ПРИЯТЕЛИ НА АНТРОПОСОФИЯТА - ЕЗОТЕРИЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

Ex Deo nascimur. In Christo morimur. Per Spiritum Sanctum reviviscimus!
Дата и час: Пет Яну 18, 2019 8:39 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Правила на форума


Натиснете за да видите правилата



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
Непрочетено мнениеПубликувано на: Чет Ное 12, 2015 8:02 am 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 07, 2011 12:35 pm
Мнения: 1613
Седемте печата на Апокалипсиса
Худ. Барон Арилд Розенкранц



Изображение



Художникът барон Арилд Розенкранц е роден в Дания на 9 април, 1870 г., живее и работи в чужбина, голяма част от живота си, най-вече в Англия. От ранните си години той е бил повлиян от френските художници, прарафаелитите, и по-късно от Клод Моне.
Розенкранц се присъединява към Антропософското дружество в Лондон. След като се среща Рудолф Щайнер през 1912 г., той и съпругата му са помолени да се присъединят към групата на художниците в Дорнах, Швейцария, които са работили с Щайнер за декориране на куполите в първия Гьотеанум.

Тук Щайнер го запознава с теорията на цветовете на Гьоте, и това напълно променя целия облик и начинът му на използване на цветовете.

След смъртта на Щайнер през 1925г. Розенкранц и съпругата му се връщат в Лондон, където той работи като учител, работи по антропософски представления, костюми и сценични декорации за тях, провежда ежегодни изложби.
Aрилд Розенкранц почива през септември 1964 г.

* * *


Художникът барон Арилд Розенкранц рисува „Седемте печата на Апокалипсиса” за първи път през 1923 г. под личното ръководство на Рудолф Щайнер. Те са публикувани през 1924 г. в черно и бяло, в портфолиото на английското издание на: "Окултните печати и колони". Седемте пастели, с които последователно ще се запознаем, са рисувани от Розенкранц в Лондон през 1930год. Оригиналите са с диаметър от 72 см . Всички са частна собственост в Дания.

Интерпретация на Седемте печата на Апокалипсиса от Щайнер от 1907 г. може да се намери в "Изкуство, вдъхновено от Рудолф Щайнер" с автор Джон Флетчър (Меркурий Арт, Публикация 1987 год.).

Щайнер подчертава, че "всички спекулации и интелектуални обяснения нямат място в работата с такива знаци, тъй като те не се получават посредством мисълта, но са чисто описание на това, което така нареченият „виждащ” възприема в невидимите светове. Човек, който е в състояние да разбере тази книга като интерпретация от гледище на Духовната наука вижда, че в нея няма нищо друго освен описание с думи на това, което виждащият възприема като човешка еволюция на астрален план, на ниво архетипи. Всеки един печат ще бъде представен от съкратените обяснения, цитирани от книгата на Джон Флетчър, подкрепени с цитат от Емил Бок.


Изображение


Първи печат: "Мистерията на творческото Слово"


"Мистерията на творческото Слово" представя изчерпателно цялата земна еволюция на човека. Изображенията в този и други печати могат да бъдат намерени в "Откровението на Йоан" или Апокалипсиса. "И аз се обърнах да чуя звуците, които ме достигнаха; След това видях седем златни светлини, и в пламъка на светлините видях Някой, Който приличаше на Човешкия Син, в дълга дреха ... с очи като огън... и крака като живи въглени... и глас като звука от много води. И в дясната си ръка имаше седем звезди, и от устата му излизаше остър меч с две остриета, и лицето Му светеше, както свети слънцето в зенита си."
"Тук - пише Щайнер - в основата на изображенията стоят най-всеобхватните мистерии на човешката еволюция. Всеки знак и форма в печатите са от значение ... Това непрекъснато развитие от началото до края на Земята се разкрива пред очите на виждащия , когато вижда на астралния план архетипа на развиващия се човек, тъй като той е възпроизведен в първия печат. "


Изображение


Втори печат: "Груповата душа"


Груповата душа представлява едно от първите еволюционни състояния на земното човечество, с всичко, което принадлежи на него. В далечното минало хората не са имали индивидуална душа, а са били част от групова душа. На астрално ниво това може да се сведе до четири основни вида: Лъвът, телец , орел и тази форма, която като групова душата стои най-близко до индивидуалната душа на човека днес. „Но все още, както Емил Бок пише в своето " Откровение на Свети Йоан", всичко е изпълнен с божествено спокойствие и тържественост”. Сътворяването все още остава в сферата на вечните времена; колелото на времето все още не се е завъртяло. Йерархичната сфера, която съдържа създанията е пълна с чудеса и боготворене, е погълната от съзерцание на творческия космичен център. В центъра Розенкранц е поставил Агнеца – Единственият, достоен за отварянето на печатите.


Изображение

Трети печат: "Четиримата конници"


"Четиримата конника (хармонията на сферите) представляват тайните на т.нар. хармония /музика/ на сферите. Тези мистерии, Щайнер казва, се получават в интервала между смъртта и едно ново раждане. Ангелът, тръбящ с рога, представя духовните изконни есенции от световните събития. Ездачите от Апокалипсиса са основните точки на развитие, чрез които човешката индивидуалност преминава в хода на много въплъщения и които са представени в астралния план под формата на тези четирима конници: блестящият бял кон изразява един много ранен етап от развитието на душата; конят с цвят на огън изразява войнстващия стадий на развитие на душата; черен (или син) кон, съответства на етап, когато е развито само външното физическо възприемане на душата, и блестящият зелен кон е изображение на еволюиралата душа, която е постигнала господство над тялото."

Изображение


Четвърти печат: "Двата стълба"


Единият се издига от морето, другият - от земята. Чрез тези стълбове е показана тайната на ролята на човешката еволюция, чрез червената, или окислена кръв, и синята или кръв, носеща въглероден двуокис. Човешкото его минава през неговата еволюция в земния цикъл като оживотвори живота си за физическо преживяване в действие и реакция при взаимодействие с червената кръв, без които няма да има живот, и синя кръв, без която няма да има знания. Един бъдещ стадий е представен тук чрез фигурата с лице, което е придобило духовните сили на слънцето. По време на този стадий хората вече няма да получават знания отвън, но ще го поглъщат, както е казано в Откровението : "И тъй, взех книжката от ръката на ангела и я изядох ..."


Изображение

Пети печат: „Жената в слънчеви одежди”


"Жената в слънчеви одежди представлява по-висок етап от човешката еволюция, която ще настъпи когато земята ще бъде отново обединена със слънцето и хора вече няма да работят само със земните сили, но и със слънчеви сили.
Жената произлязла от Слънцето е това човешко същество на бъдещето. Някои изостанали сили са представени в печата - в змея със "седемте глави и десетте рога" и в луната под краката й. В духовната наука Луната е в центъра на сили на по-низко ниво, които все още са активни в човешката природа, но в бъдеще ще бъдат овладени от човечеството.”


Изображение


Шести печат: "Михаил и драконът"


Михаил и драконът символизират пречистеното човешкото същество, не само одухотворено, но израстнало силно в духовността, което не само покорява най-низшите сили, но така ги трансформира, че ги променя към по-добро, за да бъдат те в служба на човечеството. Опитоменият дракон изразява това. "И видях един ангел, който слизаше от небето, който държеше ключа от бездната и една голяма верига в ръката си. Той улови змея, древната змия, която е дявола, Сатана, и го върза за хиляда години."


Изображение


Седми печат: "Мистерията на Светия Граал"


Тя е астрално преживяване, което прави универсален смисъла на човешката еволюция. Кубът представлява света на космоса, все още несъединен с всяко физическо същество или събитие. Отвъд триизмерното пространство израства първата от всички по-низши човешки сили, илюстрирано от двете змии; те извеждат от себе си пречистената духовната същност, представена в световните спирали. Нарастването на тези по-висши сили нагоре, дава възможност на човечеството да стане приемникът, или граала, на пречистеното духовното космическо същество, изразена в гълъба. Мотото и истината на духовната наука са изписани тук: „Аз съм роден от Отца; в Христос умирам; Аз съм роден отново чрез Светия Дух.”

Превод: Юлия Стоянова
По предложение и редакция: Дорина Василева
Източник: http://www.arildrosenkrantz.dk/uk/uk_nn.html

_________________
"Нека никога не те е грижа за лъжите, а търси винаги мира в истината"
антр.лекар д-р Фр.Келер към мен, за мен


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Хостинг и Домейни