ПРИЯТЕЛИ НА АНТРОПОСОФИЯТА - ЕЗОТЕРИЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

Ex Deo nascimur. In Christo morimur. Per Spiritum Sanctum reviviscimus!
Дата и час: Пет Юли 20, 2018 12:00 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 
Автор Съобщение
Непрочетено мнениеПубликувано на: Съб Мар 09, 2013 6:02 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1790
Из лекционен цикъл, изнесен от антропософския лекар д-р Франциска Келер:

"Децата имат проблем с телата си. Това означава, че работейки с тях, ние работим за тяхното бъдеще. Хората с увреждане носят съдбата си и правейки нещо за тях, ние поемаме част от тази съдба. По този начин действаме като своего рода Богове. Така възниква въпросът: можем ли да се месим, доколко? Ние даваме нов импулс на съдбата, как да направим това правилно? Р. Щайнер дава медитация за това и обяснява по какъв начин можем да действаме. Ние можем да се намесим в съдбата, намесвайки се във волята, но как имаме право да го направим? Не можем да въздействаме върху волята на друг човек и нямаме право на това. Човекът в своята воля е свободен. Мария Щайнер е отдавала голямо значение на това. Тя никога не казвала на евритмистите какво трябва да се прави, а показвала така, че те сами да разберат какво има предвид. Не е позволено манипулативно да се месиш във волята на друг човек. А ние искаме в нашите деца нещо да се случи в тяхната воля. И техниката за това е да разчитаме на съня.

Когато аз разбирам нещо със своите мисли, аз го вземам със себе си в съня. Ангелите вземат преживяното, обработват го и го връщат на човека като зародиши готови да покълнат във волята. В лечебната педагогика ние помагаме, работейки заедно с Ангелите. Ако искаме да постигнем нещо за детето, ние имаме цел. През деня посяваме едно семенце, което през нощта Ангелите вземат. Изкуството на лечебния педагог е да разбере какво семенце е нужно да заложи, посее. Вида, естеството на това семе идва от една сила, която ние развиваме в себе си. Тези сили се развиват когато всичко, което с ума си сме проумели успяваме да превърнем в образ. Това, което искам да предам на детето, аз трябва да превърна в образ. Най-добрите образи са приказкоподобни. Трябва да положа в Душата му образи, които ще действат на неговата воля. Едно от най-важните неща, които едно дете трябва да преживее е, че когато дойде на Земята е същото като горе на Небето, но на Земята, това, което е горе на Небето, може да се срещне у Христос. Тогава детето идва с удоволствие на Земята.

На Земята има годишни времена. Това е една много важна педагогическа задача: да доведем детето до това, което се проявява в годишните времена. Ако ние можем да предадем образи от годишните времена, тогава това, което детето преживява вътрешно може да го свърже с Небето и то да стане по-цялостно. Така детето може да преживее Христос чрез случващото се навън и отвътре, защото дневното и нощно съзнание могат да действат заедно. За децата е важно да виждат нещо отвън и това, което е навън в природата, да бъде отново създадено отвътре.

Самата Валдорфска педагогика е лечебна и за здравите деца. При специалните деца, някои неща са твърде очевидни и изпъкващи и това дава много добра възможност за изследване на Човекознанието.

Счита се, че децата с увреждания не са нормални. А кое е нормално? Това, с което сме свикнали. Всичко друго отстранява ли се, така не отбиваме ли и гениалността им.

Когато идваме на този свят, едно духовно-душевно трябва да се свърже с едно телесно-унаследено. Човекът е тричленен:
-глава /нервна система/
-сърце и бели дробове /ритмична система/
-обмяна на веществата и крайници /вещество-обменна система/

И какво е главата? Всичко, което влиза в главата се синтезира, а в системата на крайниците всичко се обработва аналитично /разделя, обособява/. Всички процеси в Долния Човек имат аналогични процеси в Горния Човек. В главата имаме представителства на целия човек и тези представителства имат връзки помежду си /мрежа от отношения в мозъка/. Но в другите системи не е така, там всеки орган е сам за себе си. Освен анатомично, органите са обособени и физиологично, функционално.
В системата на главата – стои мисленето.
В системата на крайниците – стои волята.
Ако добре функционират нещата в системата на главата, в организма се получава един разпад надолу.
Ако добре функционира Долния Човек, инициира се, получава се едно изграждане.

Човекът получава едно унаследено тяло и в него влиза Индивидуалността с Душата. И ако в това тяло има някаква щета, тогава тази Душа не може добре да се свърже с това тяло, но за да може тя да се грижи за него, тя трябва да се свърже добре. В тези случаи в главата, Душата не може правилно да отрази тялото, което обърква Душата. И това, което се синтезира започва да действа изграждащо надолу, вместо разграждащо.
Именно това са пластичните сили, които слизат от главата, идват от мозъка и минават през цялото тяло правейки органите да съзряват и децата да растат. И затова те растат отгоре надолу като тяло.

Ако нещо в наследеното тяло горе не е наред или има наранявания в областта на мозъка, тогава синтезиращото действие не може да се осъществи. Ако имаме наранявания надолу детето има проблеми с волята си, то не може да иска. Тялото отразява Душата и Аза, затова трябва да гледаме тялото, то разкрива проблема /дишане, храносмилане../ и с психични средства да се стремим да действаме върху тялото. Ние трябва да работим с тялото.

Костната система се обновява изцяло на всеки 7 г. След всеки 7 г. ние имаме едно ново тяло. Върху него е работила Индивидуалността и тя го е променила /така, че ако за 7 г. не се е променило много, Индивидуалността вероятно е по-слаба или по-слабо е работила/. Между 7 г. и 14 г. Индивидуалността работи много силно върху тялото и не трябва много да и се пречи, нашите действия трябва да са максимално подкрепящи, а не пречещи. Детето е доста отделено от външния свят и така трябва да бъде. На 14 г. то отново се отваря за света. И ако тогава детето продължи да не се интересува от света, а от консумацията и от себе си, то налице е някакъв проблем. Най-важното за тази възраст е да бъде заинтригувано детето за света. Понякога детето душевно отразява нещо, което е абнормно в тялото и ние трябва да стигнем до физическия корен. Педагогическите методи трябва да са такива, че да действат чак до тялото. Това може да се постигне само ако работим заедно с Ангелите.
На 21 г. душевния живот става по-независим от тялото и тогава сме свързани с душевно-духовните затруднения и в социалната терапия е необходим, вече, един друг обмен.

Има най-различни форми на Аутизъм Основно са две:
1. Аспергер
2. Кенер
При Аспергер човекът може да живее изцяло сам, но е ограничен в социалните си контакти. Това не е по-често срещания случай, по-често се среща Аутизмът по Кенер.

Аутизъм по Кенер

Характерни неща: стоят встрани от другите деца, не се заиграват с тях, обичат да се усамотяват; не стои дълго на едно място, по-често непрекъснато се движат; „ако нещо и се забрани почва да крещи”; имат неподвижен поглед, който сякаш минава през хората без да ги вижда; често са особено красиви деца; не си приличат по нещо външно специфично; имат множество страхове, трудно понасят промените; при лошо отношение стават агресивни, в противен случай – не; извършват повтарящи се, свои си движения; обичат повтарящи се действия, движения, особено въртеливи /пумпали, вентилатори, въртящи играчки, колелца/; дребни неща могат да ги раздразнят; често хиперактивни; обичат шума от падащи неща; силна чувствителност към шумове, звуци – или ги харесва, или се плаши от тях, или самото то ги издава; сякаш общуват с някой, който е невидим за нас; умеят да имитират много добре; запомнят чудесно това, което им харесва; харесват рекламите; харесват животните и не се страхуват от тях; обичат да рисуват;

Аутизмът е едно съвсем младо, ново заболяване, появява се едва след II-та Световна Война. А се дължи на това, че човекът не може истински да се инкарнира. Физическото тяло не е достатъчно добре образувано. ФТ, което получава като наследствено не може душевно-духовното, което слиза да го промени както иска. В утробата на майката ембриона е едно от ФТ, Еетерно тяло, Астрално тяло и Аз и когато детето се ражда от плацентата Ет, Ат и Аза влизат във физическото тяло, но при Аутизма това не се случва докрай. Азът остава заловен в прехода между Небето и Земята. ЕТ и АТ са групирани около Аза и физическото тяло остава като марионетка на конци, която се води отгоре.

При Аспергер не е така, те имат достатъчно добро ФТ и Азът е добре инкарниран. Но при Аутизма по Кенер Азът е захванат между Небето и Земята където обитават много демони и човекът с Аутизъм е непрекъснато подложен на този ужас /на Бездната/. Но този човек не може да установи това, защото не е в тялото си, за да може да се отдели и наблюдава това. Действително някои от аутистите говорят със същества от тази духовна област, в която е уловен Аза им. Други не могат да общуват и се намират в пълен ужас и всичко, което им се налага да правят /техните малки ритуали/ е своего рода магия, чрез която те се справят /управляват своя/ ужас, защитават се. Те са изключително напрегнати и с тези магии вентилират /моя дума/ своето напрежение. Детето не може да развие нито своето ФТ, нито своето ЕТ, много е трудно. Но децата-аутисти знаят много, независимо дали могат да го изразят, движат се свободно в полето от знания и мисли на хората. На всичките техни странни неща, които те правят, за да се освободят от вътрешното си напрежение, ние не трябва да се безпокоим. Нужно е да им помагаме максимално да се освободят от своя плен или да го понасят по-леко.

Най-важното е Азът да намери път към тялото на детето. Този път е пътят на Слънцето, този път, по който Христос е стигнал до Земята. И ако си изясним добре този път, направим го ясен, ще окажем невероятно голяма помощ на всички аутисти. Ние трябва да пазим Аза на нашето дете-аутист. Да си представим, че то е заобиколено от демони, ние като куче пазач трябва да го браним от тях. По този начин ние много силно се свързваме с това Азово същество. Много е важно това дете да усеща, че не е само. Важно е вътрешно да сме с това дете, да мислим за защитата на Аза му. За да помогнем на неговата инкарнация е необходимо да изградим голяма вътрешна смелост. И не е необходимо толкова да искаме нещо от тях и стимулираме за различни неща, колкото просто да ги пазим.

Аутизъм по Аспергер

Не добра инкарнация, но не се намират в Бездната и тяхното напрежение е по-малко. Но също се нуждае от огромна сила за вътрешна стабилизация, поради което почти нищо не му остава за външно общуване. Добре е през първите 7 г. тези деца да скачат и подскачат. Те са много талантливи и интелигентни, нужно им е стимулиране в движението /жонглиране, различни циркови умения, като ходене по въже, салто, скачане на батут/.
Но и много други хора с недобра инкарнация, които не са аутисти. Кое е специфичното при аутистите? Не че Азът не иска да се инкарнира, а просто не успява, бива захванат, уловен.
Защо се увеличават тези случаи? Говори се дори за епидемия.
Когато детето се инкарнира и ФТ не е достатъчно добро и то се ваксинира, духовно-физическото тяло /фантомно тяло/, което е невероятно красиво и свети по невероятно прекрасен начин, след ваксината угасва, опепелява се."

Лекция в центъра по Аутизъм - София:

"Тези деца, сякаш плават над нещата, поради което получават поглед върху тях какъвто останалите нямат. В духовната област, която обитават, душата им се атакува от зли сили, поради което те изпитват непрекъснати страхове и в опита си да се предпазят и да не им се подадат, те имат необходимостта да извършват различни действия. То се намира в един междинен свят и не е свързано с тялото си, така както другите хора.
Тези деца носят в/със себе си един голям ВЪПРОС, като личен или като поет от другите /човешките души въобще/: КАК МОЖЕ ЧОВЕК ДА ПОЗНАЕ ИСТИНАТА? Кое е добро, кое е зло? В гръцката култура е развито мисленето свързано с Боговете. Д. Ареопагит развива Учението за Ангелите, а впоследствие то заляга и във философията на Тома Аквински. Връзката с Ангелите е важна за децата, още повече това се отнася за децата с Аутизъм. Архангел Михаил е Духовното същество, което придава Интелигетността, това, човек да има духовни идеи и мисли. Защото, в действителност, в акта на познание ние подготвяме себе си, мислите си, така, че да възприемем духовните истини от горе. И аутистите могат да улавят това знание. Но те не са свободни да го изразят, цялото тяхно богатство е затворено у и ние можем да се стремим за тяхната вътрешната свобода. Те се намират на едно място, където тяхната вътрешна същност е непрекъснато обезпокоявана и за тях животът е въпрос на оцеляване. От тази гледна точка, вече, не е толкова важно дали едно дете аутист ще се научи да чете или смята. Ние можем да се стремим да създадем едно облекчение за детето, дори с най-лудото, на което сме способни. Най-важното, което могат да получат са миговете, в които могат да си отдъхнат. Защото в тези мигове те могат да пренасят мъдростта си и да я даряват на Земята. Можем да направим всичко възможно, детето-аутист да се свърже със своя Ангел. Най-доброто, към което можем да се стремим:
-да отнемаме страха /и по ексцентрични начини/
-да ги научим да се молят
-да не им говорим като на малки деца /с тях/пред тях да се излагат, дискутират философски въпроси, такива касаещи човечеството/
-да се опитаме да отнемем бича на страховете им чрез едно стабилно обкръжение, да му позволяваме да си живее свободно по своя си начин, те знаят най-добре какво искат.
-да се грижим добре за телата им
С моята Душа, да се опитам да вляза в Съществото на това дете, да се вчувствам в него, всеки следващ и следващ път, защото първия път то може да се страхува от тъмнината, поради което ние да трябва да запалим свещ, но в следващия, то може да се страхува от свещта. Ние отново и отново се вживяваме в него за да познаем и отнемаме страховете му. Страха на това дете е свързан с изгубването, че се губи, затова всичко, което му създава една опора – една връвчица, едно вързано шалче,..игри с овързване /един жълт шал е слънчев лъч, който го пази и всеки ден, то знае, че то има на разположение този слънчев пазител/
-да задаваме въпроси /Как се възприемаш? Как ще ми покажеш?/
„А, като детето не се интересува от нищо?”
Като не се интересува от нищо, не се интересува, да му дадем пространство, то си знае. Ако едно дете иска нещо, то може да го научи. Ако то се освободи от страховете си, тогава може да се концентрира върху другия човек и върху другите неща. Ние се ангажираме със страховете, защото ако тях ги няма, останалото само ще си дойде. ДЕТЕТО ИДВА В НАШИЯ СВЯТ, АКО МОЖЕ! Най-важно е да се справи със страха си, да го удържи. Хубаво е да му се говори за Ангелите, те да му станат убежище. Но най-важен е достъпът до Архангел Михаел.
Мария помага на хората да стигнат до Мъдростта, тъй като у човека има много неща, които пречат на това достигане.
Михаел осъществява самото послание, той ни дава Мъдростта.
Мария помага на човека така, че той сам да достига до Мъдростта. Аутистите нямат кой знае какви съпротиви за достигането на Мъдростта.
Михаел помага за откровението на Мъдростта, за предаването и.
„Защо по-голямата част от аутистите са момчета?”
За тях познанието е по-важно. На жените им е по-лесен достъпът до Ангелите и по-лесно се инкарнират, а това помага и да се държи в по-добро равновесие Душата."

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Вто Яну 14, 2014 7:36 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1790
МАЛКО МОМИЧЕ С АУТИЗЪМ РИСУВА ИСТИНСКИ ШЕДЬОВРИ - ИРИС



Изображение




Изображение




Изображение



Изображение



Изображение



Изображение




Изображение




Изображение




Изображение




Изображение






_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Хостинг и Домейни