ПРИЯТЕЛИ НА АНТРОПОСОФИЯТА - ЕЗОТЕРИЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

Ex Deo nascimur. In Christo morimur. Per Spiritum Sanctum reviviscimus!
Дата и час: Пон Юли 16, 2018 4:13 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 36 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
Непрочетено мнениеПубликувано на: Чет Фев 07, 2013 10:22 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1790
Предстояща среща в Дорнах от 21 до 25.02. 2013 год. - инициатива, родила се извън Дорнахския форщанд.


Изображение


Изображение



Ето и програмата:


Изображение


Изображение


Изображение

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Чет Фев 07, 2013 10:29 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1790
Един от лекторите:

Изображение


Резюме на речта на Петер Зелг на Общото събрание на АО в Дорнах – 2012 год.




Петер Зелг е роден през 1963 год. в Щутгарт, учи медицина във Витен-Хердеке, Цюрих и Берлин. До 2000 год. работи като главен лекар в детското психиатрично отделение в болницата Хердеке, Германия. Д-р Зелг в момента е директор на Института „Ита Вегман” за фундаментални изследвания в Антропософията /Арлесхайм, Швейцария/ и професор по медицина в Аланус университет за Изкуства и Социални науки /Бон, Германия/. Той интензивно изнася лекции и е автор на множество книги. Женен с пет деца.
http://steinerbooks.org/author.html?au=1920

Резюме на речта на Петер Зелг на
Общото събрание на АО в Дорнах – 2012 год.

Приносът на Петер Зелг в темата за „идентичността на обществото” имаше специална връзка както с нея, така и по отношение на обстоятелствата, в които той разглеждаше Антропософското общество /АО, Обществото – бел.п./. Преди всичко това беше въпросът, който той зададе миналата година: „Какъв вид Училище за Духовна наука е желаел Щайнер?”. С неговата стройна, съдържателно-натоварена книга „Съветът, неговите секции и социалната общност”/1/, той представи някои важни положения. Изпълнителният съвет имаше смелостта да покани Петер Зелг да направи обръщение към Годишното Общо събрание, с пълното съзнание, че той ще постави някои основни въпроси по отношение на настоящата ситуация в Обществото, включително неговите проблематични аспекти. И Петер Зелг също имаше куража и силата да направи точно това. Той говори директно и открито за недостатъците и нуждите в развитието на АО. Освен това е нужно да се подчертае – както не винаги е случая в нашето Общество – той не говори за общи, а за конкретни подобрения. Това, което следва е съкратено резюме на лекцията му.

Петер Зелг започна с думите, че 2011 год., в която се честваше 150-та годишнина от рождението на Щайнер, беше една екзотерична година за Обществото. Той изрази спешната нужда 2012 год. да бъде една езотерична година, не година, посветена на Рудолф Щайнер като тема, а като въпрос: „Как аз да застана пред Рудолф Щайнер?”. Той имаше предвид едно реално, настоящо отношение./2/ Тогава той описа огромната ангажираност на Рудолф Щайнер с Валдорфското училище и добави: на първо място, обаче, той даде енергията си за АО, за онова социално изкуство, което в неговите основни параметри ние до голяма степен не можахме да разберем.

Той виждаше Рудолф Щайнер като един гост на Земята, а Антропософията като огромен подарък за лечението на тази Земя като цяло, което може би беше все още възможно в началото на миналия век. „Истините на Антропософията притежават способността самите да създадат човешка възвишеност /достойнство/ и мир на Земята”. Петер Зелг се върна на тази тема в края на лекцията си. В този момент той обърна внимание на другия полюс на Земната реалност в 20-ти век: 187 милиона смъртни случаи чрез актове на насилие - това съответства на една десета от населението на света през 1910 г.: „Антропософията не успя да постигне нейната цел”. Тази полярност е отглас на цитат от Евангелието на Св. Йоан: „Светлината блести в тъмнината, а тъмнината не е в състояние да я обхване /разбере/”./3/ И Хьолдерлин: "Бог трудно може да бъде разбран. Но там, където има опасност, потенциалът за спасение също расте. "

Такова вътрешно съзерцание, приложено към АО, води до осъзнаването: „Колко малки сме; колко дръзки са нашите перспективи”. Думите на Ита Вегман са актуални и днес: „Справили ли сме се с нашите задачи?” Давайки си сметка за величието на антропософската светлина, големите ученици на Рудолф Щайнер, каза Петер Зелг, винаги са разбирали идентичността на Антропософското общество от гл. т. на това Антропософията да бъде видима и достъпна за човешките същества, имайки предвид съществото на Рудолф Щайнер като свързано с неговата работа. От една страна стои въпросът за развитието на тази работа по достъпен начин за другите търсещи; а от друга страна стои въпросът да се отговори на нуждите на времето. „Вие винаги имате толкова малка представа за него” – казва Ита Вегман на своите колеги. Носейки завещаното от Рудолф Щайнер, е важно да имаме връзка с нуждите на времето – това беше основната идея на лекцията, в нейния стремеж към реалните контексти, в които идентичността и задачите на АО могат да се приложат и да намерят реализация.

Отправяйки своето предизвикателство, след това въведение, Петер Зелг можеше да отговори на въпроса: „Нуждае ли се Антропософията от нова идентичност? Не.” Антропософията притежава далечна перспектива за въздействие, достигайки бъдещето. Променящият се характер на света, продължи той, е една реалност. От другата страна стои капацитетът на Антропософията да надхвърли времето. В света на променящите се моди Рудолф Щайнер беше окарикатурен през 2011, както никога досега: с отразявания, достигнали далеч в академичните среди, които издателите нагласят към биографиите на Рудолф Щайнер, и несъмнено могат да минат: например Рудолф Щайнер на Мириам Гебхарт е представен като „един булимичен лектор” /("Булимия" означава пристрастяване към преяждане и повръщане). Другият фактор беше мълчаливата търпимост спрямо такива биографии от страна на антропософски автори. Но как биха реагирали доминиканците, отбеляза Петер Зелг, ако Тома Аквински беше описан по този начин? Налице е липса на смелост, за да се идентифицират и осъдят лъжите и психо-патологията. Налице е липса на смелост да се застане пред Рудолф Щайнер.

От друга страна стои коментарът на самия Рудолф Щайнер относно упреците на опонентите: „Вие никога няма да опровергаете тези неща по друг начин освен чрез положителна работа”, може да представи полезния път за възраждането на Антропософията. Това беше същият Рудолф Щайнер, който имаше смелостта да опровергае и ясно да обрисува лъжите, отправени директно към Антропософията, дори и те да се явяваха забулени в твърде осводомения научен мироглед.

„Как можем да успеем?”, питаше Михаел Бауър по отношение на задачата, която Антропософията представя пред нас. „Чрез поемане на отговорност, която търсещите хора са способни да намерят” – е същността на отговора на Рудорф Щайнер. Неговото наследство е нужно да бъде проучено в различните му области, задача, която Елизабет Фрииде следва със създаването на библиотеката в Гьотеанума. Тя създаде това, което някой днес би нарекъл „център на компетентност”, място, където хората могат да отидат с въпроси относно съответните области на Антропософията. Познанието за работата на Рудолф Щайнер е нещо, което все повече бива загубено. Отново основното звучащо послание е, че АО трябва да се научи да държи сметка и да представя антропософското изследване в неговата връзка с времето.

"Ако в бъдеще хората идват в Гьотеанума, за да се срещат един с друг, вместо да работят езотерично, това е краят на Гьотеанума " – основната същност в изказването на Рудолф Щайнер. Питър Селг апелира към онези хора в света, чиито души са вдъхновени от Антропософията с едно изгарящо желание да се съберат заедно, да създадат според човешките нужди реално място за концентрация на тяхната работа тук, в Гьотеанума. Историята на АО след смъртта на Рудолф Щайнер преминава през три фази: първата са вътрешните битки, конфликтите вътре в Обществото; след това опазване и защита на езотеризма; и днес - какво остава? Ние стоим като Общество изправени пред две алтернативи: безсмислието или едно ново начало, това е въпросът за истинската идентичност. „Ние можем и трябва да попитаме, наистина, дали и ако е възможно как, взискателната концепцията на Рудолф Щайнер за Училището за Духовна наука може да бъде осъществена изобщо без него, като инициатива. Но не можем в същото време да хвърляме тежки съмнения към институциите, които той основава и имената, които им дава, без същевременно да почетем задълженията и задачите свързани с тях./4/

Какво Рудолф Щайнер виждаше и искаше да стане реалност? – в заключение попита Петер Зелг, връщайки се към предизвикателството, което отправи в началото на лекцията, как да застанем пред Рудолф Щайнер: как това би могло да бъде посрещнато от него? – Веднъж Рудолф Щайнер казва на една младежка група: ”Но дори антропософията да бъде унищожена, тя отново ще се изправи, и ще го направи защото има нужда от нея. Или Земята има бъдеще, или тя няма. Бъдещето на Земята е неразделна част от Антропософията. Ако Антропософия няма бъдеще, човечеството като цяло също няма бъдеще”. Точно заради това си струва да я покрепим. „Тенденцията за подкрепа сама по себе й е достатъчна”. /5/




Бележки:

1. Ита Вегман институт, Арлесхайм 2011. Публикация на английски език в превод на Кристиан фон Арним под заглавието "Намеренията на Рудолф Щайнер за
Антропософското общество ", SteinerBooks 2011.

2. Спомних си думите на Йорген Смит (член на Изпълнителния съвет
1975 - 1991): "АО има бъдеще само ако всеки човек „изкове” своята връзка с Рудолф Щайнер.”

3. Както Роналд Нокс предлага в своя превод на този пасаж, който е бил превеждан по толкова много различни начини, давайки малко по-различни нюанси на смисъла, „надделявам, подчинявам” тук има две значения „ преодолявам” и „разбирам”. - Преводач.

4. Петър Селг, „Намеренията на Рудолф Щайнер за Антропософското общество”, стр.. 68.

5. GA 217a „За разширяването на Антропософското общество”, Обръщение и Разговор в подготовката за Общото събрание на делегатите в Щутгарт на 5
февруари 1923 г., стр. 99.


Резюме от Roland Tüscher
Преведено от немски от Simon Blaxland-de Lange
Превод от английски - мой

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Чет Фев 07, 2013 10:31 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1790
Обръщение към участниците в бъдещата среща 21-24.02. от един млад човек
/от YIP (International Youth Initiative Program)/


Dear Friends,

In February 1913, Rudolf Steiner delivered a lecture on the being Anthroposophia, a hundred years later we can ask ourselves, how have we participated in this being?
Do we feel her moving in our circles? Can we feel the tickle of joy at her presence when we gather in the work? Where does Anthroposophia live in us? How do we create the spaces for her to rest her head when we gather?

Have we loved each other fiercely enough to brush away the very present forces that desire us to forget our inheritance? Alone I will never remember everything I came here to do, I will lose the voice of the beings who I wish to serve. It is only in your heart, your witnessing and love that I remember. “Where two or more are gathered…”

When the Anthroposophical Society was just separating from the theosophical society, Rudolf Steiner said that it struggled, as it remained a group of individuals doing good work and not a cohesive movement. As we look to the future, to our society, or its being, we must ask ourselves how are we coming together? How can I listen to you so intently that I am able to not just hear what you are saying, but where my love actually reveals what you are trying to become? How can I be with you so that my love participates in your path to freedom?

What if we could take our work to greater depths in the world? Can we come together in joy and celebration of all that has been done and with clarity and love for what is to come? There is so much to be done, so much that can be born out of our movement/society. This society holds the possibility for such profound healing for the world.

It is the very work of our time to once again come into community, no longer as a tribe but as a group of free individuals. This is the work! It is work because it will not come naturally to us. We must choose it. We must choose to love despite our differences. We must choose to love because of our differences. Can we do it? Can we take up our destiny?

In Dornach from the 21st to 24th of February 2013, we want to invite a space that truly allows us to come together, and meet each other again for the first time, listen into the silence, and hear each other’s hearts task, to come together and speak out a foundation for our work, to step fully into loving relationships that will truly allow the being Anthroposophia to live amongst us as a movement/society . . . and to allow us as a society/movement to bring Anthroposophia through our shared work to the world.

Caleb Buchbinder
/ http://www.facebook.com/caleb.buchbinder /

/когато имам време ще го преведа q#^ , че доста неща ми се събраха гледам/

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Чет Фев 07, 2013 10:32 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1790
DEAR FRIENDS,

IT IS WITH GREAT JOY, THAT I MAY INVITE YOU TO THIS VERY SPECIAL CONFERENCE AT THE GOETHEANUM.

DOTTIE ZOLD AND HER PLANNING GROUP HAVE WORKED HARD, TO PREPARE IT AND TO OFFER THE MOST CENTRAL TOPICS OF ANTHROPOSOPHY TODAY.

PETER SELG AND OTHER INSPIRING CONTRIBUTORS ARE PARTICIPATING AND ALL WILL BE HELD IN E N G L I S H ONLY!

PLESE PASS THE INVITATION ON TO PEOPLE WHO MIGHT HAVE INTEREST!

WARMEST REGARDS
MICHAELA GLÖCKLER

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Чет Фев 07, 2013 10:33 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1790
Хм... хм... ето че пак зазвуча "THAT I MAY INVITE YOU..." от човек от форщанда... Нека да видим какво предстои. `rq`

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Чет Фев 07, 2013 10:34 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1790
Стихотворение на австралийската поетеса Джудит Райт /1915 - 2000/, което ще съпровожда заниманията по Евритмия /преводът е мой, колкото и да е нескопосан, за пръв път имам напън за поезия, това е положението `rq` /:

Акациевото дърво


Дървото познава четири истини -
земята, водата, въздуха и огъня на слънцето.
И в своето семе носи тези четири истини.
Корен, стебло и листа с наслада
израстват от семето,
докато в своето право на глас,
дървото бленува своите четири истини
да слее в един голям свят от злато.

- О, аз знаех тази дума!
Трябваше силно да извикам,
по-силно дори от някоя птичка,
нека винаги ме има,
исках да извикам!
Защото тази дума прави безсмъртно онова,
което безмълвно може да умре;
съвършено и пламенно в семето
споява време и любов.

Тогава нагоре от земята
и от водата,
от вътрешността на въздуха,
пръскащата светлина
изля злато,
докато дървото трептеше
от този прилив.

От четирите световни елемента
сътворих своето безсмъртие,
то се разви в зародиша.
Сега аз напъпвах
и най-после прониквах в истината,
която нямах глас да произнеса:
в милион образи на Слънцето, Боже мой!

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Чет Фев 07, 2013 10:34 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1790
Адриана Кулиас, антропософ от Австралия, автор на няколко нашумели книги... ще води част от заниманията...

Четири вида мислене:

1. Независимо мислене - мислене, описано във „Философия на свободата”. Този начин на мислене не е абстрактен, като мислене в думи, а по-скоро като картина. Да мислиш за мисленето означава да бъдеш в състояние да следваш процеса, който протича от възприемането до изграждането на концепцията. Това ни помага да виждаме момента на Създаването на мисълта. Упражнението със синята точка е един пример - когато наблюдаваме синя точка и след това гледаме в празния бял лист, обърнете внимание на допълнителния цвят, който е създаден от синия вътре в нас.

2. Ретроспективно мислене - ретроспективен преглед на събитията от деня в обратни картини ни помага да преодолеем движението напред, времевото мислене, което се движи от причината към ефекта и да се разбере духовното мислене, което се движи от ефекта към причината, то живее във волята. Това ни помага да видим какво живее преди момента на Създаването на мисълта. Друг пример за ретроспективно мислене е един стих от Календара на душата да го обърнем огледално, така че последният ред става първи, а първият ред става последен, но той все още притежава същото значение, с изключение на това, че логическата последователност се променя – променят се местата на причината и следствието.

3. Противоположно мислене – помага ни за постигане на цялостност - ние се учим да допълваме всичко с неговата противоположност, черно с бяло, празно с пълно. Това ни помага да съберем сетивното заедно със свръхсетивното. Един пример - артистично е да се наблюдава нещо и да се очертаят само сенките или само пространствата между обектите, да си представим какво формира нещо отвън и т.н. Друг пример е мисленето заедно на тези посоки: Мисъл във физическия свят е Воля в духовния свят. В моята Воля живеят Мислите на Боговете. В Мислите ми влиза моралната воля на света. Моралната воля на света е същата като мислите на Боговете.

4. Диалектическо мислене - да живееш само в мислите си. Причината за една мисъл/концепция възниква от друга. В това състояние нито сетивния свят, нито свръхсетивния свят са взети под внимание. Това ни помага да разберем това, което създаваме, за разлика от това, което е сега, или е било там преди. Ние се учим да различаваме себе си от света и от свръхсетивния свят. Правим това, когато медитираме на Кръста на розата например. Изграждаме нашата собствена картина в логична последователност. Наблюдаваме нашето собствено творение.

Ето още по тази тема: viewtopic.php?f=4&t=1152

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Чет Фев 07, 2013 10:35 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1790
Още съпровождащи материали, предварителната подготовка:

ГА 236, Езотерично разглеждане на кармичните връзки – том II, лекция 11
https://docs.google.com/file/d/0B8ixxin ... pGbms/edit

Естество и произход на изкуствата, лекция, Р.Щайнер
http://www.anthrobg.net/viewtopic.php?f=232&t=1126

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Чет Фев 07, 2013 10:35 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1790
Ето и хората, на които тази среща предстои...


Annelies R. Holland (Schiphol Amsterdam/Holland)
Karina Z. Holland (Schiphol Amsterdam/Holland)
Adriana K. Australia (Syndey)
Rita C. Australia (Syndey)
Diana T. Madrid (Madrid Barajas)
Dorina V. Sofia/Bulgaria
linda gamel Venezuela (Simon Bolivar airport)
Kilian Voss
Margarete K. Canada (Calgary or Toronto Airport)
Gracia J. Madrid Spain(Barajas Airport)
Brigitta G. Australia (Syndey)
Matias Surraco Buenos Aires, Argentina (Ezeiza Airport)
Beatrice L.J France (driving)
Eunice S.P. Portugal (Oporto Airport)
James Stewart Detroit USA(Metropolitan Airport in Michigan)
Michael Roboz Canada (Vancouver International Airport)
Yiana B. Canada, (Victoria, B.C. airport.)
Ara I. Moscow, (Domodedovo/Sheremetyevo Airport)
Sundeep Kamath India, (Bengaluru International Airport)
Marisa Gray South Africa (O.R. Tambo International Airport)
Christine Burke California
Vlad Popa Romania (Bucharest Airport)
Katalin Laut Hungary (Budapest - Basel)
Margret Atelier Cosmobiographie France (Car or Train)
Mary Stewart Adams Detroit, Michigan, USA, (Metro Airport)
Linda Robertson California (San Francisco)
Dawn Nilo Dornach
Rozanne H. Dornach
Lisa Zimmerman Phoenix
Kathryn Rycroft San Francisco (San Fran)
Bradford Riley Texas (Austin Bergstrom)
Jesus Emilio G France (Beatrice)
Irina Segal California (LAX)
Danica Wolkiser New York - upstate (JFK)
Robin Mitchell Denver CO
Giuseppina F. Italy
Patricia Delisa Michigan
Orland Bishop Los Angeles
Maria Gergar Hungary Easy Jet (Katalin)
Caleb B.
Dottie Zold Los Angeles (LAX Airport)

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Чет Фев 07, 2013 10:36 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 2:27 pm
Мнения: 1225
лелейй..кво направихте ....

много народ, много нещо

^.>

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 36 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Хостинг и Домейни