ПРИЯТЕЛИ НА АНТРОПОСОФИЯТА - ЕЗОТЕРИЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

Ex Deo nascimur. In Christo morimur. Per Spiritum Sanctum reviviscimus!
Дата и час: Пон Юли 23, 2018 8:50 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
Непрочетено мнениеПубликувано на: Вто Юли 30, 2013 6:11 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1790
Позволявам си да отворя нова тема, като цитирам тук два поста на Козирог от друга негова тема, върху няколко сръбски богомилски фрески, тъй като му предстои лекция на 23 август от 18ч. по тази тема! Мисля, че е възможно продължение...


"Включването в темата на активистката на все повече превръщащото се в "църква" - за съжаление - официално антропософско общество, носеща ник Зазоряване, беше повече от забележително ! Неговият характер на откровено противопоставяне и желание за опровергаване без необходимата за това компетентност и главно чрез използването на чужди цитати доведе до неизбежно изостряне на тона. От това пострадах най-вече аз, но то беше наложително и изглежда кармически предопределено?! Поведението на противопоставяне на Зазоряване и на държане на сметка за изказани мнения в този форум реално нямаше никакви основания при положение, че в наши дни всеки има свободата да каже каквото си иска, особено тук, където тя би трябвало да се чувства по-скоро като гостенка. Все пак нейното настоятелно поведение беше именно такова и то много напомня на едно друго, старо, средновековно поведение на противопоставяне между две християнски вероизповедания - между считащите се за официални ортодоксално и католическо християнство и европейският манихеизъм, чийто начало е положено от богомилството.

Видните представители на последното едно време са били наричани в цяла Европа с името "българи". Интересното е това, че според Рудолф Щайнер след оттеглянето им от активна дейност на Земята, което става към 13. в., въпросните "българи" представляват една от основните групи души, участващи в Михаиловата школа в духовния свят, от която произлиза днешната антропософия. На този въпрос обикновено не се обръща никакво внимание, но всъщност цялата първа половина на петата лекция на 3 том на Кармични отношения, който в най-голяма степен засяга сложната карма на АО, е посветена именно на тях. По-нататък, както и в други цикли, Щайнер говори и за другите две групи антропософски души - платониците и аристотелианците - а за първите вече не обелва нито дума.

Огромната сила на противопоставяне, стигаща до неприязън и откровена омраза на древните "официални" представители на християнството, в това число и на инкарнирания като Тома Аквински Рудолф Щайнер! - към манихеизма е добре известна на тези, които се интересуват от въпроса! Един от явните признаци за това е понятието "българин", което през вековете придобива смисъла на "содомит" и става най-всеобщо разпространената форма на проклятие във Франция. Редица писмени сведения също свидетелстват за това противопоставяне, но има и образни такива, като например не толкова известните, но за сметка на това много изразителни сръбски фрески от края на 13. в. или началото на 14. в. Те пресъздават символични сцени от антибогомилския църковен събор в Рачко, Сърбия през 1290 г., свикан от считания днес за голям сръбски светец жупан Стефан. Именно той е изобразен в центъра на горната част на първата фреска, седнал на трон в положение, напомнящо това на Господ Бог. Изражението му е строго, схванато и суховато и напомня на съвременните представители на същото християнство! Облечен е в тъмни одежди, а тези до него в светли, обсипани с многобройни тъмни кръстове. Вторите освен това държат и евангелия в ръце.

Изображение

Отдолу са нарисувани противопоставящите се по определен начин представители на християнството. Тези вляво имат подобни, обсипани с много кръстове одежди както горните "светци" и явно принадлежат към държавната за времето си или официалната сръбска християнска религия. Тези срещу тях носят "само" по един кръст на дрехите си, който е с различна форма от тези на техните опоненти, което означва, че са богомилски свещеници.

Както личи по всичко спорът засяга някои въпроси от същността на християнската религия, които ортодоксалните свещеници искат да наложат на своите колеги, както личи от малко по-настъпателните техни пози. Тяхното главно средство за убеждение явно са евангелските книги, които те държат в ръце и откъдето черпят аргументи под формата на .......цитати. Изглежда "цитатниченето" е било главното оръжие на официалното християнство по онова време, а до голяма степен това е така и днес, ако вземем предвид поведението на днешните свещеници.

Срещу всичко това сръбските богомилски посветени или т.нар. "перфекти" са заели отбранителна позиция. Ясно се вижда, че с жестовете на своите ръце те отблъскват това, в което техните колеги искат да ги убедят чрез цитати. Те не приемат аргументацията, основана на "гола" книжнина, на която липсва пряка, жива връзка с процесите в духовния свят, включително и тези, засягащи самият етерен Христос. Както отлично личи от редица богомилски изображения, Христос е бил директно възприеман от тях, т.е. от всеки един поотделно, за разлика от останалите християнски свещеници, които са имали само теоретичен досег с Него. Оттук е произлизала основната разлика между едните и другите! За едните Христос е бил въпрос на ИНДИВИДУАЛНА опитност, а на другите такава е липсвала, заради което е била необходима вярата в ЧУЖД АВТОРИТЕТ - този на евангелистите или на Църквата като цяло!.....



Ето още едно подобно изображение на противопоставяне между две други групи сръбски свещеници от събора в Рачко. Ортодоксалните носят ореоли на святост и отново размахват своите библии, използвайки ги като оръжие, от което другите ..... се пазят! Първите сочат с пръст писанията, докато вторите сякаш се опитват да им кажат нещо различно, гледайки ги изпитателно в очите. Ръцете на водещите им представители са на едно ниво, и сякаш могат да се срещнат на мястото, където е библията, но.....не го правят. Известно е, че манихейските посветени благодарение на пряката си духовна опитност са били САМИ автори на свои собствени писания . Те вероятно малко са разчитали на официалните библейски предания, които и без това са изпъстрени с различни грешки и манипулации при преписите, които надали са останали незабелязани от тях.

Изображение

Освен това богомилско е авторството и на други писания, които днес традицията нарича "фолклорни", но всъщност в тях няма нищо народно, освен това, че са били обичани от народа... Те са залегнали в основата на душевния живот на народите от целия балкански полуостров. Именно този "народен", но всъщност изцяло богомилски по своя произход фолклор, подхранва и спасява душата на народи като българския, който във времето на възход - ренесансов и друг - на Западна Европа, потъва в блатото на упадъка с азиатски привкус. Автори на многобройните български приказки и легенди (както и на общобалканските такива като тези за Крали Марко) са именно въпросните скромни и никому неизвестни днес богомилски посветени, които предвидливо снабдяват своите народи, за да могат да издържат бремето на робството до времето на тяхното освобождение. (Пък май като гледам са ги снабдили с тях, за да издържат и до едно друго, следващо освобождение.) За всеки, който е запознат с тях, а такива в антропософските среди няма, знае, че те МНОГОКРАТНО надвишават както по брой, така и по стойност приказките на братя Грим.


Удивително е колко безпристрастно е нарисувана тази и другите сцени от художника, който явно е бил нает от официалната Църква да увековечи събитието. Съвършените от горната фреска се намират малко по-високо от другите и са представени по много раздвижен начин. Наклонената глава на челния от тях е много одушевено наведена напред, за разлика от по-схванатите пози на неговите колеги отсреща. Зад него сякаш останалите богомили са притихнали, а един от тях изглежда много млад и красив! Може би е новопосветен?! Той много гъвкато, елегантно и спокойно е свел своята глава без да изпуска от поглед отсрещната група.

•••

Изображение


Ето близък план на една трета група сръбски богомилски посветени! В нея цари особена задушевност и хармония. Тя идва най-вече от дълбочината на погледите челните двама от тях, които съсредоточено слушат това, което идва към тях. Не изглеждат щастливи от чутото, а напротив, то ги кара да бъдат сериозни! Те крият ръцете си, сякаш страхувайки се, че тия отпред могат да им набутат една библия като "подарък". Отзад, сякаш образувайки едно душевно цяло, се намират и други посветени. Двама от тях гледат особено. Единият гледа с широко отворени очи към небето и сякаш иска да каже: - Да, това, за което говорите/цитирате, аз го виждам в духа пред мене........ - Между неговата глава и тази на наведения пред него богомил има красива симетрия!

Водещият богомил от тази фреска не е удостоен с нито един кръст на неговата бяла дреха!... Надали обаче това е било от решаващо значение. Със сигурност не броят на кръстовете по дрехите, нито броят на назубрените цитати е бил този, който е бил важният и определящият духовният живот на населението на Балканите в древността. Според данни на пътешественици, минаващи през България през 16-17. век, местното население не е било никак религиозно образовано и дори не е било в състояние да каже НИЩО друго, освен молитвата Отче наш!.... За разлика от това знаем и помним радостта и въодушевението, която старите хора - някои от които са още живи - изпитваха от рецитирането на народни приказки, песни, лафове, поговорки, предания и истории. Една особена носталгия по тях сякаш се надига в наши дни."

•••


Накрая, за да отпразнуваме и се възрадваме на това, че безвъзвратно сме се отървали от въпросните индивидуалистични, нахални, своенравни, фукливи, егоистични, засенчващи всичко около себе си древни манихейски посветени, предлагам следната съвършена песен за химн на антропософското общество!
http://www.youtube.com/watch?v=_ddE9E2ouiE

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Хостинг и Домейни