ПРИЯТЕЛИ НА АНТРОПОСОФИЯТА - ЕЗОТЕРИЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

Ex Deo nascimur. In Christo morimur. Per Spiritum Sanctum reviviscimus!
Дата и час: Пон Юли 23, 2018 8:55 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
Непрочетено мнениеПубликувано на: Сря Ное 18, 2015 10:49 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Ное 08, 2015 12:35 pm
Мнения: 296
Изображение

Этот занавес, это тайна.
/Тази завеса е една тайна./


Последна промяна Faleg Sergei на Сря Ное 25, 2015 8:04 pm, променена общо 3 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Сря Ное 18, 2015 10:54 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Ное 08, 2015 12:35 pm
Мнения: 296
Этот занавес, это тайна. Но тайна Я гораздо глубже.
/Тази завеса е една тайна. Но тайната на Аза е много по-дълбока./

Изображение

Дух в человеке (июль 1923) - Пастели и акварельные рисунки Рудольфа Штейнера
http://predela.net/modules.php?name=Cop ... =12&pos=23
/Духът в човека (юли 1923) - пастели и акварели: Рудолф Щайнер/



Изображение

http://predela.net/cat/ga/161.pdf Page 19

Четыре, четыре, я смотрят на нас
/Четири Аза гледат към нас/


Последна промяна Faleg Sergei на Сря Ное 25, 2015 8:09 pm, променена общо 3 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Сря Ное 18, 2015 11:32 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Ное 08, 2015 12:35 pm
Мнения: 296
Изображение

Скулптурна група Представителят на човечеството

И тогда они могли сказать: действительная, глубинная скульптура, что таится за внешней, открытой скульптурой, — это спящая новая Изида. ... Да, там есть надпись, и она следующая: Я есмь человек, Я есмь прошлое, настоящее и будущее. Мое покрывало должен приподнять каждый смертный. 180(10)

/И тогава те можеха да кажат:истинската, дълбоката скулптура,която се крие зад външната, видима скулптура – това е спящата нова Изида… Да, там има надпис и той е следният: Аз съм човек, Аз съм миналото, настоящето и бъдещето. Моето покривало (воал) трябва да повдигне всеки смъртен. (180, 10)/


Einige, welche in besonderer Lage, in besonderen Augenblicken diese neue Isis doch gesehen hatten, haben gefunden, daß sie schläft. Und so kann man sagen: Das wirkliche tiefere Standbild, das sich hinter dem äußeren, offenbaren Standbilde verbirgt, ist die schlafende neue Isis, eine schlafende Gestalt, sichtbar, aber von wenigen gesehen. Manche wandten sich dann in besonderen Augenblicken zur Aufschrift, die deutlich dasteht, aber auch von wenigen in dem Ort, wo das Standbild in Vorbereitung steht, zunächst gelesen worden ist; und doch steht die Aufschrift deutlich da, ebenso deutlich, wie einstmals die Aufschrift auf dem verschleierten Bilde zu Sais gestanden hat. Die Aufschrift steht nämlich da: Ich bin der Mensch. Ich bin die Vergangenheit, die Gegenwart und die Zukunft. Meinen Schleier sollte jeder Sterbliche lüften.
http://predela.net/cat/ga/180.pdf Page 177 - 178[/color]

390. Однажды люди узнали об этой взаимосвязи и в своем глубокомыслии стали утверждать: это совместное изображение Представителя Человечества с Люцифером и Ариманом означает Изиду. ... И за образами была не абстрактная новая Изида, а действительная, реальная новая Изида. Образы ничего не означали, образы сами по себе были тем, что они давали. Но они обладали в себе той особенностью, что за ними было реальное существо, новая Изида.
Немногие, кто в особом положении, в особые моменты видели эту новую Изиду, находили, что она спит. И тогда они могли сказать: действительная, глубинная скульптура, что таится за внешней, открытой скульптурой, — это спящая новая Изида. Там видели спящий облик, но немногими он увиден. Многие тогда в особые моменты обращались к надписи, которая там отчетливо стоит, но при этом немногие на том месте, где готовилась эта скульптура, могли ее прочесть; и тем не менее надпись там стоит, стоит совершенно отчетливо, так же отчетливо, как некогда стояла надпись на закрытом облике в Саисе. Да, там есть надпись, и она следующая: Я есмь человек, Я есмь прошлое, настоящее и будущее. Мое покрывало должен приподнять каждый смертный. 180(10)

http://bdn-steiner.ru/a1/parset1.php?id ... level=1179

/След като хората научиха за тази взаимовръзка и в своето дълбокомислие, започнаха да твърдят: това съвместно изображение на Представителя на Човечеството с Луцифер и Ариман означава Изида…И зад образите стоеше не абстрактната нова Изида, а истинската, реалната Нова Изида. Образите нищо не означаваха сами по себе си, образите бяха това, което даваха. Но те съдържаха в себе си тази особеност, че зад тях стоеше реално същество- Новата Изида. Там виждаха спяща форма, но не от много хора тя се виждаше. Повечето в особени моменти се обръщаха към надписа, който стоеше там ясно, но при това малко хора на мястото, където се изготвяше скулптурата, можеха да го прочетат; и въпреки това там стои надпис, стои много отчетливо, също толкова отчетливо, както надписът, който някога стоеше върху покритата статуя в Саис. Да, там има надпис и той е следният: Аз съм човек, Аз съм миналото, настоящето и бъдещето. Всеки смъртен трябва да повдигне моето покривало (воал). (180,(10))/


Последна промяна Faleg Sergei на Сря Ное 25, 2015 8:14 pm, променена общо 4 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Сря Ное 18, 2015 11:41 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Ное 08, 2015 12:35 pm
Мнения: 296
Это третий занавес - между мирами, заглянем за него
http://www.otizvora.com/forum/index.php ... 6#msg19536
/Това е третата завеса между световете, да погледнем зад нея/



Изображение

Рудольф Штайнер красный витраж, дизайн Ядвига Siedlecka
/Рудолф Щайнер, червеният витраж, дизайн Ядвиг …./





Изображение

Assia Turgenieff Glasfenster

Рихтера брали на войну; он с грустью прощался с нами и все приставал к Асе, чтобы она согласилась принять заведование стекольной мастерской из рук в руки, потому что Седлецкий, выписанный Рихтером, вообразил себя гением и калечит рисунки доктора; кроме того: Седлецкий по его словам оказался подозрительным интриганом. Доктор не может вмешаться и не допустить Седлецкого до заведования; из намеков Рихтера выходило, будто доктор ничего не имеет против того, что Ася возьмется за заведование.
Асю пугали интриги, ответственность и неопытность ее: за Седлецкими - все права: старшинство лет, имя "художника" Седлецкого, сан "председательницы польской секции" его жены; я поддерживал Асю в решении не браться за стекла. Рихтер с досадой махал руками: - "Пустяки: дело идет о спасении рисунков доктора; в вашей неопытности вам помогут Ашиа" - так звал он ее - "в сущности будет заведовать весь коллектив, а вы лишь формально возглавлять: надо не дать Седлецким мастерской". Ася все же отказалась.
А. Белый Дорнахский дневник


/Взеха Рихтер на война; той с тъга се прощаваше с нас и беше настоятелен към Ася да се съгласи да приеме управлението на стъкларската работилница от ръка в ръка, понеже Седлецкий, отписан от Рихтер, се беше взел за гений и осакатяваше (изкривяваше) рисунките на Доктора; освен това, Седлецкий, по неговите думи, се оказа подозрителен интригант. Докторът не можеше да се намесва и да не допусне Седлецкий до управлението; от намеците на Рихтер излизаше,че Докторът няма нищо против Ася да поеме управлението.
Ася я плашеха интригите, отговорността и нейната неопитност: Сeдлецкий имаше всички права- старшинство по години, името на „художника” Седлецкий, името „председателка на полската секция” на неговата жена; аз поддържах Ася в решението да не се захване със стъклото. Рихтер с досада махаше с ръце: „Глупости ! Става въпрос за спасение на рисунките на Докторa. Във вашата неопитност ще ви помага Ашиа” – така я наричаше той – „всъщност ще отговаря за целия колектив, а вие само формално ще го оглавите- не трябва да се дава работилницата на Седлецкий”. Въпреки това Ася отказа.
А.Белий, Дорнахски дневник/


Последна промяна Faleg Sergei на Чет Ное 26, 2015 7:38 pm, променена общо 4 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Чет Ное 19, 2015 8:44 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Ное 08, 2015 12:35 pm
Мнения: 296
За Красным витражом сталкиваемся с тайной росписи Большого купола и тайной витражей. Тема Гьотеанумът- Дом на Словото нас только подводит к этой тайне. Но ответов не дает. Там же не рассматривается библейская история сотворения человека, поэтому его там нет.

/Зад Червения витраж се сблъскваме с тайната на стенописа на Големия купол и тайната на витражите. Темата Гьотеанумът – Дом на Словото само ни довежда до тази тайна, но не дава отговори. Там също не се разглежда библейската история за сътворението на човека, затова него го няма там./


Изображение

Расположение мотивов (Луиза ван Бломместайн)
/Разположение на мотивите (Луиза ван Бломместайн)/


Последна промяна Faleg Sergei на Чет Ное 26, 2015 6:53 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Чет Ное 19, 2015 9:07 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Ное 08, 2015 12:35 pm
Мнения: 296
Шесть дней творения - шесть мотивов на продольной оси Большого купола Гетеанума.

/Шестте дни на сътворението – шест мотива по надлъжната ос на Големия купол на Гьотеанума/



Изображение

1 день творения.
0_01a.jpg Елохимите действат в Земята – вътре блестят светлинните същества (Действия элоимов)


Изображение

2 день творения.

0_02 Пораждат се сетивата: очи и уши (Возникновение смысла. Глаз и ухо)


Изображение

3 день творения.
0_03 Раят – Яхве и луциферическото изкушение (Рай. Ягве и дьявольское искушение)

Изображение

4 день творения.
0_06 Божията тъгa и Божият гняв - И (Ярость Бога и печаль Бога)

Изображение

5 день.
0_07 Действие на седемте - А (Хоровод)

Изображение

6 день творения.
0_08 Кръгът на дванадесетте - О (Круг двенадцати)

http://www.otizvora.com/forum/index.php ... 4#msg20504


Последна промяна Faleg Sergei на Чет Ное 26, 2015 7:16 pm, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Чет Ное 19, 2015 9:24 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Ное 08, 2015 12:35 pm
Мнения: 296
Человеческая голова - то, что приходит из прошлого, из времени, из прошлой жизни, об этом нам говорит роспись большого купола зала Гетеанума 1. Это звучит за первым занавесом, за красным витражом.
Переживается вынашивание и рождение душевно-телесного человека (6 дней творения - 6 мотивов на оси, росписи большого купола).
Оставшиеся 6 мотивов - рассказывают о вынашивании и рождении Человака-Я, Самосознающего Человека, Духовного Человека.


/Човешката глава – това, което идва от миналото, от времето, от миналия живот- за това ни говори стенописът на големия купол на залата на първия Гьотеанум. Това звучи зад първата завеса, зад червения витраж. Изживява се износването(бременността) и раждането на душевно-телесния човек (6 дни от сътворението - 6 мотива по надлъжната ос на големия купол). Останалите 6 разказват за износването и раждането на Човекa – Аз, себеосъзнаващият се Човек, Духовният Човек./


Изображение

Лемурия

Изображение

Атлантида
На поперечной оси купола и Лемурия и Атлантида

Изображение

Индийският човек

Изображение

Персийският човек

Изображение

Египетският човек

Изображение

Гърция и Eдиповият мотив



Пространственно это выстраивается в некий крест и четыре звездочки Я по кругу.
http://www.otizvora.com/forum/index.php ... 8#msg28638
/Пространствено това се изгражда в един вид кръст и четири звездички на Аза по кръга./


Последна промяна Faleg Sergei на Чет Ное 26, 2015 7:23 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Съб Ное 21, 2015 10:34 am 
Offline

Регистриран на: Нед Ное 08, 2015 12:35 pm
Мнения: 296
Итак за красным витражом переживаем в нашей пятой послеатлантический эпохе, отталкиваясь от таблицы - viewtopic.php?f=311&t=1779#p7080, рождение и формирование эфирной головы.

/И така, зад червения витраж изживяваме в нашата пета следатлантска епоха (виж посочената таблица), раждането и формирането на етерната глава./


Изображение

Вот такая эфирная голова, взгляд изнутри на росписи большого купола.
/Ето такава е етерната глава- поглед от вътре към стенописа на големия купол./


Видим глаза, уши, нос, мозг и все это плавает в спинномозговой жидкости. Она несет в себе переживания ушедшей жизни, направлена из далекого прошлого и погружена в семичленные временные процессы большого зала первого Гетеанума.
В Атлантическую эпоху люди пережили рождение и становление физической (минеральной) головы которая переживается в цокольной части здания, под природой (в подсознании).

/Виждаме очи, уши, нос, мозъка, и всичко това плава в цереброспинална мозъчна течност. Тя носи в себе си изживяванията на отминалия живот по посока от далечното минало и потопена в седемчислените времеви процеси на голямата зала на първия Гьотеанум.
В Атлантската епоха хората преминаха през раждането и формирането на физическата (минералната) глава, която се изживява в цокълната част на зданието (подприродната /в подсъзнанието)./

Изображение

Атина Палада
viewtopic.php?f=311&t=1779#p7051

Эти два лика в правой руке Афины скорее всего указывают на физическую и эфирные головы рожденные в душевно-духовном человеке к этому времени (человека Древнего Сатурна и Древнего Солнца).

/Тези два образа в дясната ръка на Атина по-скоро указват за физическата и етерната глави, родени в душевно-духовното на човека дo този момент (човекът на Стария Сатурн и Старото Слънце)/


Последна промяна Faleg Sergei на Съб Ное 28, 2015 1:15 pm, променена общо 3 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Съб Ное 21, 2015 2:42 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Ное 08, 2015 12:35 pm
Мнения: 296
За сценическим занавесом - viewtopic.php?f=311&t=1797#p7122 сталкиваемся с тайной росписи Малого купола и Скульптурной группы. Имеющиеся исследования нас только подводят к этой тайне. Но ответов не дают.
Углубленное исследование лекций Штейнера помогут приоткрыть этот занавес тайн.

/Зад сценичната завеса - viewtopic.php?f=311&t=1797#p7122- се сблъскваме с тайната на стенописа на Малкия купол и на Скулптурната група. Съществуващите изследвания само ни довеждат до тази тайна, но не дават отговори.
Задълбоченото изследване нa лекциите на Рудолф Щайнер ще помогнe да се повдигне завесата на тайните./


Малый зал - viewtopic.php?f=311&t=1796#p7119
/Малката зала/



Изображение

Куполът на малката зала в огледално отражение на големия купол


Последна промяна Faleg Sergei на Чет Ное 26, 2015 7:52 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Съб Ное 21, 2015 3:52 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Ное 08, 2015 12:35 pm
Мнения: 296
Что же открывается в росписи малого купола? Центральный мотив и пять почти зеркально повторяющихся мотива, северный и южный.

/А какво се разкрива в стенописа на малкия купол? -Централен мотив и пет почти огледално повтарящи се мотива, северен и южен./


Изображение

Центральный и южные мотивы росписи Малого купола - http://fineart.elib.com/fineart.php?sho ... jpg&srow=1


Изображение

Срединный мотив; справа - синий, слева - оранжевый ангел с Kентавром

Изображение

Персидски-германский и славянский мотив

Изображение

Греческий язык и египетский мотив

Изображение

Мотив Фауста




Проекты для живописи большого купола первого Гетеанума
- http://predela.net/modules.php?name=Cop ... =34&page=1

/Проектите за живописта на големия купол на първия Гьотеанум./


Последна промяна Faleg Sergei на Чет Ное 26, 2015 11:16 pm, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Хостинг и Домейни