ПРИЯТЕЛИ НА АНТРОПОСОФИЯТА - ЕЗОТЕРИЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

Ex Deo nascimur. In Christo morimur. Per Spiritum Sanctum reviviscimus!
Дата и час: Сря Окт 17, 2018 9:22 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
Непрочетено мнениеПубликувано на: Съб Фев 16, 2013 8:37 am 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1613
Етерното явление на Христос
Духовно научни аспекти на етерното пришествие
Сергей Прокофиев

Из "Етерното явление на Христос и Съществото Антропосфия"


“И някога духовният свят ще засвети
в мрака, сияещ и струящ: Христос отново
ще се появи на Земята, макар и в различна форма
от преди. Ние сме призвани да Му служим,
да Го приемем”.
Рудолф Щайнер



"...Представените тук четири степени на посвещение във връзка с етерното явление на Христос са били художествено осъществени в Първия Гьотеанум в самия негов архитектурен замисъл и във всичките негови форми и багри така, че всеки човек, влязъл в това здание с непредубедени и отворени към Духа сетива е получавал възможност да изживее един вид среща с етерния Христос .

Целият облик на зданието под формата на двукуполно съоръжение е бил замислен в своята концепция така, че по своя архитектурен замисъл е съответствало на думите, с които по-късно Рудолф Щайнер описва същността на антропософията: “Антропософията е път на познание, който може да доведе духовното в човешкото същество до духовното във Вселената” ( ПСС 26, Ръководни принципи 1). И във всички свои детайли това здание е било художествено представяне на антропософията, както по-рано тя е била писмено изразена в книгата на Рудолф Щайнер “ Въведение в тайната наука”

При това първата степен от посвещението съответства на общото, широко изучаване на антропософията чрез изкуството, както това е било показано в Първия Гьотеанум. С помощта на такова изкуство се поддържа разгръщането на формиращото мислене, благодарение на което става възможен прехода към възприемане на имагинации.

Втората, имагинативната степен се е достигала при съзерцаване на големия червен витраж в западния коридор. На този витраж е изобразен човек, на когото напълно са развити трите лотосови цвята: в основата на носа, ларинкса и в областта на сърцето, благодарение на което той до съвършенство овладява своето етерно тяло . Това е – човекът, намиращ се вече по пътя от имагинация към инспирация. При това е изобразен процеса на вътрешното развитие, който благодарение импулса на Михаил води от преобразуване на мисленето в неговата глава към чуването на духовното Слово чрез свръхсетивния орган на ларинкса и, накрая, към освобождаване на неговото сърце от властта на дракона . Така в този изходен образ вече в зародиш е представен целия бъдещ път чрез зданието на Гьотеанума. Понеже могъщият лик на червения витраж гледа от запад на изток, на там, където от духовния свят, който винаги е бил свързан с източното направление, срещу него във формата на човека от Скулптурната група, изобразяваща Представителя на човечеството, е трябвало се появи Христос.

В голямата зала към имагинативния елемент, който се формира от първоначалното преобразуване на мисленето благодарение на това, че то се превръща в нов орган за възприятие в имагинативния свят ( живописта на купола и мотивите на цветните витражи), се присъединява инспиративния елемент. Мощните колони, капители и архитрави в техните метаморфози, обхващащи в смисъла на антропософията, цялата еволюция, сега започват да говорят към човека на своя космически език. Тук се е предоставяла единствената възможност да се изживее антропософията като съвременна реч на етерния Христос, изразена в художествения похват. Този космически език, сравним сам по себе си с музиката на сферите, станал след това в пространството на Малкия купол разгърнато откровение на Мировото Слово, което е звучало чрез дванадесетте космически посветени: за тях в цокълните части на дванадесетте колони са били издигнати дванадесет трона ( виж ПСС 137, 12.06.1912). Така се е подготвял следващият период: от инспирация към интуиция, от царството което в качеството на Представител на човечеството е трябвало да се изяви самият Христос.

В края на пътя човекът срещал Христос в двойното изображение: във вид на скулптура и във вид на живописен образ в източната част на Малкия купол. Като художествено произведение като цяло Гьотеанум е бил замислен и за тази среща с Христос. В това здание цялата антропософия е получила видима обвивка за образа на Представителя на човечеството, който е трябвало да стане духовен и художествено архитектурен център на зданието. ( Виж ПСС 84, 09.04.1923). Така било художествено заложено и вече реално подготвено бъдещото етерно въплъщение на Христос в Съществото Антропософия.

За да разберем по-добре задачата на Скулптурната група е нужно да отчетем следния аспект: сега зад това художествено произведение човек трябва като че ли да разкрие невидимата за външните очи, обаче реално присъстващата “ нова Изида” (“ истинската, реалната Изида”), която се намира засега още в състояние на сън. В своята лекция от 6 януари 1918 година в Дорнах Рудолф Щайнер за съществото на тази нова Изида разказал “ Новата легенда за Озирис и Изида” и даже нарекъл своята Скулптурна група “ новата статуя ( паметник) на Изида” (ПСС 180). “ Хората се вглеждаха в тази статуя [ Скулптурната група] и ...не осъзнаваха, че тази статуя всъщност е само тънко покривало (воал) за невидимата статуя. Но невидимата статуя, нея хората не я забелязваха; тази невидима статуя беше новата Изида, Изида на новата епоха ( пак там). И по отношение на тази невидима статуя прозвучали духовните слова, изразяващи цялата разлика на новата Изида от своите предшественици в древния Египет: “ Аз е човек. Аз – минало, настояще и бъдеще. Моят покров следва да бъде повдигнат от всеки смъртен” ( пак там). В този смисъл “ да се повдигне покрова на новата Изида” означава днес за човека не нещо друго, а да се развие към новото, съзнателно ясновиждане, с помощта на което може да съзерцава етерния Христос. Така в Скулптурната група се е съдържала тайната на вътрешния път за изживяване на пришествието на Христос."


Изображение

Зелен северен витраж



Изображение

Син южен витраж



Изображение

Детайл от зелен северен витраж



Изображение

Червен витраж



Изображение

Розов витраж



Изображение

Северен син прозорец. Девакан.



Изображение

Северен зелен прозорец. Интуиция.



Изображение

Южен зелен прозорец. Инспирация.



Изображение

Южен розов прозорец. Космически свят.



Изображение

Червен западен прозорец. Имагинация.



Изображение

Северен виолетов прозорец. Физически свят.



Изображение

Южен виолетов прозорец. Етерен свят.



Изображение

Южен син прозорец. Астрален свят.



Изображение



Изображение

Купол



Изображение



Изображение



Изображение



Изображение

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Хостинг и Домейни