ПРИЯТЕЛИ НА АНТРОПОСОФИЯТА - ЕЗОТЕРИЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

Ex Deo nascimur. In Christo morimur. Per Spiritum Sanctum reviviscimus!
Дата и час: Пет Дек 14, 2018 2:54 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
Непрочетено мнениеПубликувано на: Чет Фев 02, 2012 3:26 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 2:27 pm
Мнения: 1141
Изображениезабележка - само за хората, които искат да се развиват според указанията на Рудолф Щайнер. Останалите могат да не четат.

"Нейните източници (на Антропософията)в действителност са вдуховните светове. Там човек трябва да ги намери и да ги схване, като развие своите собствени духовни сили, както схваща математиката, като развие силите на своя интелект."

"За схващане законите на духовите светове ние също така имаме нужда от съответните органи".

Всеобщи изисквания, които трябва да постави пред самия себе си всеки, който иска да постигне духовно развитие.

Никой не трябва да си мисли, че може да напредне чрез някакви мероприятия на външния или вътрешния живот, ако не изпълни тези условия. Всички упражнения по медитация и концентрация или други упражнения няма да имат никаква стойност, да, даже в известно отношение ще бъдат вредни, ако животът не бъде уреден съобразно тези условия. На човека не могат да се дадат сили отвън, той може само да развие силите, които вече се намират в него. Те не се развиват от само себе си, защото срещу тях съществуват външни и вътрешни препятствия. Външните препятствия ще бъдат отстранени чрез следващите правила на живот, а вътрешните - чрез специалните указания за медитация, концентрация и т.н.

1.Първото условие е усвояването на съвършено ясно мислене.
За тази цел човек трябва да се освободи от блуждаенето на мислите - макар само за съвсем кратко време от деня, около пет минути на ден (колкото повече, толкова по-добре). Човек трябва да стане господар в своя мисловен свят. Човек не е господар, когато външните обстоятелства - професия, някаква традиция, обществени отношения, до самата принадлежност към известна народност, когато дневна програма, известни задължения и пр., и пр. определят да има една или друга мисъл и нейното развитие. Следователно в посоченото по-горе време напълно по свободна воля човек трябва да опразни душата си от обикновеното, от всекидневното протичане на мислите и по собствена инициатива да придвижи и настани в средището на душата една мисъл. Не бива да се мисли, че тя трябва да е някаква забележителна или интересна мисъл. Това, което трябва да се постигне в духовно отношение, се постига даже по-добре, ако в началото човек се постарае да избере една по възможност най-неинтересна и най-незначителна мисъл. По този начин самодейната сила на мисленето, от която зависи това, се възбужда повече, докато една интересна мисъл, самата тя грабва и увлича мисленето. По-добре е, ако това условие за контрол на мисленето бъде предприето с една топлийка, отколкото с Наполеон Велики. Човек си казва: Сега аз тръгвам с тази мисъл и по своя собствена инициатива присъединявам към нея всичко, което може да се свърже по подходящ начин с нея. При това мисълта трябва да стои пред душата все така ярка и жива до края на медитирането, както в началото. Това упражнение се прави всеки ден най-малко един месец. Човек може да се захване с нова мисъл, но една мисъл трябва да се задържи няколко дни. В края на такова упражнение човек се опитва да доведе напълно до съзнанието чувството за устойчивост и сигурност, което при фино насочване на вниманието към собствената си душа скоро се забелязва, и завършва упражнението с това, като си представяте главата и гръбнака (главния и гръбначния мозък) така, като че ли искате да влеете посоченото чувство в тези части на тялото.


2.Ако човек се е упражнявал така приблизително един месец, нека премине към изпълнение на второто изискване.
Опитайте се да измисли някаква постъпка, която според обичайното протичане на живота си дотогава изобщо не бихте предприели. И сега вменете си тази постъпка да я извършвате всеки ден по възможност дълъг период от време. Сега също е по-добре да се започне с едно незначително действие, за извършването на което да използва вътрешна принуда, напри- мер всеки ден в определен час да полива купено цвете.

След известно време към първата трябва да прибави втора подобна постъпка, по-късно трета и т.н., колкото може да извършва при запазване на всичките си други задължения. Това упражнение също трябва да продължава един месец.

Но и през втория месец трябва да продължава да изпълнява първото упражнение до колкото е възможно, макар и не така безусловно задължително както през първия месец. Но то не трябва да се оставя без внимание, иначе скоро ще се за-бележи, че се загубват плодовете от първия месец и се възстановява старият навик на неконтролираните мисли. Трябва да се полагат грижи да не бъдат отново загубени придобитите вече плодове.

Ако чрез второто упражнение човек е осъществил вече такова инициативно поведение, той при много грижливо внимание ще усети в душата си чувството на вътрешен подтик за дейност и след това да го излее в тялото си така, че да го остави да тече от главата към сърцето.


3.В третия месец като ново упражнение трябва да се постави в центъра на живота изграждането на известно душевно равновесие по отношение на люшкането между удоволствие и страдание, между радост и скръб;
Състоянието на "ликуващ до небесата, печален до смърт" трябва да бъде съзнателно заместено с уравновесено настроение.

Човек трябва да внимава да не го завладява прекомерна радост, никаква скръб да не го поваля, никаква житейска случка да не го увлича в безмерен гняв или раздразнение, никакво очаквано събитие да не го изпълва със страх или тревога, в никакво положение да не загубва самообладание и пр.
Не трябва да се притеснява, че такова упражнение ще го направи коравосърдечен и беден на изживявания; Напротив, човек скоро ще забележи, че на мястото на всичко, което се елиминира благодарение на това упражнение идват изчистени качества на душата; и преди всичко, благодарение на фино самонаблюдение, той един ден ще може да почувства вътрешен мир в тялото си;

Както и при горните две упражнения човек излива това спокойствие в тялото си и го излъчва от сърцето към ръцете, краката и накрая към главата.

Естествено това може да не става след всяко отделно упражнение, тъй като по начало това не може да се постигне с едно единично упражнение, а с продължително наблюдение на своя душевен живот.

Всеки ден най-малко веднъж през деня човек трябва да извиква това спокойствие пред душата си и тогава да предприема това преливане на сърцето.

С упражненията от първия и втория месец човек се отнася също така, както в продължение на втория месец се отнасяше с упражнението от първия месец.


4.През четвъртия месец трябва да бъде подето като ново упражнение придобиване на така наречената позитивност.
Състои се в това, че във всички събития, същества и неща постоянно да се търси намиращото се в тях добро, превъзходно, хубаво, красиво и пр. Това качество на душата е описано най-добре в една персийска легенда за Христос Исус: Когато вървял с Апостолите, те видели да лежи край пътя едно умряло и разлагащо се куче; те всички се отвърнали от грозната гледка, само Христос Исус се спрял, разгледал замислен животното и казал: Какви чудно хубави зъби има това животно. Там, където другите виджали само грозното, Той потърсил хубавото.

Езотеричният ученик трябва по същият начин да се стреми във всяко явление, във всяко същество да търси положителната страна, и скоро ще забележи, че под обвивката на грозното е скрито нещо хубаво, че в престъпника се крие нещо добро, че и в лудия и безумния по някакъв начин е скрита божествената душа.

В известен смисъл упражнението е свързано с това, което се нарича въздържание от критика. Тези неща не трябва да се схващат така, като че ли трябва да се нарича черното бяло и бялото - черно.

Има обаче разлика между следните два подхода: между преценката, която произлиза само от собствената личност и симпатията и антипатията според тази собствена личност, от една страна; и от друга страна, становището, което с обич се отнася до непознатото явление или до непознатото същество и навсякъде се запитва: Как то е стигнало до там да бъде такова или да постъпва така?

Само по себе си това становище идва повече със старанието си да подпомогне несъвършеното, отколкото да го укорява и критикува. Неуместно е тук възражението, че житейските отношения изискват от много хора да укоряват и да съдят. Защото тези житейски отношения са такива, че въпросното лице не може да премине правилно окултно обучение. Има много житейски отношения, които до голяма степен правят невъзможно такова окултно обучение. Тогава не трябва нетърпеливо да се иска въпреки всичко да се постигне напредък, който е възможен само при определени условия.

Който в продължение на един месец в своите преживявания се е насочвал към позитивното, той постепенно ще забележи, че в душата му се прокрадва особено чувство, като че ли кожата му е станала пропусклива от всички страни и душата му се е отворила широкоза всякакви тайни и неуловими случки в нейното обкръжение, които преди това са убягвали от неговото внимание.

Тук става дума точно за това, да се воюва с даденото във всеки човек невнимание към такива фини и недоловими неща.

Забележи ли, че описаното чувство се явява в душата като един вид блаженство, човек се опитва да задвижи това чувство в мисълта и да го насочи към сърцето, а оттам да го остави да се влее в очите, откъдето да се излъчи напред и наоколо в пространството.

И ще забележи, че поддържа едно интимно отношение с това пространство, сякаш израства над себе си. Научава се да разглежда нещата от своето обкръжение като нещо, което принадлежи на самия него. За това упражнение е необходима силна концентрация и преди всичко признаване на факта, че всяка бурност, страстност, разпаленост, афектиране действа напълно унищожително върху споменатото настроение.

За повтарянето на упражненията от първите месеци важи казаното за предните месеци.


5.През петия месец човек прави опит да изгради в себе си такава нагласа, при която да посреща всяка нова случка, всяко ново съобщение без всякакво предубеждение, напълно безпристрастно.
Когато видят или чуят нещо съвсем ново, хората обикновено казват: "Това никога не съм го чувал, никога досега не съм го виждал, не го вярвам, това е заблуждение". С това настроение езотеричният ученик трябва да скъса окончателно.
Във всеки миг трябва да бъде готов да приеме една съвсем нова опитност. Това, което досега е признавал за закономерно, което е изглеждало възможно, не трябва да бъде пречка за възприемане на една нова истина. Наистина е прекалено силно казано, но е напълно вярно, че ако някой дойде при езотеричен ученик и му каже: “Ей, знаеш ли, камбанарията на църквата “Х” от тази нощ цялата се е наклонила”, езотерикът трябва да си остави една вратичка за мисълта, че досегашното му знание за природните закони би могло да се разшири чрез едно такова явно нечувано нещо.

Който в петия месец настрои вниманието си по този начин, той ще забележи, че в неговата душа се промъква едно усещане, като че ли в онова пространство, за което говорихме при упражнението през четвъртия месец, се заражда нещо живо, сякаш в него нещо се движи. Това чувство е извънредно нежно и фино.

Човек трябва внимателно да обхване това фино вибриране около него и да го остави да се влива сякаш през всичките пет сетива, най-вече през очите, ушите и кожата, доколкото тя съдържа сетивото за топлина.

При тази степен на езотерично развитие се отдава по-малко внимание на впечатленията за онези движения в по-нисшите сетива, на вкуса, на мириса, на осезанието. На тази степен още не е напълно възможно да се разграничават многочислените лоши влияния, които се смесват с добрите в тази област.
Затова ученикът оставя тези неща за една по-късна степен.


6.През шестия месец ученикът трябва да се опита системно и в правилно подреждане да извършва отново и отново всичките пет упражнения.
По този начин той постепенно си изгражда едно прекрасно равновесие на душата и ще забележи специално, че напълно ще изчезне всякакво недоволство от събитията и съществата в света. Едно примирително настроение при всички преживявания завладява душата, което в никакъв случай не е безразличие и безучастие, а напротив сега то го прави способен фактически по-добре и по-успешно да работи в света.

Разкрива се едно спокойно разбиране за нещата, което по-рано е било недостъпно за душата. Самата походка и жестовете на човека се променят под влияние на такива упражнения и някой ден човек може да забележи, че даже неговият почерк е добил друг характер; тогава може да си каже, че е постигнал първото стъпало по пътя нагоре към способността за разбиране.


Още веднъж трябва да се подчертае:
Първо, че споменатите шест упражнения парализират лошото влияние, което други окултни упражнения могат да имат, така че остава само благотворното влияние.
И второ, че те всъщност единствени осигуряват положителните резултати на работата по медитация и концентрация.

Само добросъвестното изпълнение на обичайния морал не е достатъчно за езотерика, тъй като този морал може да бъде много егоистичен, ако човек си каже: Аз искам да бъда добър, за да бъда смятан за добър. Езотерикът не прави доброто, за да бъде смятан за добър, а защото постепенно осъзнава, че само доброто движи еволюцията напред, докато злото, неразумността и грозното поставят препятствия по пътя на еволюцията."

<,

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Чет Фев 02, 2012 4:07 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 2:27 pm
Мнения: 1141
СЛЕДВАЩИ ПРАВИЛА

Следващите правила би трябвало да се разбират в смисъл, че всеки езотеричен ученик трябва да устрои живота си по такъв начин, че непрекъснато да се наблюдава дали управлява живота си и особено своя вътрешен живот съобразно езотеричните изисквания.

Всяко езотерично обучение, особено когато се издига в по-висшите области, може да доведе ученика само до смущение, обърканост и гибел, ако не бъдат спазвани такива правила. Напротив, никой не трябва да се плаши и да се отказва от такова обучение, ако се стреми да живее в смисъла на тези правила. Не трябва също да се отчайва и да си казва, че изпълнява много лошо поставените изисквания. Достатъчно е, ако той вътрешно през целия си живот честно се е стремил да не изпуска из погледа си тези правила. И тази честност трябва да бъде преди всичко честност пред самия себе си.

В това отношение някой може да се заблуждава. Той казва: “Аз наистина искам чистосърдечно да се стремя.” - Обаче ако се провери по-отблизо, ще забележи, че на фона на всичко това дебне скрит егоизъм и рафинирана себичност. Точно такива чувства често си слагат маската на безкористен стремеж и заблуждават ученика. Често не може чрез вътрешно самонаблюдение да бъде сериозно проверено дали подобни чувства не се крият вътре в душата. От такива чувства човек все повече ще се освобождава чрез енергично следване на посочените тук правила:

Първо правило:
В моето съзнание не трябва да бъде допускана нито една непроверена представа.

Нека да видим колко много представи, чувства и волеви импулси живеят в душата на човека, които той е поел поради положението си в живота, във връзка с професията, поради принадлежността към семейството или към даден народ, с оглед на времето, в което живеем и т.н.

Това съдържание на душата не бива да се схваща като нещо, което трябва да се изтреби и че неговото заличаване би представлявало морална по стъпка от полза за всички хора. Не, защото човек получава своята устойчивост и сигурност в живота от това, че е част от определена народност, семейство, съвремие, възпитание и пр. Ако лекомислено би отхвърлил тези неща от себе си, човек скоро би останал без опора в живота.

Не е желателно особено за слабите натури да отиват прекалено далеч в това отношение. Всеки езотеричен ученик трябва да е съвсем наясно, че със съблюдаване на това първо правило трябва да се стигне до придобиване разбиране за всички постъпки, мисли и чувства, също и на другите хора.

Не бива никога да се стига дотам, следването на това правило да води до разпуснатост и всеки да си каже: Аз скъсвам с всички неща, в които съм роден и в които животът ме е поставил. Напротив, колкото повече човек проверява, толкова повече вниква в основанието и справедливостта на това, което живее в неговото обкръжение.

Въпросът не е да се води борба срещу тези неща и те високомерно да се отхвърлят, а за вътрешно освобождаване чрез старателно проверяване на всичко онова, което се намира в душата. Тогава от силата на собствената си душа човек ще разпространява светлина върху цялото си мислене и цялостното си поведение; съобразно с това съзнанието ще се разшири и човек все повече и повече ще усвоява способността да слуша какво му говорят духовните закони, които се разкриват в душата; и няма повече да се оставя в сляпо следване на заобикалящия го свят.

Близко е до ума да се направи едно важно възражение: Ако човекът трябва всичко да проверява, той ще трябва да проверява преди всичко окултните и езотеричните учения, които му дава неговият езотеричен учител. Проверката обаче трябва да се разбира в правилен смисъл. Не винаги човек може пряко да провери дадено нещо, но той трябва многократно да прави тази проверка непряко. Например днес никой не е в състояние пряко да провери дали е живял Фридрих Велики или не е. Може само да се провери дали заслужава доверие пътят, по който са дошли сведенията за Фридрих Велики. Проверката трябва да се постави на правилното място.

По този начин човек трябва да се отнася с така наречената вяра в авторитети. Ако някой от някъде узнае нещо, което не може непосредствено да види, той трябва преди всичко да провери чрез намиращите се на негово разположение материали дали този, който му съобщава това нещо, е заслужаващ доверие авторитет, дали той казва неща, които предизвикват предусещане, че са верни. От този пример ще се разбере, че се касае за това, проверката да се премести на правилното място.


Второ правило:
Пред моята душа трябва да стои важното задължение непрекъснато да увеличавам количеството на моите представи.

За езотеричния ученик нищо не е по-лошо от това, ако той иска да остане с тези понятия, които вече има, и ако иска да разбира всичко само с тяхна помощ.

За нас е безкрайно важно постоянно да усвояваме все нови и нови представи и понятия. В случай, че това не стане и ученикът дойде до свръхсетивни прозрения, той ще пристъпи към тях без добре подготвена способност за разбиране поради липсата или най-малкото поради недостатъчност на понятия.При такива обстоятелства той ще има висши преживявания без изобщо да ги разбира.

Не е малък броят на учениците, които може да са заобиколени от висши опитности, без да забележат това, защото поради тяхната бедност на представи не са имали правилното, а съвсем друго очакване на тези опитности. Много хора нямат склонност към леност и нехайство във външния живот, обаче в своя живот на представите никак не са разположени да обогатяват и да си изграждат нови понятия.



Трето правило:
Аз имам познание само за тези неща, срещу да и не за които нямам нито симпатия, нито антипатия.


Един древен посветен многократно изтъквал пред учениците си: Вие ще имате познание за безсмъртието на душата едва тогава, когато с еднаква готовност приемете както тази душа да бъде унищожена след смъртта, така и тя да живее вечно. Докато желаете да живеете вечно, вие няма да добиете представа за състоянието след смъртта.

Както в този важен случай, така е с всички истини. Докато човек има и най-малкото желание нещата да бъдат така или иначе, за него няма да изгрее чистата ясна свелина на Истината. Възможно е при него добрите качества да преобладават, но ако той все още има скрито в себе си такова желание, то ще го води към заблуждение и няма да му позволи истинско самопознание.


Четвърто правило:
Длъжен съм да преодолея боязънта пред така наречената абстрактност.


Докато един езотеричен ученик е привързан към понятия, които набират материал от сетивния свят, той не може да достигне никаква истина за по-висшите светове. Той трябва да положи усилия да усвои несетивните
представи и понятия.

От четирите правила това е най-трудното, особено в житейските отношения на нашето време. Материалистичното мислене е отнело във висока степен способността на човека да мисли с несетивни понятия.

Човек трябва да се постарае да мисли с такива понятия, които във външната сетивна действителност никога не са съвършени, а са само приблизителни като например понятието за окръжността, за кръга. Никога не е на лице съвършена окръжност (кръг), тя може само да се мисли, обаче в основата на всички кръгли образувания лежи тази мислена окръжност като техен закон.

Или човек може да мисли за един висок нравствен идеал; в своя съвършен вид този идеал може да не бъде напълно осъществен от никой човек, но той лежи в основата на много човешки постъпки като техен закон. Не може да постигне езотерично развитие никой, който не разбере пълното значение на така наречените абстракции за живота и не обогати душата си със съответните представи и понятия.


*&>^

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Вто Фев 28, 2012 1:12 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Яну 14, 2012 3:29 pm
Мнения: 1
Спазването на публикуваните от Пепи условия, упражнения и правила имат благотворно действие. Същевременно се присъединявам към забележката в началото. Без вътрешното оживяване, първоначално в резултат на антропософско(!) четене, човек може да се обезкуражи, че тези правила и упражнения са неработещи, което ще бъде вярно. Същото се отнася за всички направления (раздели) в този форум, който е много богат с опит и материали - Благодарност за това! :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Вто Фев 28, 2012 1:48 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 2:27 pm
Мнения: 1141
Благодаря,

но всяка човешка душа сама по себе си е уникална и неповторима.

Ще се радвам, ако успеем, използвайки ариманизираните средства да допринесем макар и мъничко за нашето одухотворяване.

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Вто Фев 28, 2012 1:57 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 2:27 pm
Мнения: 1141
Да.
Обаче става лошо, когато свободата започнем да я бъркаме със слободията ...Изображение

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Пет Мар 08, 2013 11:11 am 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 2:27 pm
Мнения: 1141
"Езотериката не търпи никаква игра със себе си…Езотериката трябва сега открито и сериозно да се внесе в живота, изхождайки от Дорнах, като център. Действително, повече не трябва да се играе с езотериката, за което е необходимо скромност, преди всичко скромност пред Аза.

Затова събудете се! Осъзнайте, че спим! Събудете се, ние ще влезем в нови световни сфери…
4 степени на съня: в мисленето, в чувстването, във волята, в Аза;
4 степени на пробуждане: в мисленето, в чувстването, във волята, в Аза.

Мислене: Главата е подобна на плод, сърцето – на блестяща чаша. Ние трябва да преживеем главата като самоосветяваща се чак до сърцето. Собственото мислене трябва да се изживява като етерен орган, осезаващ всичко, което той иска да разбере…Трябва да изживяваме себе си подобно на охлюв, протягащ пипала. Мисленето трябва да стане докосване, опипване …ние развиваме съзнание – съпрекосновение: виждаме цветето глухарче, а го изживяваме като съприкосновение с пясъка, виждаме цикория, а я изживяваме като коприна, виждаме минзухар, а го изживяваме като бодливо животно…

Чувстване: …собственото сърце следва да се изживява светещо, но така, че то възприема светлината от всичко, обкръжаващо света, а назад го излъчва подобно на лунна светлина. С пробудено чувство ние трябва да изживяваме целия свят различно: Земята – като чувстващо същество, смеещо се и прачещо. В есенното увяхване природата сякаш плаче, а ариманичните същества се радват; на пролет се радват луциферичните същества. Природните процеси – са деяния на духовните същества. Дървото през зимата – това е само физическото тяло, етерното е навън. Нужно е да се иди до дървото и да се види, как в етерното решава задачи.
Човекът се пробужда в мисленето – изживява себе си разпространяващ се в безкрайността. Пробужда се в чувствата – задвижва се, напуска себе си…

Воля: …Мисленето на човека се ползва само в това въплъщение; в посмъртния живот той нищо не взема от него със себе си. От нашето мислене се нуждаят Боговете; нашите чувства и волеизлияния не са им нужни. Човек може да бъде гениален, но само защото, така е необходимо за Боговете. Гениите – това са светилници, от които се ползват Боговете. След смъртта способностите на нашето мислене се завръща към Боговете.
Волята върви с нас през въплъщенията, тя е резултат от въплъщенията, в земния живот ние работим над нея…волята е човешка способност…Ние сме будни във волята, когато съзнаваме, че ние съществуваме не сами за себе си, а отговаряме за постъпките на другите.

Пробуждане в Аза: В Аза ние спим. Казвайки ”аз” ние само подражаваме на Ангелите, които някога така са се обръщали към нас.

Имагинация за пробуждане: „Олтар, над него Слънце. Ние се приближаваме към олтара и изживяваме себе си изцяло като сянка, безсъщностно. Преди казвахме Аз съм. Сега казваме: Аз не съществивам (Ich bin nicht). – Тогава над олтара изгрява Слънчевото Божество и оживява сянката. Ние сме подобни на чаша, приемащи светлината на Божеството, надигаща се от Слънцето. Като милост приемаме Божеството, то дарява себе ни нас. (нататък са дадени медитации)"

ГА 265

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Пет Мар 08, 2013 11:33 am 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 2:27 pm
Мнения: 1141
„Ако човек иска по собствена воля да напусне физическото тяло, да се потопи в състояние, което се явява нито смърт, нито сън, то е необходимо, при това да му се помага и да се пази. И това прави Христос”

Изображение

Жезълът на Меркурий е обвит от две змии. Черната символизира материалните мисли, низшето себе, светлата – божествените мисли, висшия Аз. А когато извикаме този символ пред душата - изчезва всичко, което ни пречи и можем да се потопим в медитацията.
Достигналият виждането изживява обичайните желания във вид на астрални животни – диви, ужасни или съблазнително прекрасни. Представата за жезъла на Меркурий, посланика на боговете – е единственото средство за избавление от тях.
...
Жезълът на Меркурий е обвит две змии. Черната символизира материалните мисли, низшето себе, светлата – божествените мисли, висшия Аз. А когато извикаме този символ пред душата, то изчезва всичко, което ни пречи и можем да се потопим в медитацията.
Достигналият виждането изживява обичайните желания във вид на астрални животни – диви, ужасни или съблазнително прекрасни. Представата за жезъла на Меркурий, посланикът на боговете – е единственото средство за избавление от тях.
....
Веднага щом ученикът стъпи на окултния път, тутакси срещу него застават сили, опитващи се да попречат на неговото развитие. Тези сили винаги съществуват, само че окултният ученик за тях е много ценен, отколкото този, чиито интереси са насочени само към физическия план.
......
Ако препятстващите сили пречат по време на медитация за изключване от външния свят, за концентриране на мислите, нужна е концентрация върху образа на жезъла на Меркурий. Жезълът свети в жълто; змиите – светла и черна; следва да се започне с черната.
...
„Змията – е символ на астралното тяло. Всяка вечер астралното тяло сваля използваната кожа. Символ на това е черната змия. През нощта тя се облича в нова блестяща кожа…тя е символизирана от блестящата змия…Символът оковава всичко, което, пречейки, иска да проникне в нашето съзнание, ако ние живо го поставим пред душата, започвайки медитация: жезъла на Меркурий, който държи в ръце божественият пратеник, посочващ пътя”. Жезълът помага за избавяне от виденията на всякакви паразити ( по време на медитация) или същества с прекрасни човешки лиза, но на криви крака.
.......
Жезълът на Меркурий ни помага да проникнем в духовните светове; кръстът с розите ни укрепва там.
.....
Който постави пред своята душа черния дървен кръст със седемте тъмночервени рози, от това трябва да отстъпят всички зли сили."

ГА266

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Чет Юни 13, 2013 10:44 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1613
Изображение

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Чет Юни 13, 2013 11:35 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 18, 2011 10:09 pm
Мнения: 814
Kвис тия работи, бе?


Върнете се в началото
 Профил  
 
Непрочетено мнениеПубликувано на: Пет Юни 14, 2013 6:40 am 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1613
Разенкройцерски обяснения по въпроса за Кадуцея на Хермес-Меркурий... Например най-долните две твърдения никак не са ми ясни... q#^

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Хостинг и Домейни