ПРИЯТЕЛИ НА АНТРОПОСОФИЯТА - ЕЗОТЕРИЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

Ex Deo nascimur. In Christo morimur. Per Spiritum Sanctum reviviscimus!
Дата и час: Съб Яну 20, 2018 10:15 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
Непрочетено мнениеПубликувано на: Нед Юни 15, 2014 4:00 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1790
След пролетната ни среща с приятелите от Велико Търново в края на март, на 7 юни имаше втора практическа среща. Там са разработили идеи, които Ваня е правила с нейните деца! Благодаря за обработените материали!


Неща, които правят децата във училище, съобразени с принципите на Валдорфската педагогика според книжката на Ваня Митинска за работата с нейния клас

Активности подходящи от 1 до 4 клас

Група Пролет:

• Децата пишат за своето училище съчинение-къде учат каква е стаята им, кое им харесва. Сами решават за какво да пишат-това, което им е направило впечатление. Споделят за разлчни учебни предмети, кое им е лесно, трудно. Писмото е адресирано до техен приятел.

• Отговор на въпроса „Защо децата ходят на училище?”- около 20, 30 причини

• Как си представям идеалния ученик? – отговор с различни прилагателни – около 60, 70
• Как си представям идеалния учител? - прилагателни
• Анкета с родители – как си представям идеалния ученик – анкета с родители – прилагателни, обяснения
• „Искаме да разговаряме за...” – децата изброяват теми, за които им се говори+рисунка
• Съчинение на тема България - половин страничка+рисунка – релеф, реки, забележителности. Децата, пишат за това което ги е впечатлило.
• „Конституцията на 4 в клас” – 10 правила, децата си ги пишат:
„Ние обичаме учението и се гордеем със своя труд като ученици.”
В нашата стая е чисто, тихо и спокойно. Приятно и красиво е.
Умеем да разговаряме тихо и спокойно. Не прекъсваме говорещия......”

• Правила – 10 правила, написани от класа заедно:

„Движим се внимателно. Говорим тихо. Всяко нещо на мястото си. Разбираме се и си помагаме. Ние ценим Истината, говорим винаги Истината. Седим правилно на стола. Всеки от нас поема отговорности и ги изпълнява точно навреме.сутрин идваме навреме за съвета в 7 и 40. Работнит ни места са чисти и подредени.”

• Правила за достойна и честна игра. Децата си ги пишат заедно – 9 правила
„Играх честно. Обидно е когато падаш, но ти не се ядосвай. Не злорадствай, когато другите падат. Ако се спечелил, радвах се истински, но не се подигравай на другите. Научи и другите на това което можеш.Учи се от другите. Бъди последователен и настойчив.”

• Активно учене
1 Това, което чувам аз забравям
2. Това, което чувам и виждам аз запомням по-малко.
3. Това, което чувам, виждам и за които задавам въпроси или го обсъждам с някои друг, аз започвам да разбирам.
4.Това което чувам, виждам, обсъьдам и правя – придобивам знания и умения за него.
5.Това , което преподавам на някой друг го усвоявам.
6. Това, което практикувам ме променя.

• Историята за Матилда, която се научи да чете..Децата пишат писмо до Матилда.




Група Лято

• Децата пишат съчинение на тема „Автопортрет” - описват себе си – как изглеждат, височина, очи, коса, положителните качества които притежават , силните си страни,( тези, които карат околните да се чувстват добре?), и за слабите се страни, тези, върху които трябва да работи (плевели)?. Някои пишат също и съчинение за родител, сестра по същия модел.
• Съчинение в края на 2 клас – децата пишат за това как се чувстват в края на втори клас, какво са развили, какво са научили, кое им е било трудно през годината, кое им е било лесно и приятно, пишат за това, какво очакват да се случи и да развият през 3 клас. „Научих че приятелството не е само да си играеш с някой или да му подариш нещо, ами да му се доверяваш.”
• Децата попълват нещо като лексикон – отговарят на около 15 въпроса: име, години, зодия, височина, тегло, как се обличаш, любимо занимание, любими предмети, филми, които харесваш, книги, които харесваш, любим сезон, хоби, дородетели, които цениш в хората, какъв искаш да станеш като порастнеш,как се отнасяш към себе си. Има и рисунка.
„стремеж към съвършенство, към по добро, към развитие”.

• Номинации от съучениците – децата пишат за другите деца, това, което харесват в тях. Има 22 мнения – прекрасно е...
• Познай настроението и преживяванията – картинки с различни лица – на една страница едно усмихнато човече, в центъра „Аз съм..” с 4 разклонения – 1.учителите мислят че съм, 2.приятелите мислят че съм 3. Съседите ни смятат че съм 4. Родителите ми мислят че съм...

• Съчинение за моето име...всяко дете пише за името си, от къде идва,какво означава, на кого е кръстено, защо е кръстено така
• Съчинение „ Сбогуване с Буквара” в края на първи клас. За какво е благодарно на буквара, какво е научило от него.
• Приказка за дъгата – какво е дъгата. Децата пишат приказка, стихотворения, гатанка за дъгата.Има и рисунка.

• Съчинение на тема „Какво правя у дома”? ( нещата с които децата помагат в домакинството)

• Запознаване на децата с Мечо Пух – всяко дете пише съчинение, стихотворение за запознанство с Мечо Пух.

• Децата пишат стихотворение за магаренцето Йори. Съчинение за любим герой от книжката за Мечо Пух.

• Приветствия към баба Марта – съчинение, стихотворение децата пишат.

• Поетични страници – „На учителката”, „Момиче кокиче”, „Пролетно събуждане”, „Дядо коледа”, „ Сладък сън”, „Когато дойде есента”, „Време”, „Будители”, „славеи”, „АБВ стихотворение”, „Дъгата”, съчинение АБВ за дете – децата пишат стихотворения

• Стихотворения, съчинения за ЕСЕНТА. Децата пишат и рисуват картинка.






Група Есен
• „Разговор с едно камъче.”– децата пишат истории за камъчета, дават име на камъчето, има и невероятни поуки, до които сами стигат.

• Децата пишат съчинение на тема – „Моето любимо цвете/плод/животно” – външен вид, кога расте, какво прави. Защо го харесват. Може и стихотворение. Децата имат костенурка в стаята, тя живее с тях, пишат съчинение до нея и от нейно име.

• Съчинение за баба и дядо пишат децата. Кои са бабите и дядовците им, къде живеят, с какво се занимават,какво обичат в тях, какво харесват. На кои деца от класа харесват бабата и дядото.

• Съчинение „ Детски изобретения” – да си направиш нещо твое

• Бъдни вечер съчинение

• „Ако имах шапка невидимка”- съчинение на тази тема

• Книгите, които прочетох през лятото – децата разказват за книгите, които са прочели през лятото

• Съчинение по преживяване

• Децата пишат благодарствени молитви и не само – за растенията, за моето семейство, за растенията и животните, за приятелството, за красотата в живота, за планините, на Бог, молитва за природата, за приятелите

• Съчинение на тема – „Спомен с дъх на Лято”, децата разказват за неща, които са преживели лятото – кратки/дълги...

• Откъде идва снегът? – съчинение на тема


• Съчинение по дадено начало –
3 истории за призраци – „ Лъжливото призраче”, „ Три призрака”, „ Хелоун с един уплашен дух”
Активности в 4 клас...

• Как Египет се озова в Чикаго?
Добрият старец
Пътят към щастието
• Съчинение по даден край
• Съчинение по пословица „кой каквото прави, на себе си го прави”
• Съчинение по дадено начало – „ Детски изобретения”
• Разговор с „онова нещо” по Йордан Радичков от книжката „ Ние Врабчетата”
• Съчинение по серия от картинки – „Рисове”
• „Защо няма рисове в България” – съчинение
• Какво бихме могли да правим през зимната ваканция?
Децата си правят списък с неща, четат си и споделят.

1) Да прочетем интересна книга 2) да рисуваме 3) да пеем и да научим нови песни 4) да наблюдаваме какви промени настъпват в природата през зимата и да направим албум „Зима” с картинки, текстове, снимки, гатанки и други 5) да се научим да готвим и правим готварски изненади у дома 6) Всеки ден да си правим малка диктовка от 7 или 10 изречения. 7) да решаваме текстови задачи 8) да научим добре таблицата за умножение и деление 9)да подготвим рисуван филм за изненада 10) да развиваме своите сръчности като шием, плетем, изобретяваме нови неща със своите ръчички 11) да обновим и подредим своята стая (кътче) с интересни, нови неща 12) да пишем свои съчинения, стихотворения, гатанки, измислици-премислици и да рисуваме илюстрации към тях
13) всеки ден да рисуваме с цветове и форми какво е нашето настроение 14) да подготвим занимателна игра с въпроси „ Минута е много”

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Хостинг и Домейни