ПРИЯТЕЛИ НА АНТРОПОСОФИЯТА - ЕЗОТЕРИЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

Ex Deo nascimur. In Christo morimur. Per Spiritum Sanctum reviviscimus!
Дата и час: Сря Сеп 26, 2018 7:58 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Адвент 2012
Непрочетено мнениеПубликувано на: Нед Дек 02, 2012 6:57 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 2:27 pm
Мнения: 1141
От днес, 2 декември, започва периода, който се нарича Адвент.


Изображение
Адвентния календар в антропософския клуб в Стара Загора
с коледна приказка за всеки ден


Месецът преди Коледа е вълшебен, въпреки лудницата в моловете, до болка познатите ни коледни песни, студа и хаоса. Месецът преди Коледа е вълшебен, защото е време на очакване и надежда.

Още в края на 18-ти и началото на 19-ти век, немските лутерани отброявали 24-те дни до Коледа. Обикновено, това ставало, като просто върху дъска с тебешир се отбелязвал всеки изминал ден. Някой семейства отбелязвали дните, като всеки ден палели нова свещ или закачали малка картина с библейски сюжет на стената. Така се появили и първите Адвент календари – календар, с който се отброяват дните на очакване.

С Адвент (от лат. аvdentus – приближаване, ивдане) католиците и протестантите отбелязват периода преди Рождество Христово. Време в което православно вярващите съблюдават пост и се приготвят за празника.

Смята се, че първият официален Адвент календар бил изработен ръчно през 1851. А първият печатен календар, бил създаден в Хамбург през 1903 г. Според други източници, Герхард Ланг, печатар от Мюнхен, създал първият печатен календар през 1908, като направил 24 малки цвети картинки, които се закачали за картон. Няколко години по-късно, направил хартиен календар с вратички, зад които се криели библейски сюжети. Създал над 30 различни дизайна в следващите няколко десетилетия.

Днес, Адвент календарите са истинска наслада за децата. Можете да си купите готов с малки шоколадови изненади или да си направите такъв сами.

Ще запаля първата свещ - на Пророчеството.

Тя символизира старозаветните пророчества за идването на Спасителя. Ние празнува изпълнението на пророчествата в идването на Спасителя на земята като Младенец, Неговото идване в нашите сърца.

Изображение


11. И така постъпвайте, понеже знаете времето,
именно, че е настъпил часът да се събудим вече от сън.
Защото сега е по-близо до нас спасението, нежели когато повярвахме.

12. Нощта се превали, а денят се приближи:
да отхвърлим, прочее, делата на мрака
и да наденем оръжието на светлината.

13. Като в ден, да се държим благоприлично,
без да се предаваме нито на срамни гощавки и пиянство,
нито на сладострастие и разпътство,
нито на раздор и завист;

14. но облечете се в Господа нашето Иисуса Христа,
и грижите за плътта
не превръщайте в похоти.

Послание до Римляни.

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Адвент 2012
Непрочетено мнениеПубликувано на: Пон Дек 03, 2012 8:37 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 2:27 pm
Мнения: 1141
Псалом 122
Подигам очи към Тебе, Който живееш на небесата!
2. Ето, както очите на слугите са обърнати към ръката на господарите им,
както очите на слугинята - към ръката на господарката й, тъй и нашите очи - към Господа, нашия Бог, докле Той ни помилува.
3. Помилуй нас, Господи, помилуй нас, защото доста сме сити на презрение;
4. доста е сита душата ни на хули от надменни и на унижение от горделиви.


"През първата седмица на Адвента от човека се отдръпва влиянието на Архаите, така че изхождайки от своите собствени сили за справедливост човекът да може да се издигне до общочовешките интереси".

"....В периода от празника на Михаил до Рождество към човешката душа пристъпват четири вида изкушения, но тяхното въздействие върху човека се засилва особено по времето на Адвента, когато превъзходството на силите на мрака над силите на светлината достига своя връх в природата."


"През първата седмица от Адвента изкушаващите сили на Луцифер и Ариман особено се приближават до физическото тяло на човека.

Те се стремят да въвлекат в илюзия неговите външни и вътрешни сетива с помощта на “неопровержими” свидетелства за тържеството на смъртта и минерализацията в обкръжаващата природа и по този начин да нарушат правилното взаимоотношение между човека и света.

Ако човекът се поддаде на това изкушение, е заплашен да загуби вътрешното усещане за своята самостоятелност, да се лиши душевно “да стои изправен”. Последното неизбежно би го въвлякло в дълбините на най-голямото отчаяние, което е истинска смърт за душата.

За да се противопостави на това първо изкушение, човешката душа трябва да развие в себе във висока степен такава добродетел, като справедливостта – фина вътрешна възприемчивост към господстващите навсякъде в природата и в самия човек справедливи космически сили, които имат първоизточник в дванадесетте сфери на зодиакалния кръг, в дванадесетте космически Посветени, великите пазители на космическата Справедливост в нашия свят, която намира свой израз в изживяващата се в природата и човека Мирова Карма.

Това чисто духовно усещане за Мирова Справедливост, която действа навсякъде, като откровение на великата Вселенска карма и която намира своето микрокосмическо отражение в човешкия живот, в качеството си на Карма на отделния човек, не случайно е свързано именно с вътрешния процес, съответстващ на изправяне на човешкото същество, тъй като в дълбока древност едновременно с това изправяне в еволюцията на човечеството навлиза индивидуалната Карма. “Едва сега започва Кармата, - казва за това Рудолф Щайнер,- Кармата на човека стана възможна, когато той започна да използва ръцете си за работа. Дотогава нямаше индивидуална Карма. Това е важна степен в човешката еволюция, когато човекът от хоризонтално същество се превърна във вертикално и освободи ръцете си”."


Първото окултното изпитание, което застава пред нас през тази седмица е "изпитанието с огъня".

" Първото "изпитание" се състои в това, че кандидатът стига до едно по-точно възприемане на неживите тела и техните материални качества, на растенията, на животните, на самия човек, отколкото е присъщо на обикновените хора.

Обаче всичко това съвсем не се покрива с т. н. "научно познание". Защото тук става дума не за наука, а за конкретни възприятия.

По правило, процесът протича така, че окултният кандидат бива обучаван за възможните начини, по които неживите предмети и живите същества се откриват пред духовните уши и очи. В известен смисъл, тези явления се разиграват пред наблюдателя и са незащитени, така да се каже, голи. Свойствата, които човек възприема по този начин, са недостъпни за физическите сетива и са като покрити с плътна завеса. Тази завеса пада пред кандидата в хода на един процес, означаван като "духовен процес на изгаряне". Ето защо това първо изпитание се нарича "изпитание чрез огъня".

За мнозина самият живот представлява един процес на несъзнателно посвещение чрез изпитанията, свързани с огъня. Това са онези, които са минали през богатите опитности, довели по естествен път до нарастване на тяхната смелост, на тяхната твърдост, на пълното доверие в себе си; те понасят с несъкрушима сила и спокойствие всяко страдание, всяко разочарование, всеки неуспех. Всеки който е минал по този труден път, без дори да подозира, е вече посветен.

Необходим е съвсем незначителен тласък, за да се отворят неговите духовни възприемателни органи и да стане ясновиждащ. Защото нека запомним: истинското "изпитание чрез огъня" няма за цел да задоволи любопитството на кандидата.

Разбира се, той се запознава с някои необичайни факти, за които другите хора нямат никаква представа. Обаче това запознаване е не цел, а само средство за постигане на целта.

Целта се състои в следното: благодарение на познанието за висшите светове, кандидатът да изгради едно по-дълбоко доверие в себе си, едно по-благородна смелост, една душевна извисеност, съвършено различна от всичко, което човек може да постигне в сетивния свят.

След "изпитанието с огъня" всеки кандидат все още може да се върне назад. Той ще продължи своето съществувание, укрепнал както физически, така и нравствено; а към истинското посвещение той ще се устреми едва в едно от следващите си прераждания.

В своето сегашно въплъщение той става достоен индивид в човешката общност, какъвто по-рано не е можел да бъде. В каквото и положение да попадне: неговата категоричност и себеупование, неговото благоразумие и разсъдливост, неговото благотворно влияние и решителност ще са претърпели значителен напредък."

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Адвент 2012
Непрочетено мнениеПубликувано на: Пон Дек 03, 2012 11:12 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 2:27 pm
Мнения: 1141


линкт към темата от миналата агодина

http://www.anthrobg.net/viewtopic.php?f=205&t=278

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Адвент 2012
Непрочетено мнениеПубликувано на: Сря Дек 05, 2012 3:41 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 18, 2011 10:09 pm
Мнения: 814
Пепи, ето как коледно и звездно ще изглеждам тази година! Също по случай адвента, белким го разбера! &D} Дет вика един симпатяга около 140 кила тежък, който продава на пазара до нас: -Ееех, к'ви беаме едно време, к'ви станааме.......а кви имаме да ставаме!?........


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Адвент 2012
Непрочетено мнениеПубликувано на: Чет Дек 06, 2012 11:44 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 18, 2011 10:09 pm
Мнения: 814
Пепи, вече 4 ден забравям да запаля тая пуста адвентърска свещ!!! Щайнер не е ли давал упражнения как да се сеща човек за това нещо...... ((D Той е давал упражнения за всичко - не може и за това да не е дал. Моля ти се виж там в архива какво пише по въпроса!?
_\}


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Адвент 2012
Непрочетено мнениеПубликувано на: Нед Дек 09, 2012 10:33 am 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 2:27 pm
Мнения: 1141
Отмина едната седмица.
От днес живеем във Втората неделя на Адвента.
И тази свещичка, както и първата, символизира запалените светилници, с които очакваме идването на Спасителя Христос.
Нека не палим тези светлинки само заради красотата на ритуала или заради формалното спазване на стара традиция, а защото нашето същество копнее за това.

Тя представлява идването на Исус на земята, синът Божий, роденият от дева Мария. Това е символ на приготовлението за идването на Христос Младенеца.


Изображение


През втората седмица от човека до известна степен се отдръпва ръководещият го народен Архангел, чрез което пред човека се поставя задачата чрез внасянето на истински идеализъм в своята реч отново да открие връзката с него, но вече като изхожда от своята пълна свобода.

През втората седмица от Адвента противодействащите сили се приближават към етерното тяло на човека, стремейки се да пробудят в него склонност водеща към егоистично, прекомерно разрастване на желанията, към алчно преизлишество на всички жизнени сили.

По това време вътрешните инстинкти се стремят с особена сила да завладеят човека. Всичко, което в нас съществува, като още неизживян егоизъм, като всевъзможни форми на себелюбие, продължаващи да се таят в съкровените дълбини на нашия характер, цялата едностранчивост на нашия темперамент – всичко това подобно на някакво неудържимо разрастващо се царство от отровни растения се събужда в нас през този период. Противодействащите сили пристъпват особено към нашата способност да говорим, към нашето слово, като се стараят да го направят свое “духовно оръжие”, - и образно казано, възпрепятстват да се преобрази в огнен двуостър меч на истината и се стараят да направят от него лукав змийски език. На този натиск на противодействащите сили в нашето етерно тяло съзнателно и с цялата си душевна сила трябва да се противопостави развиваната от нас добродетел умереност в съчетание с разсъдливост.

ИзображениеИзображениеИзображение


През тази втора седмица от Адвента идва ред на второто изпитание : „ изпитание на водата”. То е продължение на първото. Рудолф Щайнер говори за изработване на качеството „самообладание.

„Но ако след "изпитанието с огъня" кандидатът иска да напредва още по-нататък в окултното обучение, той трябва да получи достъп до една точно определена писмена система, употребявана в тайните школи. Тази писмена система съдържа в знаците си истинските окултни учения.
Защото "скритият" (окултен) характер на нещата не може да бъде директно изразен нито с думите на говоримия език, нито с която и да е от обикновените писмени системи. Онези, които минават през Посвещението, всъщност превеждат на обикновен език и доколкото това им се отдава, уроците на Тайната Наука.

Окултната писменост се открива на душата, когато тя вече е постигнала едни или други духовни възприятия. Защото в духовния свят тази писменост е един постоянен факт. Човек не може да я изучи, както прави това например с чуждите езици. Ясновиждащото познание развива в душата една особена сила, благодарение на която човек се усеща подтикнат да разгадава тайните и Съществата на духовния свят, също както разчита знаците на една или друга писменост.

Може да се случи така, че тази сила и свързаното с нея "изпитание" да се пробудят спонтанно в хода на душевното развитие. Но до целта се стига по-сигурно, ако се следват указанията на опитни окултни изследователи, разполагащи с изпитана техника за дешифриране на окултната писменост.

Знаците на окултната писменост не са произволно съставени, а отговарят на реално действуващи сили в Космоса. Благодарение на тези знаци човек вниква в езика на нещата.

Кандидатът скоро установява, че знаците, които опознава, съответствуват на фигурите, цветовете и звуците, възприемани от него по време на подготовката и просветлението. Оказа се, че всички досегашни опитности изграждат само азбуката на окултната писменост. Едва сега той може да чете във висшите светове. Всичко, което по-рано е представлявало за него само откъслечни фигури, звуци, цветове и т. н., сега застава пред него в своята цялост и единство.

Едва сега той постига желаната сигурност в наблюдаването на висшите светове. По-рано той никога не би могъл да твърди, че разграничава правилно нещата, които вижда. Едва сега може да възникне истинското разбирателство между кандидата и Посветения. Защото каквито и да са взаимните отношения в обикновения живот между Посветения и останалите хора: посветеният никога не може да даде непосредствен израз на висшето познание, освен езика на споменатите знаци.

Благодарение на този език окултният кандидат се запознава също и с определени правила на поведение, с определени задължения, за които по-рано не е знаел нищо. И след като е овладял тези нови правила на поведение, той може да предприема действия, чието значение далеч надхвърля действията на непосветения. Сега той действува от висотата на висшите светове.

Указанията за такива действия могат да бъдат разбрани само с помощта на споменатия окултен език. Необходимо е обаче да изтъкнем: съществуват хора, които са в състояние да извършат подобни действия напълно несъзнателно, въпреки че никога не са практикували окултното обучение . Такива "благодетели на света и на човечеството" шествуват невидимо около нас. Поради причини, които тук не можем да обясним, техните дарби изглеждат свръхестествени. Единственото, което ги различава от окултния ученик, е че последният действува в пълно съзнание и с ясен поглед върху сложната цялост на нещата. Чрез обучението той постига това, което другите получават като дар от висшите сили за доброто на света. Тези благословени от Бога хора заслужават истинско уважение, но това съвсем не означава, че обучението е нещо излишно.

Когато окултният ученик овладее споменатите писмени знаци, за него започва едно друго "изпитание". То има за цел да установи дали може да се развива спокойно и уверено във висшите светове.

В условията на обикновения живот подтиците за нашите действия често се коренят във външните обстоятелства. Човек предприема определени действия, защото едни или други задължения му ги налагат.

Едва ли е необходимо да споменаваме, че окултният ученик не пренебрегва нито едно от задълженията си в обикновения живот, под предлог, че живее във висшите светове. Никакво задължение във висшите светове не може да го освободи от неговите обикновени задължения. Бащата в семейството остава също така добър баща, майката - също такава добра майка, служителят, войникът и т. н. - никой не трябва да се отклонява от своите задължения, когато се подлага на определен вид окултно обучение. Напротив: всички положителни качества на окултния кандидат нарастват до такава степен, каквато непосветения изобщо не може да си представи. И ако за непосветения нещата често изглеждат обратно, това се обяснява с факта, че той не може правилно да оценява действията на Посветения. Понякога това, което последният върши, е трудно разбираемо за останалите, макар и то да се наблюдава само в отделни случаи.

При посочената степен на Посвещение съществуват задължения, които не се определят от външни мотиви. Окултният ученик се ръководи не от външни обстоятелства, а от онези правила, до които достига благодарение на "тайния" език. Така чрез второто "изпитание" той трябва да покаже, че без да е ръководен от тези правила е способен да действува със същата увереност, с която например един държавен служител изпълнява своите служебни задължения. За тази цел окултното обучение поставя пред кандидата определена задача. Той трябва да се справи с нея, благодарение на опитностите, които е натрупал в хода на Подготовката и Просветлението. А това, което той трябва да извърши, ще узнае с помощта на усвоените от него писмени знаци. Ако разпознае своите задължения и ако действува съобразно тях, тогава той е издържал изпитанието.

Успехът се долавя по измененията, предизвикани във формите, цветовете и звуците на духовните възприятия. В хода на окултното обучение много точно може да се посочи как се променят фигурите, цветовете и звуците в зависимост от поведението на ученика. А от своя страна окултният кандидат трябва да знае, как може да предизвика тези изменения.

Това изпитание се нарича "изпитание на водата", защото в тези висши области човешките действия са така лишени от опората на външните събития, както и плувецът е лишен от твърдото дъно на реката. Процесът трябва да се повтаря дотогава, докато кандидатът придобие пълна увереност.

При описаното изпитание също става дума за придобиване на известни нови качества и благодарение на своите опитности във висшите светове, човек изгражда тези качества за кратко време до такава степен, каквато в обикновения ход на еволюцията би постигнал само след много прераждания.

Същественото тук е следното. За да породи описаните изменения в областта на висшите светове, кандидатът трябва да следва единствено импулсите, които бликват от неговите висши възприятия и от дешифрирането на скритата писменост. Ако в действията му се намеси дори само една част от неговите лични желания, мнения и т. н.; ако дори и само за миг се отклони от законите, които е признал за верни, тогава резултатът би бил съвсем друг. В този случай кандидатът незабавно би загубил своята крайна цел и би бил въвлечен в продължително объркване. Ето защо в това изпитание човек има изключителната възможност да развие своето самообладание. Естествено, посоченото изпитание може да бъде преодоляно много по-лесно, ако преди Посвещението човек е имал такава съдба, която е допринесла с нещо за изграждане на самообладанието.

Който вече е постигнал способността да следва висшите принципи и идеали, и да се противопоставя на личните си капризи и настроения, който умее да изпълнява своите задължения дори и там, където неговите предпочитания и симпатии го карат да върши обратното, той е вече Посветен, макар и в рамките на обикновения живот, и то по един неосъзнаван начин. Необходимо е само незначително усилие и той ще се справи с описаното изпитание.
Да, тук дори следва да прибавим, че за да се справи с второто изпитание, кандидатът трябва вече да е извоювал, макар и неосъзнато, известна степен на Посвещение.

Както хората, които в ранните си години не са се научили да пишат правилно и срещат големи трудности да наваксат това умение в зряла възраст, също така е трудно за човека да изгради необходимото самообладание във висшите светове, ако те не са го постигнали вече в обикновения живот, макар и само до известна степен.

Нещата във физическия свят остават неизменени и не се подчиняват на нашите предпочитания, желания и страсти, обаче в духовните светове са под непрекъснато въздействие на нашите пред почитания, желания и страсти. Ето защо ако искаме да им въздействуваме в определена посока, сме длъжни да владеем себе си напълно, да следваме възприетите правила и да отхвърляме какъвто и да е произвол в нашите действия.

Едно от най-важните качества в тази степен на Посвещението е безусловно здравата и сигурна разсъдъчна способност. Човек трябва да е работил вече върху нея през всичките досегашни периоди от живота си; но едва сега кандидатът ще покаже дали притежава тази способност, така че да поеме по пътя на истинското познание.

Той може да напредва по този път, само ако е в състояние да различава илюзиите, фантастните образи, суеверието и всякакъв род други заблуждения от истинската действителност, а във висшите сфери на Битието различаването е много по-трудно отколкото във физическия свят. Спрямо нещата, пред които кандидатът се изправя, трябва да изчезне всеки предразсъдък, всяко лично предпочитание; като ръководна нишка трябва да служи единствено истината. Кандидатът следва да е готов незабавно да се откаже от всяка мисъл, от всяко становище, ако логиката изисква това. Сигурност във висшите светове се постига, само ако човек винаги може да е безпощаден към своите собствени убеждения. Хора, склонни към мечтателство, към суеверие, не могат да напредват по пътя на окултното познание.

Окултният ученик трябва да завоюва едно безценно богатство: всяко съмнение във висшите светове да изчезне завинаги от душата му. Сега те се разкриват пред него в своите собствени закони. Обаче той не може да завоюва това богатство, ако се поддава на илюзии и измами. Би било твърде зле, ако неговите предразсъдъци и фантазии се намесват в неговото мислене. Мечтатели и фантасти са също така неподходящи за окултно обучение, както и суеверните хора. Защото най-опасните врагове по пътя към висшето познание са спотаени тъкмо в мечтателството, фантазьорството и суеверието. Обаче съвсем не е нужно да смятаме, че за окултния ученик изчезва поетичният усет към живота или могъщата способност за вдъхновение, само защото над портата, която води към втората степен на Посвещението, стоят думите: "нека всички предразсъдъци да изчезнат от теб", а над портата към първата степен вече е прочел: "без здрав разум всяка твоя стъпка е напразна".
Рудолф Щайнер

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Адвент 2012
Непрочетено мнениеПубликувано на: Нед Дек 09, 2012 11:31 am 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 2:27 pm
Мнения: 1141

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Адвент 2012
Непрочетено мнениеПубликувано на: Нед Дек 09, 2012 11:03 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 18, 2011 10:09 pm
Мнения: 814
Oфф, Пепи, цялата първа седмица на адвентича забравих да запаля пустата свещ. А миналата година си купих специално свещи за случая. Сега почва седмица втората, белким се сетя повече. D*- Ей сега ставам от кофпютъра и директно отивам да я запаля, защото пак ще забравя.
Първото изпитание на огъня го изпуснах, обаче с другите ще наваксам. Плуване, летене и какво беше четвъртото? Нещо земно трябва да беше...... ]S^}
Тия дечица дето пеят на твоя клип какви са ангели само като малки, пъ като пораснат какви стават.......!
Ето една подходяща песен за второто изпитание с водата:
www.youtube.com/watch?v=uCEN4OCJ0DI


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Адвент 2012
Непрочетено мнениеПубликувано на: Нед Дек 16, 2012 1:13 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 2:27 pm
Мнения: 1141
И ето, започна третата неделя от Адвента.

Ще запалим третата свещ - Свещта на Пастирите.
Тя означава идването на Спасителя в сърцата ни чрез вяра в Неговото свято Слово.
Така като пастирите са видели Спасителя със собствените си очи и са повярвали, така и ние Го виждаме с очите на вярата.

Изображение


През третата седмица Ангелът, който ни ръководи се оттегля в най-дълбоките слоеве на астралното ни тяло. Като резултат от съзнателната ни работа с трите душевни сили – мислене, чувстване и воля – заложената ни по необходимост връзка, с хората от най-близкото ни обкръжение, трябва значително да нарасне .

"През третата седмица от Адвента луциферичните и ариманичните сили се приближават до третия член на човешкото същество, до неговото астрално тяло.

Те опитват да пробудят в него всевъзможни страсти, опасения и страх. Парализиращ душата ужас пред приближаващия се Праг на духовния свят, породен от предчувствието за охраняващия го Пазач, а също така и страх пред предстоящото разделяне на вътрешното същество на човека на мислене, чувства и воля, изпълват човека.

Той се страхува да не изгуби не само вътрешно равновесие, но и самия себе си, усещайки склонността на своите три душевни сили да се превърнат в диви, неконтролирани животни – в хищен орел, ревящ лъв и разярен бик, които са готови да му се нахвърлят и да го разкъсат.

И ако човекът не притежава вътрешна сила за съзнателна среща с дебнещите го чудовища, то тогава всеобхващащ страх навлиза в подсъзнателните дълбини на неговата същност, а съзнанието на човека се отдава на илюзии за самия себе си. Последното в ежедневието се изразява в повишена лъжливост.

Защото всяка лъжа всъщност се ражда от подсъзнателния страх, докато да се изкаже дори на най-малката истина изисква от човека голяма смелост. Всяка нетърпимост към мислите и мненията на другите хора също произтича от този подсъзнателен страх.


Във всичко това се съдържа указание за онази добродетел, чието изработване в дадения случай има решаващо значение. Тази добродетел е мъжество, смелост или, в много по-общ смисъл, - постоянно присъствие на духа, способността в никаква ситуация от живота да не губим самия себе си, което от езотерична гледна точка съответства на умението да се поддържат в хармонично взаимодействие и в пълно равновесие трите основни душевни сили: мислене, чувстване и воление.

И всичко това е необходимо, за да може човекът през последната седмица предхождаща Рождество, да издържи вътрешното изпитание на пълна самота, което за духовния ученик е свързано с по-нататъшно разширяване на неговото изживяване на Прага на духовният свят".

С.О.Прокофиев.

ИзображениеИзображениеИзображение



Достигнахме до третото изпитание .

"В окултните школи го наричат "изпитание на въздуха", понеже при него кандидатът не може да се опре на здравата опора, идваща от външните обстоятелства, нито на духовно възприемаемите форми, цветове и т. н., които е опознал по време на Подготовката и Просветлението. Сега той може да разчита единствено на себе си".

" Когато кандидатът е достатъчно напреднал, очаква го третото "изпитание".

Сега пред него не се поставя някаква определена цел. Всичко е в собствените му ръце. Той се намира в едно състояние, при което нищо не го подтиква към действие.

Той трябва да открие своя път единствено чрез самия себе си. Около него не съществуват нито предмети, нито личности, които да го насочат в една или друга посока. Нищо и никой не може да му даде силата, от която той се нуждае. И ако не открие тази сила в самия себе си, той много скоро ще се окаже на същото място, където е бил по-рано.

Тук следва да подчертаем, че само малцина от тези, които са устояли в първите изпитания, не ще намерят тази сила в себе си. Човек или се проваля в първите две изпитания, или тържествува също и тук. Сега единствено необходимо е да се ориентира бързо в самия себе си.

Защото сега той трябва да намери своя "висш Аз" в най-истинския смисъл на думата.

Той трябва да решава бързо и да се вслушва във всяко от загатванията на Духа. Тук няма време за размишление, съмнение и т. н. Всеки миг на колебание само би доказал неговата незрялост.

Смело трябва да преодолее той всичко, което му прегражда пътищата към Духа. Сега той трябва да утвърждава не друго, а присъствието на духа.

Тъкмо това е качеството, към което ученикът е устремен в този период в неговото развитие. Всички повърхностни мотиви за действие и мислене, с което човек е свикнал от по-рано, сега отпадат. За да не изпадне в беда, той трябва да открие в самия себе си единствената и здрава опорна точка.

Нито един от читателите на тези редове не трябва да изпада в антипатия спрямо непрекъснатото връщане към самия себе си, без да е подробно запознат с по-нататъшния ход на нещата.

Защото, ако устои в описаните изпитания, човек се издига до най-приказното щастие в живота си.

И тук, както и в другите случаи, за мнозина обикновеният живот се превръща в истинско окултно обучение. За онези, които са стигнали до там, че могат да вземат бързи решения и да се изправят съвършено спокойни пред внезапно възникващите трудности от всякакъв род, животът е вече е една разновидност на окултното обучение. Най-благодатните ситуации са онези, при които адекватното поведение е невъзможно без светкавичната бързина на решението. Ако човек се ориентира бързо, ако може да взема бързи, точни и спокойни решения дори и ако само секунди колебание биха улеснили вече връхлитащото нещастие, и ако тази способност за бързи решения е превърната в трайна черта от характера, той несъзнателно е узрял за третото "изпитание". Защото сега съществено е да изградим в себе си безусловно присъствие на духа."
Рудолф Щайнер


_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Адвент 2012
Непрочетено мнениеПубликувано на: Нед Дек 16, 2012 2:10 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 18, 2011 10:09 pm
Мнения: 814
Пепи, ето и един музикален фон за третата седмица от въпросния адвенчър, свързан с изпитанието във въздуха. Фъррррр.......! Нека послужи като балансьор на тежкото, минорното настроение, което винаги създават лишените от всякаква веселост думи на сеньор Прокофиев. Сяка година се сме сериозни на тоя Коледен Адвенчър и се нищо не става!!! Ни Ристос, ни Нищо! Така че ако поолабим малко душите и ги оставим леко да полетят на крилете на веселостта, дори с риск това да изглежда лековато, може да постигнем нещо този път. Да полетим поне за малко в духа.... Фърррррр....... `9l~
Виждала ли си овца да лети? *`s3`

Песента става особено приятна след 2,30 min.




Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Хостинг и Домейни