ПРИЯТЕЛИ НА АНТРОПОСОФИЯТА - ЕЗОТЕРИЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

Ex Deo nascimur. In Christo morimur. Per Spiritum Sanctum reviviscimus!
Дата и час: Съб Апр 21, 2018 10:54 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 
Автор Съобщение
Непрочетено мнениеПубликувано на: Нед Сеп 08, 2013 1:23 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1790
Човешкото същество и природната цикличност!


Ние се раждаме, растем и се развиваме, обичаме, страдаме, боледуваме, "умираме" и се възраждаме, физически напускаме живота, някъде в земния свят. Понякога сме силно свързани с малко пространство, което от началото до края на земните ни дни, е най-скъпото за нас, наричаме го "нашият дом". Понякога пътуваме, живеем някъде по света, но така или иначе оставаме свързани винаги с "нашия дом". Той може да е истински дом, или може да е нашето любимо малко местенце в малката ни човешка Вселена. В него се раждат дните и нощите ни, отношенията ни. В него се "раждаме" и ние самите. Но ние никога не сме сами само и единствено със Себе си. Зад нашата малка човешка Вселена пулсира в своите промени, багри и красота Вселената, наречена природа, а ако се вслушаме в този вечен пулс, ще чуем и пулса на необятната космическа Вселена - необятният Всемир, побрал в себе си човешките ни същества, като граждани на Земята и граждани на Космоса. И ако погледнем с истински виждащи очи, ще проследим вечната нишка на Живота и Сътворението.

Споделяйки само и единствено собствения си опит и преживявания, колкото повече "раста" в годините /спестявам си думичката "остарявам" `9l~ /, толкова повече започвам да се свързвам с ония мои "местенца" в света, в които чувствам моя собствен душевен пулс да бие в съзвучие с онова, което се случва наоколо. Тези размисли се събудиха от илюстрацията, която помествам - едно и също място от човешката ни Вселена, в различните природни сезони. А как ли изглежда човешката ни душа, която населява човешкия ни физически дом-тяло /като физическата планета Земя, дала живот на Човечеството и физически дом на Космическата душа/? Как човешката ни душа, подобно на Космическата душа, преживява тук на Земята своите собствени ритми, в съзвучие с природните ритми, обгърнати от ритмите на Космическата Вселена?

Рудолф Щайнер в много от своите лекционни цикли ни запознава с процесите на Сътворение на нашата Слънчева система - от Стария Сатурн, и моментът преди това, до нашата Земя, и бъдещите нейни еволюционни нива. Както знаем от Духовната наука редица Духовни същества от Трите духовни йерархични нива вземат участие по един напълно осъзнат за Тях начин в това Сътворение. За раждането на всяко следващо еволюционно ниво част от тези Духовни същества преминават към една осъзната саможертва, в името на последващото развитие. Можем да си представим още в момента на Безвремието преди да бъде осъществен Планът да се даде Началото на Божествения Логос и последващата еволюционна вълна, като едно дихание навътре в Космическата утроба. Всяка една нова космическа стъпка в духовната планетарна еволюция е белязана от процесите на "свиване" и "разпускане", на "вдишване" и "издишване" на Космическа етерна енергия. И това се повтаря като космическо вдишване и издишване, в което Космическото същество ведно със своята Космическа мисъл, Космически чувства и Космическа воля /в които Духовните същества изпълняват своите задачи/ "живее". Да, Вселената вдишва и издишва! Да, Вселената също така има своя Вселенски пулс, своя Вселенски ритъм, своето Вселенско сърце...!

Какво е мястото на човека и неговият собствен ритъм всред тази Космичност!? Ще споделя интересни и полезни материали, публикувани в блога на колегите от обучението по АЛПСТ.


Изображение

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Нед Сеп 08, 2013 3:21 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1790
Синхронът между „дишането“ на земята и човека



Сигурно ви се е случвало да изпитвате необяснима физическа слабост, подтиснатост, липса на психически и физически сили и не сте успявали да намерите задоволително обяснение за тях. Много е вероятно, ако няма болестна причина, това всъщност да се корени в липсата на синхрон между вас и естествените процеси на Земята, които протичат ритмично според годишния кръговрат. Тяхната ритмичност и това, което се случва под въздействието им, основателно се нарича процес на дишане с всичките му четири фази - вдишване-задържане-издишване-задържане.

През лятото Земята е във фаза „издишване“ - тя се отваря към Космоса и се подлага изцяло на неговото действие.

През есента започва началото на обратния процес - вдишване - постепенно затваряне на Земята за външните влияния.

През зимата Земята е потънала вътре в себе си и текат усилени процеси на образуване на вещества в недрата й.

През пролетта отново започва подготовка и постепенно отваряне.

Вдишване (зима) - задържане (есен) - издишване (лято) - задържане (пролет)

Задържането не е статично, напротив - това е важна фаза, която трябва да направи преход от затваряне към отваряне и обратно, в противен случай би се наложило и Земята, и човекът да търпят екстремната смяна на двустранния процес вдишване и издишване. Колкото е важно за Земята да ги има междинните фази на задържане, толкова е важно за човека да се пренастрои. Това важи и за растителния и животинския свят.

Може би се е случвало да имате пролетна умора, която е започнала много рано - още през февруари. Как сте реагирали? Вероятно сте започнали да пиете витамини и минерали, но без особен ефект. Тогава е напълно възможно да сте започнали настройката си за отваряне твърде рано, изпреварвайки естествения синхронен със Земята процес. И въобще - много от случаите на т.нар. пролетна умора се явяват асонхрон между човека и земно-космичния ритъм. Знаем с какво нетърпение повечето от нас очакват затоплянето и особено лятото. До такава степен, че пренасят летния ритъм през есента и зимата. Отвореността до степен на „разливане“ навън изтощава физически и психически и съвсем естествено есента и особено зимата се преживяват тежко. Визуализирайте следното:

-първо си представете земеделецът, който сее - той взема шепа семена и ги хвърля - движението на ръката му е отвътре навън - това се случва и с нас през пролетта - лека-полека започваме да излизаме от черупката си, по-плавно или на малки тласъци;

- сега си представете земеделеца през есента - той бере реколтата, къса ябълките от дървото и ръцете му се движат отвън навътре - това се случва през есента - постепенно започваме прибиране в себе си.

Изненада ли ще е за вас след прочетеното, че при много хора депресивните състояния, които медицината отдавна е отнесла преимуществено към двата преходни сезона - пролет и есен, могат да са резултат на асинхрона на човека с ритъма на Земята? Както и хроничната непоносимост на някои хора към определен сезон? Както и апатията, необяснимата отпадналост, липсата на ентусиазъм... Колко синтетични витамини и минерални добавки сме употребили без ефект при тези състояния! И колко стрес сме преживели!

Има и друго, което не е толкова рядко срещано - лято е и съвсем естествено тялото и душата на човек започват да „издишват“, но човек с разума си решава, че не му е време да се отпуска, ще стои здраво затворен в себе си, за да не изгуби контрол или за да може да си върши работата по начина, по който я е вършил досега. Тогава на физическо ниво могат да се появят симптоми като: нарушения на кръвното налягане, виене на свят, главоболие. На душевен план могат да се изразят под формата на: необясними притеснения, чувство, че губиш почва под краката си, нервност и др., понякога съпътствано от отпадналост, умора. Възможни са и смущения в съня. Как ще се прояви асинхронът, зависи от конкретния човек.

Как да бъдем в синхрон с природните ритми:

-бъдете съзнателни за годишните времена - отбелязвайте промените в природата и времето; усетете настроението, което носят. За тази цел дори не е необходимо да живеете в гората, в планината или на село, макар че това би подпомогнало процеса.

-забелязвайте промените във вас, във вашите настроения и желания;

-опитвайте се съзнателно да преживявате настоящия сезон - да усетите как ви въздейства, на какво „мирише“, какво усещате когато виждате напъпилите клони или пък пожълтяващите листа...

-визуализирайте, дори и далече от природата, характерни картини от нея, свързани със сезона, или нещо типично за човека тогава, например през зимата горяща камина и как огънят ви топли, какъв уют създава, усетете се удобно вътре в себе си, затоплени и защитени. Това ще ви помогне да приемете зимата по-леко и да се затворите, да щадите силите, да ги трупате. Защото именно това се случва с човек през зимата -както Земята образува вещества, така човек формира и натрупва душевни сили и качества.

-заемете се с дейност, характерна и синхронна със сезона: напролет с обработка на земята, засаждане на цветя в саксии или работа в полето, подготовка за интензивната лятна работа; заниманията с изкуство също са полезни, например рисуване с акварел особено при трудности да осъществите пролетния преход и през късна пролет; пролетното почистване и освобождаване от залежалите през зимата неща; през лятото походи навън, пътешествия, разходки, много творчество, спорни занимания, грижа за градината; през есента прибиране на последната реколта, правене на зимнина, преподреждане на килера; през зимата всякакви занимания като плетене, тъкане, изработване на глинени изделия и др.

-яжте характерното за сезона, например не употребявайте консервирани плодове и зеленчуци през лятото щом има пресни; през зимата те преимуществено са обработени - изсушени, консервирани, печени и т.н., тъй като при преработката на сурови плодове, зеленчуци и ядки се изисква изразходване на много повече сили от организма, а това не е желателно по време на процеса вдишване (Забележка: това може да не важи при някои заболявания или състояния).

-подготвяйте се и отбелязвайте четирите годишни празника, които формират годишния кръговрат: пролет- Великден, лято-Еньовден (Йоановден), есен - Михаиловия празник, зима - Рождество. Тяхното преживяване от подготовката до приключването им е важна част от синхрона със земно-космичния ритъм и има силен лечебен ефект върху душата и тялото. Особено важно е да се преживяват съзнателно.

Автор: oporabg.com

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Нед Сеп 08, 2013 3:25 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1790
Следване на ритмите



Ритмите са важна част от нашето съществувание като жители на Земята и Космоса. Следването им подпомага вътрешната ни и телесна хармонизация и не на последно място пряко влияе на здравословното ни състояние.

Основните ритми са: годишният, месечният, седмичният и дневният. Всеки от тях има различно въздействие върху четиричленността на човека. Най-лесно се повлиява Аза на човека- тази най-висша негова съставка - спазването на дневните ритми оказва благотворно влияние върху него.

Емоционалната част, т.нар. емоционално тяло, свързано с емоциите, чувствата, страстите, обикновено се повлиява от действието на Аза върху него, но са възможни много изключения. За правилното развитие на емоционалното тяло и за благотворно въздействие върху него дневният ритъм не е достатъчен, но седмичният е този, който може да му повлияе. Редуването на делници-празници, седмичният график, пренастройват емоционалното тяло и способстват за неговия правилен ритъм на работа и почивка, както и за неговата уравновесеност.

Виталното тяло на човек, т.е. неговата жизненост, е още по-трудно за повлияване. Тук седмичният ритъм не е достатъчен, а му е нужен месечният. Ако липсва ритъмът, жизнеността е ниска, излизат наяве темпераментовите крайности, хроничната умора, паметовите трудности и др.

И накрая физическото тяло - тази част в човека, която най-трудно подлежи на промяна. За да сме физически здрави, не са ни достатъчни дневните, седмичните и месечните ритми. Единствено целият годишен кръговрат, спазването на годишните ритми, може да му повлияе.

Прочетете по-долу подробно за всички ритми:

Годишният ритъм



Годишният ритъм се оформя от хода на сезоните и основните годишни празници. Тяхното отбелязване е изключително важно. Влиянието им върху човека е толкова по-благоприятно, колкото по-съзнателно ги преживява и познава значението им.

Какво се случва в човека през годишния кръговрат - това можем да разберем ако направим аналогия с дишането. В дишането има 4 фази - вдишване - задържане - издишване - задържане. През годината земята и ние като човешки същества също преминаваме през 4 подобни фази:

- през зимата земята и човекът преминават през фазата на вдишването - тогава земята е като затворена в себе си, концентрирана във вътрешността си. Същото е с човека - той не се "разлива" в света, а е максимално вътре в себе си;

- през пролетта започва междинен процес, аналогичен на задържането при дишането. Земята и човекът започват да се събуждат и лека-полека да излизат от затвореността си;

-през лятото цари пълна отвореност и възприемчивост, това е процесът на издишване в света;

-последната фаза на задържане е през есента - това е междинно състояние, когато се подготвяме за зимното "затваряне".

Основните празници, които отбелязват основните фази на годишния кръговрат са:

- Рождество Христово - зима;
- Възкресение Христово - пролет;
- Еньовден - лято;
- Архангеловден - есен.

Празнуването на всеки един от тези празници подготвя и синхронизира човек с настъпващата фаза от годишния кръговрат. Участието в него има огромно значение за здравето на физическото тяло. Като тази част на човешкото същество, която е най-трудно възприемчива и изменяема, физическото ни тяло има нужда от годишния кръговрат, за да е здраво. Само в съответствие с природните ритми то може да постигне здраве, не само физическо, а и душевно.


Месечният ритъм



Както следването на годишния ритъм пряко въздейства на физическото ни тяло, на неговото адекватно състояние в зависимост от сезоните, така вписването в месечния ритъм оказва пряко въздействие на виталното ни тяло, на нашата жизненост, а оттам - върху способности като памет и възприемчивост. Спазването на месечен ритъм действа благотворно и върху крайностите в темперамента, като ги смекчава.

Замисляйки се обаче къде и как може да бъде открит и спазен този ритъм, в първия момент ни се струва трудно да го открием. В крайна сметка много по-лесни за наблюдение са другите ритми:

-годишният - в сезоните, годишния кръговрат;
-седмичният - в смяната на делници и празници;
-дневният - в спазването на дневен режим.

По какъв начин можем да създадем месечен ритъм за детето и възрастния - не на последно място като следваме такива празници, които са свързани с конкретен месец, например Йордановден (януари), Баба Марта (март), но също и такива като Деня на детето (юни), първи учебен ден (септември) и т.н.

Много добра ориентация е изработването на календар по месеци. Трудовата дейност или домашните задължения се променят според месеца. Така например свързваме януари с една дейност, февруари с друга, да не говорим за летните месеци. Припомнянето какво се случва с природата през всеки месец и различното спрямо предходния, очертава здравословен вътрешен ритъм за детето. То се вписва в месечния ход, знаейки какво го очаква.

Колкото са по-малки децата, толкова по-голяма нужда имат от онагледяване на ритъма. Ако слагате календар на месеца с различни означения, е добре да знаете, че още нещо подпомага ритмичността: дейност, която се прави един път месечно, но в един и същи ден и час, например всеки първи четвъртък на месеца или всяка трета събота. Такива дейности могат да са например: групова среща на класа (с родители и учители); посещение на музей; общо почистване на дома/градината/училището и др.подобни.

Дори когато детето е малко и няма съзнателна ориентация във времето, е добре да се спазва месечния ритъм, защото човек се пренастройва несъзнателно и започва да го следва. Това действа укрепващо.

Има още нещо, което отпраща към месечния ритъм, и е дълбоко свързано с личността и нейния стремеж да се развива - това са добродетелите. В антропософската медитативна практика са включени основните 12 добродетели, които развиват различни сили в човека. Те не съвпадат с календарния месец, а с началото на влизането на Слънцето във всяко от 12-те съзвездия. Който иска да развие вътрешния си живот в съответствие с тях,може да прочете "12 добродетели" на Херберт Витценман.

Добродетелите* според месеца са:

януари (21 дек. - 21 ян.): смелост
февруари (21. ян.-21 февр.): мълчание
март (21 февр.-21 март): великодушие
април (21 март-21 апр.): благоговение
май (21 апр.-21 май): равновесие
юни (21 май-21 юни): издръжливост
юли (21 юни-21 юли): самоотверженост
август (21 юли-21 авг.): състрадание
септември (21 авг.-21 септ.): учтивост
октомври (21 септ.-21 окт.): задоволство
ноември (21 окт.-21 ноем.): търпение
декември (21 ноем.-21 дек.): дискретност

* Не е препоръчително да правите тълкувание на съответната добродетел без да сте наясно със смисъла, който се влага в нея.

Седмичният ритъм


By admin - Posted on Май 4th, 2013
Редуването на седемте дни от седмицата е много естествено. В днешно време работното време, посещенията в училище и т.н. са организирани в зависимост от седмичния ритъм.

Едно от важните неща тук е да има редуване на работа и почивка. Обикновено работните/учебните дни са пет, а два са почивни. Възможна е и друга организация, но за да може да се усети благотворното редуване на двата процеса работа/учение и почивка - е добре те да са оптималните, т.е. след изминаване на цялата седмица, човек трябва да се чувства в добро състояние, отпочинал, свеж и достатъчно жизнен за започване на следващата седмица. Ако това не се случва и няма друга ясна причина (например хронично заболяване, депресия и др.), то е много вероятно отношението между заетост и почивка да не е оптималното.

Как можем да помогнем на детето да се включи в седмичния ритъм, което ще му помогне да синхронизира своето емоционално тяло, да намали крайностите в емоциите, да го направи по-силно и издръжливо: в това отношение използването на връзката между деня от седмицата и съответната житна култура е много подходящо. Накратко - всеки ден от седемте носи характеристики, сходни на определено планетно влияние; в зависимост от това има подходяща житна култура, която е добре да се яде в съответстващия ден:

-неделята е Слънчев ден и житната култура е пшеница;
-понеделник-Луна-ориз;
-вторник-Марс-ечемик;
-сряда-Меркурий-просо;
-четвъртък-Юпитер-ръж;
-петък-Венера-овес;
-събота-Сатурн-царевица.

Можете да прочетете повече подробности за това в статията "Храненето и житните култури".

Не само храненето може да следва ритъма на седмицата. Работният график и особено програмата в училище дават такава реална възможност. Работа, в която има ясен седмичен ритъм, независимо от натоварването, се отразява по-добре отколкото такава с хаотично разписание, дава възможност за релаксация поради несъзнателната настройка на човек към повтарящия се ритъм.

В учебната програма е особено благотворно ако определени занимания се провеждат в един и същи ден и час всяка седмица. Освен учебните предмети, е добре и у дома да има подобен ритъм, например всяка събота - почистване на стаята; всеки понеделник - изготвяне на менюто за седмицата; всеки вторник и петък - плуване, и т.н. Негативно се отразява, ако ежеседмичните посещения например на занимания по изкуство, по спорт или др., не са ритмични, т.е. всяка седмица се сменят часа и деня на провеждане. Ако това зависи от смените в училище, то трябва да се има предвид, че може да се прави смяна,но ритмична, един месец в един и същи час и ден, следващия месец- в друг. Важното е смяната да е ритмична - тук вече освен седмичен ритъм, имаме и месечен.

В днешно време, когато броят на децата, имащи трудности със следването на правила, е толкова голям, спазването на ритмите се оказва едно от най-подходящите средства за хармонизирането им. Тук се включват много деца с хиперактивност, с поведенчески или емоционални проблеми и всички, които по различни причини се бунтуват срещу чуждите правила (но често създават свои собствени). Причините за това поведение са различни, но не трябва да забравяме, че детството е периодът, в който можем да направим най-много за човека. Въпреки бунтуването срещу правилата, а оттам и срещу всякакви опити денят,седмицата, месецът да следват в хармонични ритми, помнете, че детето всъщност има нужда от хармония повече от всичко друго. А тя се постига когато физическото, виталното, емоционалното тяло и Азът се синхронизират, и по този начин се постигне физическо и психическо здраве. Не пренебрегвайте нито един от ритмите, защото всички части на детето имат нужда да се пренастроят и да действат в съгласие.

Дневният ритъм



Стигнахме и до важността от спазването на дневен ритъм, ценен както в живота на детето, така и на възрастния. Човек, който като дете не е живял в ритмично организирана среда, като възрастен с голяма трудност може да организира живота си ритмично, много голяма трудност за него е също така да организира ритмично живота на своите деца, дори да е убеден във важността на ритъма. Изисква се голяма воля и проникновено разбиране на истинската сила на ритъма за душевното и телесното здраве.

Ще започнем от смяната на деня и нощта. Това се включва в т.нар. дневен ритъм, защото не можем да изключим едната страна на монетата и да пренебрегнем този важен за презареждането ни момент- сънят, без който не можем.

Съществува следният факт: човек, който страда от недоспиване, който не е успял добре да се наспи през нощта, осезателно усеща как това се отразява на неговия Аз. Човек е леко объркан, с по-забавени реакции от обикновено, мисълта "скача" от обект на обект и не успява да се задържи, мисловната дейност не може да протече задълбочено, и т.н. Всичко това се контролира от нашата най-висша съставна част - Азът, която се обезсилва при липса на достатъчно сън, както и при неритмична смяна на сън и бодърстване.

За да обезпечим правилно формиране на детския организъм, от изключителна важност е да създадем ритъм бодърстване - сън без големи отклонения в него. Часът за лягане вечер е добре да се поддържа в рамките на най-много 30-минутно отклонение, в зависимост от възрастта на детето. Например за дете на 4-5 г. 21.00-21,30 ч. е добър диапазон за лягане вечер. Дори детето да не заспива веднага, то е вече в леглото, тялото се отпуска за почивка и с течение на времето, с лягането, то ще е формирало такава нагласа.

Разбира се, трябва да се подходи внимателно към това колко часа са необходими на всяко дете за пълноценен сън. Понякога продължителността на съня е прекалено голяма спрямо обичайната за възрастта и това е основание да събуждате детето си, дори то да продължава да спи часове повече от обичайното за възрастта. Има такива деца, склонни да "прекаляват" със сън. При тях е от изключителна важност да се въведе ритъм бодърстване-сън и да не се прекалява с едното или другото. По време на бодърстването е добре да осигурите възможност за активни дейности и сетивни впечатления. Прекалено дългият сън не трябва да става причина за една обща "заспалост" на детето, изразяваща се в пасивност, забавени реакции, лесна уморяемост, липса на силен интерес към света... В същото време е добре да проверите дали това продължително спане не се дължи на факта, че детето не заспива веднага след лягане, а часове лежи будно в леглото. Причините за това могат да са различни и се откриват след обстойно обсъждане на навиците, поведението, етапа на развитие и др.

През деня трябва да се погрижим за ритмична смяна на нашите дейности. Важно е храненията да бъдат във фиксиран час с малки възможни отклонения. Не е задължително всяко хранене да е у дома или в обичайната среда, в случая е по-важно спазването на часа, а не мястото. За разлика от съня, при който най-удобното място, в което се заспива без проблем, е личното кътче на всеки-леглото или собствената стая, тук, при храненията, това обикновено няма такова значение, часът е определящият.

Когато разпределяме различните си дейности през деня, трябва да помним, че предиобяд най-подходящи са по-интелектуално насочените занимания, а следобяд - творческите. Когато детето е малко и е рано все още за интелектуални занимания, все пак предиобяд могат да се измислят куп занимания, като разглеждане на книжки, редене на пъзели и т.н, а следобедите са за рисуване, апликиране и други творчески занимания. Ако сте включили през деня дейности, свързани например с чистене, приготвяне на хляб и подобни, спокойно можете да ги свършите предиобяд.

Също така е важно да има здравословно редуване на дейности, изискващи концентрация и разпускане, подобно на вдишване и издишване. Самото дете показва с поведението си кога дадено занимание го е уморило и му е необходимо да релаксира - започва да се разсейва; ако настоявате, нервничи, става неспокойно, не го свърта на едно място... Ако пък дълго време не се занимава с нищо, което да привлече и концентира вниманието му, започва да се движи хаотично, безцелно, понякога дори разрушително.

Хубаво е детето, ако е над 3-4-годишно, постепенно да свиква да прекарва известно време, занимавайки се самичко. При липса на такава възможност, неспособността да остава само със заниманието си, може да продължи и по-нататък, дори и в училищна възраст. Тези занимания сам трябва да се редуват с такива, в които има възможност да се извършва активно общуване.

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Хостинг и Домейни