено мнениеПубликувано на: Вто Юни 11, 2013 4:17 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1613
Псевдовалдорфщината е на ход!

... преди още Валдорфското да е родено...

Пази Боже, сляпо да прогледа... всичко ще побългари!!!

Ето какво се случва и предстои в БГ, когато корените на Валдорфската педагогика тотално се режат от Антропософията - външно и вътрешно сливане с официалната наука и ползване само на идеята и практическите ползи. Евтина реклама за нечии нужди! За съжаление виждам намесена градината "Златно зрънце", а най-вероятно и хора от сдружението "Приятели на Валдорфската педагогика". Жалко!
За съжаление въпросният немски валдорфски педагог е в напреднала възраст, с една дума - твърде консервиран и вече възрастово обременен, за да е наясно какво прави, или пък вече и такива като него "корифеи" в областта тъй са оплели Валдорфската педагогика с официалната наука, че от първата е останало само името! Жалко наистина, че тръгват подобни инициативи псевдовалдорфски в БГ, което е абсолютен прът дори и в такива инициативи, които биха искали да запазят своята чистота..., ако има такива де!


„ Свободна инициатива в образователното дело” .
Събитието ще се проведе на два етапа. Първата част е посветена на лекцията на господин Ханс Цайслер от Германия.Той е дългогодишен преподавател с над 30 години практика във Валдорфски училища в Касъл и Берлин на ученици от първи до осми клас. През тази учебна година г-н Цайслер пое ръководството на педагогическия екип в софийското валдорфско училище „Проф. Николай Райнов”. С негова помощ бе разработвана методическата дейност по различните предмети.
Така например току що навършилите седем години децата в първи клас свободно боравеха
с четирите аритметични действия и числата до 48 и дори по-големи, пишеха цели изречения и ги четяха без затруднение,
свиреха на пентатонични флейти, плетяха и играеха много подвижни игри, които бяха неразделна част от обучението по математика , роден и чужд език .
Всичко това учениците правеха без умствено претоварване и повторение на еднообразни и скучни упражнения.
Същевременно бяха използвани много похвати за развитие на силите на концентрация и емоционалната и практическа интелигентност на децата.
Лекцията е на тема: „ Методи, подкрепящи детската креативност и когнитивни умения”
След паузата ще продължим с беседа на тема:
„ Организация и самоуправление на училищната дейност . Творческото взаимодеиствие и съвместната работа на педагози, ученици и родители, как се постига това?”
Беседата ще бъде водена от госпожа Светлана Нанчева от НПО „ Професионален форум за образованието”. Тя е иноватор, педагог, технолог на нови модели за професионално общуване, ръководител и организатор на много образователни проекти, фестивали, професионални обучения. Под нейно ръководство екип от учители разработва напълно нов за българското общество учебен предмет за социални умения - СТИЛ (Социални Техники и Изкуства на Личността).Светлана Нанчева е част от педагогическия кръг, спечелил конкурс и създал през 1990год. 151 СОУПИ по авторски проект.
„ Това училище не беше частно, но беше уникално и различно. Там нямаше дневници и бележници, а компютърна информационна система. Нямаше 45-минутни часове, а 80-минутни блокове, в които учениците учеха като студенти – на лекции и упражнения.
Нямаше преподаватели, случайно попаднали в училище, а педагози автори и творци, избрани с конкурс.
Имаше консултативно обучение за наваксване на пропуснат материал и разширено обучение по интереси.
Имаше профилирано обучение в уникални и сега за средното училище области...»
Семинарът ще се състои в София на 15.06(събота) от 11.00 ч. в залата на читалище „Проф. Андрей Стоянов” на ул. „Искър” 62 (срещу СМГ).
УДОБНО Е ДА СЕ СЛЕЗЕ НА МЕТРОСТАНЦИЯ 'СЕРДИКА' и после се върви около 15 мин. пеша до читалището, посока бул. Левски.
Вход : 2 лв .
Със събраните средства ще покрием разходите за наема на залата в читалището, а останалата сума ще дарим на първата Валдорфска детска градина в София „Златно зрънце”.
Каним учители, родители, ученици, социални работници, директори,читалищни дейци, сдружения и всички хора-новатори, които осъзнават ролята на образованието в обществото ни и биха дали своя принос за повече свобода в развитието им.
Поканете също ваши близки, колеги и съмишленици.
Благодарим ви, че проявявате интерес!

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Вто Юни 11, 2013 5:57 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 2:27 pm
Мнения: 1141
Дори, понеже не съм в нещата на нашенската българска Валдорфска педагогика, можеш ли да кажеш с няколко думи какво провокира възмущение.

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Вто Юни 11, 2013 6:15 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1613
Ми тя дълга история... Въпросният г-н Цайслер беше поканен във Валдорфското училище - два пъти за по месец или малко повече втория път... "Работи" най-вече с една "другарка" да спасява децата от нея, другарката през април родителите я отстраниха като неблагонадеждна за тяхната инициатива и неготава още да е "валдорфка"... Дотук ясно - то момичето чуло-недочуло, запалило се, има малко педагогически стаж, ама даже и не учи в момента такава педагогика, станала учителка "валдорфска"... съдбата й както е видно беше кратка...
Обаче виж какво пише за въпросния г-н немец... колко гръмко и помпозно написано - което не е истина. Същият този г-н немец съветваше дете с аутизъм да го примамваме, за да направи нещо със сладолед или нещо сладко, т.е на принципа на Павлов: стимул-реакция, който е експериментирал с животни... Пък тоя немец пише, че е супер корифей в тая педагогика..., чак да му се начудиш как третираше дете със специални потребности... В същия момент се изживя като "методически ръководител"/ето то и горе го пише/ на госпожите в училището... Ми то такова нещо няма... Питай единствената госпожа там, такова нещо НЯЯЯМА!

И сега следващата серия на намеса на този г-н валдорфски немец - започна да се меси в разните вътрешни работи на градина и училище, между родители и учители, утежни и без туй супер тежката ситуация... Не само се намеси ми и страна зае, което реално никак не му влиза в работата като немец...

Последна серия от екшъна - г-н немецът се гласеше да идва през май, обаче не получи покана от родителите /пък той е протеже на голямата валдорфска дорнахска персона Нана Гьобел/... Тая не-покана горещо го наскърби, последва мълчание и сега демонстративно пристигане в София преди броени дни, уж да си вземе забравен багаж в училището, ама не влязъл вътре... и понеже имал приятели в БГ /една от тях е въпросната изгонена другарка/ се заформя лекция от горното естество, в която всъщност не е ясно кой кой е... и защо е, и какво прави тая Щайнерова педагогика с някаква техноложка дето била почитателка на иновативни подходи...

Разбираш ли за какво става дума?!

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Вто Юни 11, 2013 6:27 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1613
А да оставим настрана и факта, че във Валдорфското училище освен родители с пари, името, боядисаните по "валдорфски" стени и една учителка, завършила Валдорфска педагогика в БГ /айде, че ми е приятелка от години!!!/ друго валдорфско няма, пък за Дух и излъчване - забрави!!!
Тъй или иначе бях там 6 месеца и никак не се чувствам зависима от тях, не можаха да ме залеят, ама се нагледах !
Децата обаче са прекрасни, да са живи и здрави, само дано не ги втвърди тая българска "валдорфска" педагогика, че тя доста хард! `9l~

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Вто Юни 11, 2013 8:00 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 2:27 pm
Мнения: 1141
Едно е да се прочете какво Щайнер е говорил, съвсем друго да се пренесе това знание от неговото време в нашето и да се приложи в живота.
Мисля, че много хора не са наясно с тая педагогика, включително и аз, и затова конкретните случаи трябва да се знаят.
Сигурно не са приятни, но трябва да се говори за грешките, за да не се допускат.
Вероятно има много желание и ентусиазъм в определени хора по отношение на валдорфската педагогика, но на практика нещата явно придобиват друга форма.
Най лошото е, че децата страдат от това.

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Хостинг и Домейни