ПРИЯТЕЛИ НА АНТРОПОСОФИЯТА - ЕЗОТЕРИЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

Ex Deo nascimur. In Christo morimur. Per Spiritum Sanctum reviviscimus!
Дата и час: Чет Окт 18, 2018 4:08 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
Непрочетено мнениеПубликувано на: Съб Апр 13, 2013 12:33 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 2:27 pm
Мнения: 1141
През последните години тук-там се заговаряше, че криза в Антропософското общество има, че нещата не вървят както трябва, имам предвид не само в България, но и по целия свят.

За съжаление по-голямата част от антропософите си завираха главите в пясъка, като щрауси, и не искаха да виждат това въпреки фактите.
Карахме си я по старому, защото така ни беше удобно, не че сега не ни е удобно и не продължаваме по същия начин.

Ако някой заговаряше за подобни неща, или пък, че се работи неправилно, какво срещахме? - ами само учудени и презрителни погледи...

Но ето сега, другари антропософи, един виден антропософ надига глава и казва - Има криза в АО! Книга е написал за това. Отгоре на всичко не е кой да е! И защо ли я е написал?
Знаем, че Сергей Прокофиев е "руска" душа принадлежаща към бъдещата епоха, че е човек, който години наред е работил в Управлението на Гьотеанума. Дано тези, които се ръководят от авторитета и не смеят самостоятелно да разсъждават, които са свикнали да вървят по отъпкани пътища и предпочитат да бъдат ръководени, сега да се позамислят малко - как така, този човек е решил да говори за подобни неща?

Ами мислете!

През март тази година е излязла от печат книгата на Сергей Прокофиев и Питър Зелг "Кризата в Антропософското Общество"

Изображение


С.Прокофиев: "Целта на моята лекция беше да обърна внимание на факта, че сегашното развитие на Гьотеанума вече не води в правилната посока, то води в една посока, която не може да се разглежда нито като развитие в духа, за което той /Гьотеанумът/ е бил предназначен от Рудолф Щайнер, нито да обслужва /подпомага/ Антропософията. Преди да е станало твърде късно тази посока трябва да се промени. В противен случай Гьотеанумът е пред опасност от разпадане /деградация/ до една духовна "незначимост" и да се превърне в едно съчетание на музей и конферентен център."

Питър Зелг: "Защо е толкова трудно всъщност да се разберат и приложат намеренията на Коледната конференция /в думите на Рудолф Щайнер оттогава/, които представляват много конкретен отговор по отношение кризата на идентичността на Антропософското общество?"

"Повече от 100 години след основаването си Антропософското общество е изправено през сериозни въпроси - за същността му - по отношение на неговите цел и задачи днес. През март 2012 по време на годишно Общо събрание на Обществото в Дорнах, Сергей Прософиев и Питър Зелг изнесоха лекции, в които те се насочват към трудните въпроси по отношение на на Антропософското общество и неговия главен център в Швейцария - Гьотеанума. Тези лекции бяха посрещнати със смесица от ентусиазирана подкрепа и строго неодобрение.
Лекциите им са възпроизведени в тази книга изцяло. Има и допълнителни материали, които подпомагат разширяването и задълбочаването на техните теми."


,<

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Съб Апр 13, 2013 1:46 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1613
Пепи, първо да ти благодаря и да те поздравя за смелата тема и изказване..., ти си от тия щрауси дето си изваждат главата от пясъка - това е един истински революционен /ф/акт, остави ги другите да се дупят... )*_

Изображение


Ми Пепи, ако си сложиш ръка на сърцето поне тук в БГ в този форум двамата с Козирог първи заговорихме за тези неща преди повече от година, знам и за твоите изяви с Бондарев в щраусовите среди..., а той /К./ самият е наясно много преди това... Всъщност този форум беше и е форум първо на осъзнатата истина и заедно с това на желанието да се запази Щайнер и неговата Антропософия - да, има Щайнерова Антропософия има и съвременна /изопачена/ Антропософия, на която служат "приятелите" в Дорнах и АОБ... Туй че са го казали и написали величията дорнахски показва само нашата пророкуваща яснота по въпроса, не че казват нещо супер ново, никак даже... Но явно нещата са станали вече толкова гротескни, че се е наложило и да бъдат публикувани техните речи, за да бъдат чути техните авторитети, та барем стадото се посъбуди..., не, Пепи, няма да се събуди даже и чрез това...

Тъй че мен ме отпиши от тая групичка дето си "кара по старому"... опитаха се да ме удавят, ама не успяха!!! Добре че си имам едно най-вярно сетиво - сърцето ми и си ходя и върша задачите в пълна свобода, и пак не съм сама, никак даже! `9l~

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Съб Апр 13, 2013 5:12 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1613
Ми аз още миналата година преведох резюмето от речта на Зелг от Общото събрание:


Резюме на речта на Петер Зелг на Общото събрание на АО в Дорнах – 2012 год.



Петер Зелг е роден през 1963 год. в Щутгарт, учи медицина във Витен-Хердеке, Цюрих и Берлин. До 2000 год. работи като главен лекар в детското психиатрично отделение в болницата Хердеке, Германия. Д-р Зелг в момента е директор на Института „Ита Вегман” за фундаментални изследвания в Антропософията /Арлесхайм, Швейцария/ и професор по медицина в Аланус университет за Изкуства и Социални науки /Бон, Германия/. Той интензивно изнася лекции и е автор на множество книги. Женен с пет деца.
http://steinerbooks.org/author.html?au=1920

Резюме на речта на Петер Зелг на
Общото събрание на АО в Дорнах – 2012 год.

Приносът на Петер Зелг в темата за „идентичността на обществото” имаше специална връзка както с нея, така и по отношение на обстоятелствата, в които той разглеждаше Антропософското общество /АО, Обществото – бел.п./. Преди всичко това беше въпросът, който той зададе миналата година: „Какъв вид Училище за Духовна наука е желаел Щайнер?”. С неговата стройна, съдържателно-натоварена книга „Съветът, неговите секции и социалната общност”/1/, той представи някои важни положения. Изпълнителният съвет имаше смелостта да покани Петер Зелг да направи обръщение към Годишното Общо събрание, с пълното съзнание, че той ще постави някои основни въпроси по отношение на настоящата ситуация в Обществото, включително неговите проблематични аспекти. И Петер Зелг също имаше куража и силата да направи точно това. Той говори директно и открито за недостатъците и нуждите в развитието на АО. Освен това е нужно да се подчертае – както не винаги е случая в нашето Общество – той не говори за общи, а за конкретни подобрения. Това, което следва е съкратено резюме на лекцията му.

Петер Зелг започна с думите, че 2011 год., в която се честваше 150-та годишнина от рождението на Щайнер, беше една екзотерична година за Обществото. Той изрази спешната нужда 2012 год. да бъде една езотерична година, не година, посветена на Рудолф Щайнер като тема, а като въпрос: „Как аз да застана пред Рудолф Щайнер?”. Той имаше предвид едно реално, настоящо отношение./2/ Тогава той описа огромната ангажираност на Рудолф Щайнер с Валдорфското училище и добави: на първо място, обаче, той даде енергията си за АО, за онова социално изкуство, което в неговите основни параметри ние до голяма степен не можахме да разберем.

Той виждаше Рудолф Щайнер като един гост на Земята, а Антропософията като огромен подарък за лечението на тази Земя като цяло, което може би беше все още възможно в началото на миналия век. „Истините на Антропософията притежават способността самите да създадат човешка възвишеност /достойнство/ и мир на Земята”. Петер Зелг се върна на тази тема в края на лекцията си. В този момент той обърна внимание на другия полюс на Земната реалност в 20-ти век: 187 милиона смъртни случаи чрез актове на насилие - това съответства на една десета от населението на света през 1910 г.: „Антропософията не успя да постигне нейната цел”. Тази полярност е отглас на цитат от Евангелието на Св. Йоан: „Светлината блести в тъмнината, а тъмнината не е в състояние да я обхване /разбере/”./3/ И Хьолдерлин: "Бог трудно може да бъде разбран. Но там, където има опасност, потенциалът за спасение също расте. "

Такова вътрешно съзерцание, приложено към АО, води до осъзнаването: „Колко малки сме; колко дръзки са нашите перспективи”. Думите на Ита Вегман са актуални и днес: „Справили ли сме се с нашите задачи?” Давайки си сметка за величието на антропософската светлина, големите ученици на Рудолф Щайнер, каза Петер Зелг, винаги са разбирали идентичността на Антропософското общество от гл. т. на това Антропософията да бъде видима и достъпна за човешките същества, имайки предвид съществото на Рудолф Щайнер като свързано с неговата работа. От една страна стои въпросът за развитието на тази работа по достъпен начин за другите търсещи; а от друга страна стои въпросът да се отговори на нуждите на времето. „Вие винаги имате толкова малка представа за него” – казва Ита Вегман на своите колеги. Носейки завещаното от Рудолф Щайнер, е важно да имаме връзка с нуждите на времето – това беше основната идея на лекцията, в нейния стремеж към реалните контексти, в които идентичността и задачите на АО могат да се приложат и да намерят реализация.

Отправяйки своето предизвикателство, след това въведение, Петер Зелг можеше да отговори на въпроса: „Нуждае ли се Антропософията от нова идентичност? Не.” Антропософията притежава далечна перспектива за въздействие, достигайки бъдещето. Променящият се характер на света, продължи той, е една реалност. От другата страна стои капацитетът на Антропософията да надхвърли времето. В света на променящите се моди Рудолф Щайнер беше окарикатурен през 2011, както никога досега: с отразявания, достигнали далеч в академичните среди, които издателите нагласят към биографиите на Рудолф Щайнер, и несъмнено могат да минат: например Рудолф Щайнер на Мириам Гебхарт е представен като „един булимичен лектор” /("Булимия" означава пристрастяване към преяждане и повръщане). Другият фактор беше мълчаливата търпимост спрямо такива биографии от страна на антропософски автори. Но как биха реагирали доминиканците, отбеляза Петер Зелг, ако Тома Аквински беше описан по този начин? Налице е липса на смелост, за да се идентифицират и осъдят лъжите и психо-патологията. Налице е липса на смелост да се застане пред Рудолф Щайнер.

От друга страна стои коментарът на самия Рудолф Щайнер относно упреците на опонентите: „Вие никога няма да опровергаете тези неща по друг начин освен чрез положителна работа”, може да представи полезния път за възраждането на Антропософията. Това беше същият Рудолф Щайнер, който имаше смелостта да опровергае и ясно да обрисува лъжите, отправени директно към Антропософията, дори и те да се явяваха забулени в твърде осводомения научен мироглед.

„Как можем да успеем?”, питаше Михаел Бауър по отношение на задачата, която Антропософията представя пред нас. „Чрез поемане на отговорност, която търсещите хора са способни да намерят” – е същността на отговора на Рудорф Щайнер. Неговото наследство е нужно да бъде проучено в различните му области, задача, която Елизабет Фрииде следва със създаването на библиотеката в Гьотеанума. Тя създаде това, което някой днес би нарекъл „център на компетентност”, място, където хората могат да отидат с въпроси относно съответните области на Антропософията. Познанието за работата на Рудолф Щайнер е нещо, което все повече бива загубено. Отново основното звучащо послание е, че АО трябва да се научи да държи сметка и да представя антропософското изследване в неговата връзка с времето.

"Ако в бъдеще хората идват в Гьотеанума, за да се срещат един с друг, вместо да работят езотерично, това е краят на Гьотеанума " – основната същност в изказването на Рудолф Щайнер. Питър Селг апелира към онези хора в света, чиито души са вдъхновени от Антропософията с едно изгарящо желание да се съберат заедно, да създадат според човешките нужди реално място за концентрация на тяхната работа тук, в Гьотеанума. Историята на АО след смъртта на Рудолф Щайнер преминава през три фази: първата са вътрешните битки, конфликтите вътре в Обществото; след това опазване и защита на езотеризма; и днес - какво остава? Ние стоим като Общество изправени пред две алтернативи: безсмислието или едно ново начало, това е въпросът за истинската идентичност. „Ние можем и трябва да попитаме, наистина, дали и ако е възможно как, взискателната концепцията на Рудолф Щайнер за Училището за Духовна наука може да бъде осъществена изобщо без него, като инициатива. Но не можем в същото време да хвърляме тежки съмнения към институциите, които той основава и имената, които им дава, без същевременно да почетем задълженията и задачите свързани с тях./4/

Какво Рудолф Щайнер виждаше и искаше да стане реалност? – в заключение попита Петер Зелг, връщайки се към предизвикателството, което отправи в началото на лекцията, как да застанем пред Рудолф Щайнер: как това би могло да бъде посрещнато от него? – Веднъж Рудолф Щайнер казва на една младежка група: ”Но дори антропософията да бъде унищожена, тя отново ще се изправи, и ще го направи защото има нужда от нея. Или Земята има бъдеще, или тя няма. Бъдещето на Земята е неразделна част от Антропософията. Ако Антропософия няма бъдеще, човечеството като цяло също няма бъдеще”. Точно заради това си струва да я покрепим. „Тенденцията за подкрепа сама по себе й е достатъчна”. /5/




Бележки:

1. Ита Вегман институт, Арлесхайм 2011. Публикация на английски език в превод на Кристиан фон Арним под заглавието "Намеренията на Рудолф Щайнер за
Антропософското общество ", SteinerBooks 2011.

2. Спомних си думите на Йорген Смит (член на Изпълнителния съвет
1975 - 1991): "АО има бъдеще само ако всеки човек „изкове” своята връзка с Рудолф Щайнер.”

3. Както Роналд Нокс предлага в своя превод на този пасаж, който е бил превеждан по толкова много различни начини, давайки малко по-различни нюанси на смисъла, „надделявам, подчинявам” тук има две значения „ преодолявам” и „разбирам”. - Преводач.

4. Петър Селг, „Намеренията на Рудолф Щайнер за Антропософското общество”, стр.. 68.

5. GA 217a „За разширяването на Антропософското общество”, Обръщение и Разговор в подготовката за Общото събрание на делегатите в Щутгарт на 5
февруари 1923 г., стр. 99.


Резюме от Roland Tüscher
Преведено от немски от Simon Blaxland-de Lange

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Пон Апр 15, 2013 3:14 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 18, 2011 10:09 pm
Мнения: 814
Пепи, ти призоваваш хората да мислят за така взникналия крайзис в АО, но от материала, който си привела, никак не става ясно за какво ТОЧНО става въпрос!

Ето дори и от този превод на другия "герой" - немеца - който Дорина е дала, ПАК не става ясно, аджеба какви точно са проблемите на АО.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Пон Апр 15, 2013 3:35 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 2:27 pm
Мнения: 1141
да, прав си, ...кой знае каква конкретика няма, но се надявам, че с прочитане на книгата ще има такава и ще стане ясно.

Интересен в случая е факта, че любимецът на много антропософи Прокфиев е прогледнал, вече вижда реалното състояние на АО.

Докато Бондарев още преди 20 години бие камбаната, че нещата не вървят, че трябва промяна; от 20 години посочва грешките, възмущава се, и описва това в книгите си , но...освен, че е изгонен от АО никой не му обръща внимание!

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Пон Апр 15, 2013 7:19 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 18, 2011 10:09 pm
Мнения: 814
Цитат:
освен, че е изгонен от АО никой не му обръща внимание!
`9l~ Toва е много смешно!....
Не очаквай обаче и Прокофиев да каже нещо повече по въпроса! Отбележи как и немецът З. всъщност нищо не казва! Говори, говори и накрая нищо. Става ясно, че има някакъв проблем, но той не се формулира конкретно! А проблемът е толкова прост! Той е съвсем прост!...

Прокопиев в интерес на истината го е загатвал, но не го е представил по-дълбоко! Няма и да го направи, а ще продължава да говори общи приказки, защото това би означавало да се сложи край на АО!


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Пон Апр 15, 2013 7:24 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 18, 2011 10:09 pm
Мнения: 814
Чудно ми е как "великата" антропософка Зазоряване не се е изказала по въпроса. Или за нея вероятно проблемът е временен и в следващите 3 000 години ще бъде оправен! #`y`3` Ха-хаааааааа.а.а.а.а.а.а!.... Смешните 3 000 години, свързани с "естествения" Христос, които всъщност я ги има, я ги няма! По-скоро става ясно, че няма да ги има!

Мълчи като пукел Зорето! Намесва се само, за да "дискутира" с мен, т.е. за да ме дискредитира - мен и това, което съм написал за Бог. И в какво ме дискредитира? - В нищо! - Така всъщност иска да дискредитира делата на Господ, защото лично срещу мен тя няма нищо против. На това му се вика безбожие! Затова само аз съществувам за нея в този форум, а другите и техните проблеми хич не я интересуват! ..... Изключвам цитатщината, която е вредна за хората също! #`y`3`


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Пон Апр 15, 2013 7:55 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 2:27 pm
Мнения: 1141
Че има проблем в АО - че след смъртта на Щайнер нещата не се развиват така, както е било докато е бил жив , че е липсвало и липсва разбиране, че се е продължило да се работи по инерция, че по някакъв начин авторитета зае първо място, но не авторитета на Щайнер, а на тези които ръководят обществото...и т.н...

Тук проблема не е в Антропософията, а в хората, в съзнателността...и решението на проблема е промяната, но първо промяната започва от всеки един човек, и тогава може да се пренесе към общността иначе са само приказки...

Макар и със закъснение, хубавото е, че вече се говори за това.

А колкото до Етерния Христос - няма смисъл да се повтаряме, затова всеки може да вземе книжката на Щайнер и да прочете от извора какво се казва по въпроса и всеки за себе си да прецени, защото срещата е лична, има ли я, няма ли я, всеки да прецени.

_\}

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Вто Апр 16, 2013 12:21 am 
Offline
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 18, 2011 10:09 pm
Мнения: 814
_\} Пепи, събуди се, не се прави на заспала. `k@2` Защо и ти взе да пишеш несвързано! Ето как Зазоряването нагло те зарази със своя стил и начин на изразяване. Ама какво ви става, бе, антропософки? Уж апелирате към "промени", а самите вие сте загърбили мисленето и гледате едва едва с едното око...... Добре, че съм аз да ви държа по-буднички. Май изперкахте от мъка по вашия Христос, откак ви осведомих как "идва". Май аз съм виновен, иначе щяхте да си спинкате/медитирате - примерните антропософсчета - до края на дните!?

Какво означава сега това твое изречение?
"А колкото до Етерния Христос - няма смисъл да се повтаряме, затова всеки може да вземе книжката на Щайнер и да прочете от извора какво се казва по въпроса и всеки за себе си да прецени, защото срещата е лична, има ли я, няма ли я, всеки да прецени."

Моля ти се, недей така. Каква е тази "книжка на Щайнер", какви са тези "лични срещи", "извори" и др.? Изразяваш се като дъновистка!! ....И какво се казва по въпроса?


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Вто Апр 16, 2013 7:07 am 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 2:27 pm
Мнения: 1141
Всеки има глава на раменете си, затова отново повтарям - мисленето му е майката!

Обаче Козирог, не трябва са се бърка грешките на самите антропософи, които са допускане след смъртта на Щайнер до ден днешен с фактите дадени в Духовната наука от Щайнер, това са различни неща. Не че не разбираш, че е така...

По скоро апела ми е всеки да се вгледа в себе си и да си даде сметка, какво се е случвало и какво се случва че Прокофиев да каже "... че сегашното развитие на Гьотеанума вече не води в правилната посока, то води в една посока, която не може да се разглежда нито като развитие в духа, за което той /Гьотеанумът/ е бил предназначен от Рудолф Щайнер, нито да обслужва /подпомага/ Антропософията. Преди да е станало твърде късно тази посока трябва да се промени. В противен случай Гьотеанумът е пред опасност от разпадане /деградация/ до една духовна "незначимост" и да се превърне в едно съчетание на музей и конферентен център."

Добре де, та нали самият Прокофиев до скоро беше във Форщанда, как така изведнъж казва че "сегашното развитие на Гьотеанума ВЕЧЕ не води в правилна посока." Това, че развитието Гьотеанума не води в правилна посока, не означава ли, че всички указания, които се спускат от там към АО по целия свят водят в грешна посока? Значи всички АО по света са подведени по грешен път? Какво се е случило, какво го е накарало да промени виждането си? Та той години наред говореше друго? Какво не ни казват? Значи има някакви вътрешни проблеми, за които не знаем, които се премълчават. Какви са те?

Колкото повече хора си задават тези въпроси, толкова по-добре. Това ще означава, че не са равнодушни към съдбата на самата Антропософия - тук не казвам съдбата на антропософските общества, а на самата Антропософия.

Самият факт, че тези няколко думи провокират различни въпроси, вече е напредък, вече е пробуждане, вече е осъзнаване.

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Хостинг и Домейни