Псевдовалдорфщината е на ход!
... преди още Валдорфското да е родено...
Пази Боже, сляпо да прогледа... всичко ще побългари!!!
Ето какво се случва и предстои в БГ, когато корените на Валдорфската педагогика тотално се режат от Антропософията - външно и вътрешно сливане с официалната наука и ползване само на идеята и практическите ползи. Евтина реклама за нечии нужди! За съжаление виждам намесена градината "Златно зрънце", а най-вероятно и хора от сдружението "Приятели на Валдорфската педагогика". Жалко!
За съжаление въпросният немски валдорфски педагог е в напреднала възраст, с една дума - твърде консервиран и вече възрастово обременен, за да е наясно какво прави, или пък вече и такива като него "корифеи" в областта тъй са оплели Валдорфската педагогика с официалната наука, че от първата е останало само името! Жалко наистина, че тръгват подобни инициативи псевдовалдорфски в БГ, което е абсолютен прът дори и в такива инициативи, които биха искали да запазят своята чистота..., ако има такива де!„ Свободна инициатива в образователното дело” .
Събитието ще се проведе на два етапа. Първата част е посветена на лекцията на господин Ханс Цайслер от Германия.Той е дългогодишен преподавател с над 30 години практика във Валдорфски училища в Касъл и Берлин на ученици от първи до осми клас. През тази учебна година г-н Цайслер пое ръководството на педагогическия екип в софийското валдорфско училище „Проф. Николай Райнов”. С негова помощ бе разработвана методическата дейност по различните предмети.
Така например току що навършилите седем години децата в първи клас свободно боравеха
с четирите аритметични действия и числата до 48 и дори по-големи, пишеха цели изречения и ги четяха без затруднение,
свиреха на пентатонични флейти, плетяха и играеха много подвижни игри, които бяха неразделна част от обучението по математика , роден и чужд език .
Всичко това учениците правеха без умствено претоварване и повторение на еднообразни и скучни упражнения.
Същевременно бяха използвани много похвати за развитие на силите на концентрация и емоционалната и практическа интелигентност на децата.
Лекцията е на тема: „ Методи, подкрепящи детската креативност и когнитивни умения”
След паузата ще продължим с беседа на тема:
„ Организация и самоуправление на училищната дейност . Творческото взаимодеиствие и съвместната работа на педагози, ученици и родители, как се постига това?”
Беседата ще бъде водена от госпожа Светлана Нанчева от НПО „ Професионален форум за образованието”. Тя е иноватор, педагог, технолог на нови модели за професионално общуване, ръководител и организатор на много образователни проекти, фестивали, професионални обучения. Под нейно ръководство екип от учители разработва напълно нов за българското общество учебен предмет за социални умения - СТИЛ (Социални Техники и Изкуства на Личността).Светлана Нанчева е част от педагогическия кръг, спечелил конкурс и създал през 1990год. 151 СОУПИ по авторски проект.
„ Това училище не беше частно, но беше уникално и различно. Там нямаше дневници и бележници, а компютърна информационна система. Нямаше 45-минутни часове, а 80-минутни блокове, в които учениците учеха като студенти – на лекции и упражнения.
Нямаше преподаватели, случайно попаднали в училище, а педагози автори и творци, избрани с конкурс.
Имаше консултативно обучение за наваксване на пропуснат материал и разширено обучение по интереси.
Имаше профилирано обучение в уникални и сега за средното училище области...»
Семинарът ще се състои в София на 15.06(събота) от 11.00 ч. в залата на читалище „Проф. Андрей Стоянов” на ул. „Искър” 62 (срещу СМГ).
УДОБНО Е ДА СЕ СЛЕЗЕ НА МЕТРОСТАНЦИЯ 'СЕРДИКА' и после се върви около 15 мин. пеша до читалището, посока бул. Левски.
Вход : 2 лв .
Със събраните средства ще покрием разходите за наема на залата в читалището, а останалата сума ще дарим на първата Валдорфска детска градина в София „Златно зрънце”.
Каним учители, родители, ученици, социални работници, директори,читалищни дейци, сдружения и всички хора-новатори, които осъзнават ролята на образованието в обществото ни и биха дали своя принос за повече свобода в развитието им.
Поканете също ваши близки, колеги и съмишленици.
Благодарим ви, че проявявате интерес!