ПРИЯТЕЛИ НА АНТРОПОСОФИЯТА - ЕЗОТЕРИЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

Ex Deo nascimur. In Christo morimur. Per Spiritum Sanctum reviviscimus!
Дата и час: Сря Ное 21, 2018 9:55 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
Непрочетено мнениеПубликувано на: Пет Яну 11, 2013 10:52 am 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1613
"Михаел насочва всичките си сили назад в космическото развитие,
за да дoбие сила да държи в равновесие змея в нозете си.
Именно под такива напрежения на силите от страна на Михаил
са се родили най-великите творения на Ренесанса.
Но те са само едно възобновяване чрез Михаил
на силите на Разсъдъчната или Чувстващата душа."
Р.Щайнер, ГА 26, Антропософски принципи

"През 14. - 15. в. хората са били наясно с процесите,
протичащи зад сетивния свят, но са говорели за тях с намеци.."
"Посветените са виждали далеч, далеч в бъдещето."

"Всички велики произведения на живописта и другите изкуства
не са се появили на света въз основа на човешкия произвол.
В противен случай те едва ли щяха да бъдат привлекателни за хората
в продължение на столетия, дори хилядолетия.
Те се появиха от истинското разбиране на това, което живее и действа
там навън и което живее и действа също и в хората.”
Р.Щайнер




Изображение


Рафаело Санти (1483-1520)


Рафаело Санцио да Урбино е роден в Урбино на 6 април 1483 година в семейството на Джовани Санти, художник и поет в двора на местните херцози. При херцог Гуидобалдо да Монтефелтро и съпругата му Елизабета Гонзага градът е сред водещите италиански средища на литературата и изкуството. Рафаело израства в двора на херцозите, където придобива своите обноски и умения за общуване, подчертавани от Вазари. Там той се запознава с придобиващи популярност млади писатели, като Балдасаре Кастилионе, Бернардо Довидзи и Пиетро Бембо.

През 1491 година умира майката на Рафаело, а през 1494 година - и баща му, който междувременно се е оженил повторно. Останал кръгъл сирак на 11 години, Рафаело остава под попечителството на единствения си чичо Бартоломео, свещеник, който впоследствие води продължителни съдебни дела с мащехата му. Самият Рафаело вероятно продължава да живее с нея, когато не чиракува при някой художник.

По това време той вече показва известен талант, а според Вазари дори помага на баща си, докато той е жив. Дори след смъртта на Джовани Санти ателието му продължава да работи и Рафаело, заедно с мащехата си, изглежда участва в неговото управление от ранна възраст. Преждевременно развитият му талант може да се види в една запазена скица на автопортрет от юношеските му години. Още в Урбино Рафаело се запознава с работите на починалия през 1475 година местен придворен художник Паоло Учело и на живеещия в близкия град Чита ди Кастело Лука Синьорели.

Според Вазари, бащата на Рафаело го води да чиракува в ателието на известния умбрийски художник Пиетро Перуджино, но този факт е оспорван, поради ранната възраст на Рафаело при смъртта на баща му и липсата на други източници, които да го потвърждават. Според друга теория, той получава известно обучение от Тимотео Вити, който от 1495 година е придворен художник в Урбино. Повечето съвременни изследователи приемат, че Рафаело работи като помощник на Перуджино около 1500 година. Влиянието на Перуджино върху ранните работи на Рафаело също е ясно забележимо. Освен стилистичната близост, техниката на двамата също е много близка. През 1501 година Рафаело вече е наричан „майстор“ - по това време обучението му би трябвало да е приключило.
Първата му самостоятелна поръчка е тази за Чита ди Кастело, която рисува с маниера на Умбрийската школа — красиви линии, сдържаните ритмични движения на строгите перуджови фигури. През 1501 и 1502 година той прави два диптиха. Първият има два сюжета - "Трите грации" и "Сънят на рицаря", а вторият е "Свети Георги в борба с дракона". И в двата диптиха се забелязва влияние на античното изкуство.

Флорентински период


През 1503 г. Рафаело заминава за Флоренция, където се запознава с творчеството на Леонардо да Винчи, Микеланджело и Донатело. Под влияние на тяхното изкуство стилът му става по-раздвижен, а познанията му се обогатяват. По това време той се сприятелява с монаха-живописец Фра Бартоломео. Именно във Флоренция Рафаело се прочува със своите Мадони и се посвещава изцяло на тях. През 1504 г. Рафаело прави първата си значителна творба - "Обручение Богородично", в която се насочва към нови идеи и композиционни решения. Същата година той рисува „Мадоната на великия херцог”, отличаваща се със строга красота, за разлика от по-късните меки и миловидни образи. Като подарък за свой приятел, флорентински търговец създава „Мадоната с щиглеца” (1505), където изобразява Богородица с младенеца и малкият Йоан, който подава на Исус птица щиглец, символ на плодовитостта. В нея е използвана пирамидалната композиция на Леонардо. Други негови творби от този период са "Портрет на Пиетро Бембо"(1504-1506), "Млада жена с еднорог"(1505), портрет на Анджело и Магдалена Дони (1505), "Полагане в гроба" и "Оплакване на Христа"(1507), "Мадона Естерхази" и "Хубавата градинарка"(1508).

Римски период


През 1509 г. Рафаело получава поръчка от папа Юлий II, за да проектира и изпише три от залите на Ватиканските музеи - Станца дела Сигнатура, Станца ди Елеодоро и Станца Залия, т.нар. Стаи на Рафаело. Най-известните му творби са фреските в Станца де ла Сигнатура (Залата на печата) - „Атинската школа“ и „Диспутът за Светото писание“. „Атинската школа“ (1509-11) е пример за използването на линейната и въздушна перспектива. В нея Рафаело изобразява много от великите философи, поети и мислители на античността, като Аристотел, Платон, Питагор, Хераклит и Птолемей. Платон със своя облик напомня Леонардо да Винчи, Хераклит - Микеланджело, последните изследвания с рентгенови лъчи показват, че тази фигура е била добавена по-късно. Евклид /Браманте/, рисуващ геометрични фигури и в долния десен ъгъл, където за изобразени Птоломей с глобуса и Заратустра с небесната сфера, художника си е направил автопортрет /младеж с червена дреха и зелена шапка/.
Освен фрески в Рим Рафаело прави и множество живописни картини. Красивата дъщеря на хлебар от Трастевере той изобразява в "Дона Велата"(1512-13); През 1513 той създава едно от най-известните си произведения - "Сикстинската мадона". В нея Мадоната има излъчване на кралица, въпреки скромното си облекло, заобиколена от папа Сикст и св. Варвара. Рисува и много други картини с религиозни и мистични сюжети. Сред тях са "Св. Цецилия" и кръглата "Мадона Алба" (1511). Една от последните му творби е "Преображение Христово", поръчка на Джулио ди Медиано.
Като архитект Рафаело е автор на вила „Мадама“ — образец на ренесансовата архитектура. Дворецът Пандолфини във Флоренция е също по проект на Рафаело. Портретите му са сред най-ценните и известни творби от Ренесанса.
Също както и Микеланджело, Рафаело пише сонети.
Умира на 37-ия си рожден ден в Рим. Погребан е в Пантеона. След смъртта му, неговия съвременник Бембо пише следния епитаф, който е изписан над гробницата му:"Тук лежи Рафаел, от когото Природата се опасяваше, че ще бъде победена и която умря заедно с него". /из Уикипедия/

Изображение

Разпятието, Национална Галерия - Лондон



Изображение

Мадона, Берлин, Германия



Изображение

Коронацията на Дева Мария, Ватикана - Рим



Изображение

Сватбата на Дева Мария, Милано-Италия



Изображение

Св.Архангел Михаил, Лувъра-Париж



Изображение

Мадона, Санкт Петербург, Русия



Изображение

Мадона, Лондон



Изображение

Мадона на поляната, Виена-Австрия



Изображение

Светото семейство, Мюнхен-Германия



Изображение

Погребване, Рим-Италия



Изображение

Мадоната с балдахина, Флоренция-Италия



Изображение

Атинската школа, Рим-Италия


Кой, кой е на тази картина:


Изображение


1.Зенон Китайски, или Зенон Елейски
2.Епикур
3.Фредерико II, херцог на Мантуи
4.Аниций Манлий Торкват Северин Боеций или Анаксимандър или Емпедокъл Акрагантски
5.Авероес
6.Питагор
7.Алкивиад или Александър Македонски
8.Антисфен или Ксенофонт
9.Хипатия (любимата на Рафаело, Маргарита)
10.Есхин
11.Парменид
12.Сократ
13.Хераклит Ефески (Микеланджело)
14.Платон (Леонардо да Винчи)
15.Аристотел (държащ "Никомахова етика")
16.Диоген
17.Плотин
18.Евклид или Архимед с ученици
19.Страбон или Заратустра
20.Клавдий Птолемей
21.Протоген
22.(R) Апелес (Рафаело)



Изображение

Адам и Ева, Рим-Италия



Изображение

Астрономията, Рим-Италия



Изображение

Философия, Рим-Италия



Изображение

Поезия, Рим-Италия



Изображение

Теология, Рим-Италия



Изображение

Правосъдие, Рим-Италия



Изображение

Добродетели, Рим-Италия



Изображение

Триумфът на Галатея, Рим-Италия



Изображение

Мадона ди Фолиньо, Ваткина-Рим



Изображение

Сикстинската мадона, Дрезден-Германия



Изображение

Мадона, Мадрид-Испания



Изображение

Преображение, Ватикана-Рим



Изображение

Светото семейство, Лувъра-Париж



Изображение

Хълмът на Голгота, Мадрид-Испания



Изображение

Езикиил, Флоренция, Италия



Изображение

Св.Михаил и Сатаната, Мадрид-Испания

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Хостинг и Домейни